Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som jeg har skrevet i tittelen; Hvor lenge er er produkt nytt??

Pringels har nå i flere år reklamert med "nå med paprika og salt &pepper" Og Zalo sray er fortsatt ny, selv om den har stått på min benk i snart ett år..

Er det noen regler? Eller er det bare irriterende :kjefte:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor omfattende reglene om "villedende reklame" er. Men jeg irriterer meg også over dette fenomenet.

Irriterende er det også med reklamene fra tv-shop, eller Tvins som det nå heter, på tv. Her sier de til stadighet at prisen er et spesialtilbud, at tilbudet er tidsbegrenset, og at varen finnes i et begrenset antall. Vel, da kan de i så fall ikke ha klart å selge særlig mye av det begrensede antallet, ettersom jeg har sett samme reklamen gjentatte ganger i løpet av flere år.

Frekt, kalles det. Men tillatt? Aner ikke. De prøver seg vel uansett så lenge ingen protesterer.

AnonymBruker
Skrevet

Iflg. markedsføringen rammes vel reklame av lovverket dersom det gjennom markedsføringen av et produkt blir gitt informasjon som får forbrukerne til å ta en økonomisk beslutning på et grunnlag som er tynt eller ikke stemmer.

Sånn sett synes jeg at de "nye" produktene havner i en gråsone, mens tvins absolutt er feil. Man burde (etter min mening) ikke presse folk til å stresse med vurderingen av apperater som er ganske dyre og derfor kanskje trenger nøye vurdering før man går til anskaffelse av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Noen typer chips og kjeks har vært "ny og større pakke, ** % mer innhold" så lenge jeg kan huske. Det faller litt på sin egen urimelighet hvis du aldri har sett yndlingskjeksen din i orginalpakningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...