La Papesse Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Som jeg har skrevet i tittelen; Hvor lenge er er produkt nytt?? Pringels har nå i flere år reklamert med "nå med paprika og salt &pepper" Og Zalo sray er fortsatt ny, selv om den har stått på min benk i snart ett år.. Er det noen regler? Eller er det bare irriterende
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Vet ikke hvor omfattende reglene om "villedende reklame" er. Men jeg irriterer meg også over dette fenomenet. Irriterende er det også med reklamene fra tv-shop, eller Tvins som det nå heter, på tv. Her sier de til stadighet at prisen er et spesialtilbud, at tilbudet er tidsbegrenset, og at varen finnes i et begrenset antall. Vel, da kan de i så fall ikke ha klart å selge særlig mye av det begrensede antallet, ettersom jeg har sett samme reklamen gjentatte ganger i løpet av flere år. Frekt, kalles det. Men tillatt? Aner ikke. De prøver seg vel uansett så lenge ingen protesterer.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Iflg. markedsføringen rammes vel reklame av lovverket dersom det gjennom markedsføringen av et produkt blir gitt informasjon som får forbrukerne til å ta en økonomisk beslutning på et grunnlag som er tynt eller ikke stemmer. Sånn sett synes jeg at de "nye" produktene havner i en gråsone, mens tvins absolutt er feil. Man burde (etter min mening) ikke presse folk til å stresse med vurderingen av apperater som er ganske dyre og derfor kanskje trenger nøye vurdering før man går til anskaffelse av dem.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Noen typer chips og kjeks har vært "ny og større pakke, ** % mer innhold" så lenge jeg kan huske. Det faller litt på sin egen urimelighet hvis du aldri har sett yndlingskjeksen din i orginalpakningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå