Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å gå til naprapat? God eller dårlig?

jeg skal i morgen, og vet egentlig ikke hva jeg kan vente meg... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har særdeles god erfaring med å gå til naprapat! Jeg har slitt med ryggplager i et halvt år, og gikk først fast til fysioterapeut, men følte ikke det hjalp noe særlig. Så jeg begynte å gå til naprapat i stedet, og det virket. Det ble jo dyrt, men etter seks behandlinger over tre uker klarte jeg å gå tilbake på jobb. Burde nok ha gått jevnlig for å unngå tilbakefall, men økonomien tillater det ikke, dessverre.

Gjest Gjesteguri
Skrevet

Jeg har også svært gode erfaringer med naprapat. Har vært hos både fysioterapeut og kiropraktor uten å få noe særlig igjen for det, men med naprapatene har jeg alltid stor effekt av behandlingen.

Vær forberedt på at de er hardhendte, vondt skal vondt fordrive ;) Det kommer forresten helt sikkert an på hva man plages med. Jeg sliter med muskelknuter og stivhet pga stress, og første gangen jeg var der var det så vondt at jeg ble kvalm og svimmel. Jeg kan fortsatt få sånne reaksjoner, men som regel går jeg derfra med en enorm lettelse i kroppen og en følelse av å være "knytt opp".

Lykke til :)

Skrevet

Det var knytte muskler hos meg og, og det var vondt, ja! Første gangen lå jeg nesten og gråt, andre gangen opplevde jeg skikkelig svimmelhet og kvalme etter behandling. Men de andre gangene hadde jeg også en sånn undelig lett følelse, nesten som om jeg var bittelitt alkoholpåvirka!

Gjest Gjest
Skrevet

Har svært god erfaring. Har slitt med låsning i brystryggen og etter år med kiropraktor anbefalte noen naprapat. Siden har jeg vært helt fin!

Skrevet (endret)

Naprapat anbefales på det sterkeste! :)

Har du triggerpunkter som må knuses, så forbered deg på at det kommer til å bli noe mellom ubehagelig og helt jævlig. Alt ettersom hvor høy smerteterskel du har.

Anbefaler å ha på en bevegelig bukse og bruk for all del BH. Ihvertfall dersom du skal inn for noe som har med armer, skuldre, nakke eller rygg å gjøre. Det kommer til å bli en del bøy og tøy, og naprapaten vil blant annet se på bevegelsene dine.

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar!

Bare positive erfaringer her altså, gleder meg :jepp:

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har vært hos en av naprapatene ved City-klinikken i Oslo, og fikk kjempe god hjelp.

Skrevet

Har vært der jeg også, utrolig så fin jeg føler meg etter behandling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...