Gå til innhold

Go`lukt på badet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en slik greie som man har i toalettet, en blå gele greie som man fester oppi toalettet, men syntes det luktet så fælt at jeg måtte bare fjerne hele greia, hele badet stinker nå synes jeg. Men det fikk meg til å tenke på at det hadde vært kjekt med en duft på badet, bare en svak duft.

Finnes noe slikt i butikker? Bruker dere duft på badet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bruke en oljebrenner og eterisk olje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg liker Mr. muscle sin, den du henger på kanten av toalettet ikke den du klistrer på siden :)

Prøvde den WC Duck med lime (?) men synes ikek den lukter noe godt.

Og av de spray-dingsene så liker jeg best lime/grønn eple... Prøver å finne den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Muscle har en type som ikke lager lukt, bare blåfarge i vannet. Denne bruker vi da det fort "eirer" i toalettet vårt, samtidig som jeg blir kvalm av slik doparfymelukt (fysj!). Men min svigermor bruker den fra FirstPrice, en pakke med flere refiller i lyseblå/gjennomsiktig farge, denne lukter faktisk ganske godt. Veldig mildt og rent.

Min lenke Ellers er dette den beste romlukten jeg noen gang har kjent. Merket heter Colony og lukten heter Powder Fresh. Den lukter verken røkelse, jordbær, jasmin, mann, dame eller noe som helst annet enn RENT. Begge kjønn i familien vår elsker denne lukten. Kunne nesten ønske at den gikk an å kjøpe som parfyme, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lenke Ellers er dette den beste romlukten jeg noen gang har kjent. Merket heter Colony og lukten heter Powder Fresh. Den lukter verken røkelse, jordbær, jasmin, mann, dame eller noe som helst annet enn RENT. Begge kjønn i familien vår elsker denne lukten. Kunne nesten ønske at den gikk an å kjøpe som parfyme, hehe :)

Den fikk jeg lyst å prøve! Men hvordan gjør du det? Hva har du den i på badet? Bare en liten skål som du etterfyller etterhvert som den oksiderer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Mr Muscle har en type som ikke lager lukt, bare blåfarge i vannet. Denne bruker vi da det fort "eirer" i toalettet vårt, samtidig som jeg blir kvalm av slik doparfymelukt (fysj!). Men min svigermor bruker den fra FirstPrice, en pakke med flere refiller i lyseblå/gjennomsiktig farge, denne lukter faktisk ganske godt. Veldig mildt og rent.

Ja det er den blå uten noe særlig med lukt jeg bruker. Litt lukt er det men ikke så mye at det gjør noe. Den fra First Price har jeg testet, den "lakk" så veldig, ble en ekkel blå stripe som størknet nedover kanten. Fysj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den fikk jeg lyst å prøve! Men hvordan gjør du det? Hva har du den i på badet? Bare en liten skål som du etterfyller etterhvert som den oksiderer eller?

Du kjøper en pakke der det følger med en liten flaske med litt stor åpning, og så noen trepinner. Disse pinnene setter du så oppi den lille flaska. Lukter fantastisk. Pinnene "drar" opp lukten sånn at den blir tom av seg selv uten at du trenger å fylle på eller noe som helst, men jeg snur av og til på pinnene for å få enda mer frisk lukt :)

Videre går det an å kjøpe refill og helle oppi denne flaska, det var denne refillen jeg satt inn en lenke av. Det går også an å kjøpe penere beholdere enn originalflasken. Men originalt skal det se slik ut: Min lenke

Jeg har en på badet, i gangen og i stuen/kjøkkenet ;)

Men jeg har ikke enda klart å finne den på en norsk nettbutikk desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den blå uten noe særlig med lukt jeg bruker. Litt lukt er det men ikke så mye at det gjør noe. Den fra First Price har jeg testet, den "lakk" så veldig, ble en ekkel blå stripe som størknet nedover kanten. Fysj..

Det er nok sikkert samme Mr. Muscle vi tenker på ja, men så rart at verken jeg eller samboer klarer å kjenne noe lukt.. Og jeg som er så "var" på slikt :) Ikke har den First Price rent heller når vi har vært hos svigermor, og ikke når vi har brukt den selv heller. Var veldig fornøyd med den, men måtte gå tilbake til Mr Muscle sin da vi må ha farge i vannet.

Kanskje jeg skal henge opp en fra First Price og en fra Mr Muscle på samme tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Muscle både tester på dyr og er miljøskaelig, så jeg hadde ikke brukt dette. Eterisk olje er mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oust odor neurraliser, enten som spray eller som plug-in til stikkontakten funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, jeg mener ikke å være noen syk miljøkjerring her, men jeg håper for guds skyld dere tenker på miljøet her damer! Godlukt kan man få til på veldig mange andre måter enn skadelige og kunstige stoffer som man har i stikkontaker og i do. Eteriske oljer og duftlys gir minst like god duft, og skader hverken mennesker eller dyr. Yankee Candle har blitt veldig populært med årene. Hvorfor ikke prøve et duftlys derfra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, jeg mener ikke å være noen syk miljøkjerring her, men jeg håper for guds skyld dere tenker på miljøet her damer! Godlukt kan man få til på veldig mange andre måter enn skadelige og kunstige stoffer som man har i stikkontaker og i do. Eteriske oljer og duftlys gir minst like god duft, og skader hverken mennesker eller dyr. Yankee Candle har blitt veldig populært med årene. Hvorfor ikke prøve et duftlys derfra?

Spar meg. Skal det ikke gå an å få diskutere toalett en gang uten at man skal bli belært? Jeg gjør mitt for miljøet, kanskje til og med mer enn deg ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med lavendel duft da?? jeg kjøpte akkurat en "pose" på interiør butikken Lykke, og den syns jeg lukter veldig godt :) Men det kommer jo ann på om du liker lavendel duften da.. ;) Ellers er det andre dufter der også, lime, sitron, rose osv. :) Også får du de som såpe, bodylotion eller sånn med pinner i... så der har du litt valgmuligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spar meg. Skal det ikke gå an å få diskutere toalett en gang uten at man skal bli belært? Jeg gjør mitt for miljøet, kanskje til og med mer enn deg ?

Mer enn meg? Den var vel kanskje tatt litt ut av løse luften?

Om en bryr seg om miljøet, og gjør en innsats (noe alle burde), så synes jeg ikke man skal gi f når det kommer til "unødvendige" ting som god lukt i hjemmet. Det finnes HAUGER av andre alternativer for å få en god lukt hjemme. Hos oss lukter det alltid en herlig duft av vanilje på grunn av duftlysene fra Kremmerhuset som står i stua. Folk kommenterer det hver gang vi får besøk. Vi brukte også en slik "duftoppfrisker" til å ha i stikkontakten før, men etter at jeg snakket med en venninne av meg som er biolog, som forklarte hvor skadelig det er for miljøet, sluttet vi tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Unnskyld at jeg sier det, jeg mener ikke å være noen syk miljøkjerring her, men jeg håper for guds skyld dere tenker på miljøet her damer! Godlukt kan man få til på veldig mange andre måter enn skadelige og kunstige stoffer som man har i stikkontaker og i do. Eteriske oljer og duftlys gir minst like god duft, og skader hverken mennesker eller dyr. Yankee Candle har blitt veldig populært med årene. Hvorfor ikke prøve et duftlys derfra?

Jeg er på vei i den retningen nå, men har kun kommet til skapet på badet og ikke "rengjøringsmidlene" enda - takk for tipset! Er notert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn meg? Den var vel kanskje tatt litt ut av løse luften?

Om en bryr seg om miljøet, og gjør en innsats (noe alle burde), så synes jeg ikke man skal gi f når det kommer til "unødvendige" ting som god lukt i hjemmet. Det finnes HAUGER av andre alternativer for å få en god lukt hjemme. Hos oss lukter det alltid en herlig duft av vanilje på grunn av duftlysene fra Kremmerhuset som står i stua. Folk kommenterer det hver gang vi får besøk. Vi brukte også en slik "duftoppfrisker" til å ha i stikkontakten før, men etter at jeg snakket med en venninne av meg som er biolog, som forklarte hvor skadelig det er for miljøet, sluttet vi tvert.

Blir så dritt lei at miljøpolitiet forteller meg til og med hva jeg skal ha i dassen min! Kutt ut og hold deg til forumet for natur og miljø eller noe! Til og meg når det er snakk om dass skal dere klare å komme med kommentarer. Dere trenger ikke å BELÆRE OSS HELE TIDEN BARE FORDI DERE TROR DERE ER BEDRE ENN OSS!!!!!!!!! JEG VIL IKKE HØRE MER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir så dritt lei at miljøpolitiet forteller meg til og med hva jeg skal ha i dassen min! Kutt ut og hold deg til forumet for natur og miljø eller noe! Til og meg når det er snakk om dass skal dere klare å komme med kommentarer. Dere trenger ikke å BELÆRE OSS HELE TIDEN BARE FORDI DERE TROR DERE ER BEDRE ENN OSS!!!!!!!!! JEG VIL IKKE HØRE MER!!

Hehe, ops, rørte noen en nerve? :P Glad jeg har såpass balanse at jeg ikke klikker over kommentarer, som tross alt ikke er krenkende, på internett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingenting... Av den enkle grunn at jeg reagerer på de fleste sånne "lukteting".

Jeg har prøvd å gi mine nærmeste bekjente beskjed om dette, men noen har jeg rett og slett sluttet å besøke fordi de har sånne lukteting overalt, på do, i stua, i gangen.....

På jobben har de innført "parfymefritt" toalett. Der inne kan man ikke spraye seg, det er ingen luktslukker der og såpen er uten parfyme.

Får av og til samme reaksjon på en del røkelse... Og stearinlysavdelingen på IKEA den tar jeg i lett joggefart - rett gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd duftgreiene de har på Kremmerhuset? Det er sånn flytende på flaske med pinner i.. Lukter de noe godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd duftgreiene de har på Kremmerhuset? Det er sånn flytende på flaske med pinner i.. Lukter de noe godt?

Nei, men jeg har nettopp kjøpt samme typen (glass med pinner) i sitron, fra Black Design på Jessheim. Har den på badet, og den lukter kjempegodt :) Kostet bare 69 kr! Håper den varer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...