AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har vært ute og handlet med venninen min i dag og da ble vi stoppet av politiet. Sikkert bare en vanlig kontroll. Menn så ser da at vennina mi stivner jo helt og så helt fjern ut plutselig. Vet ikke om politiet la merke til henne, tror ikke det. Da jeg begynte å kjøre så ser jeg at hun er helt sviv og fjern, puster tungt og svetten bare renn av henne. Etter noen meter da så blir hun bedre og i løpet av 5 minutter så hører jeg bare hun puster et ordentlig sukk, nesten som hun ble lettet og så var hun helr normal i gjen. Jeg spurte henne om hva i all verden som skjedde med henne og om hun var ok. Hun sa bare at hun har det helt fint og latet som ingenting. Men hva i all verden var dette for noe? Skulle jo tro vi hadde et lik i baksetet slik som oppførte seg, men det har vi jo selvsagt ikke. Ikke gjorde vi noe ulovlig heller. Og jeg har heller ingen mistanker om hun heller gjør det, i hvertfall ikke i dag for da var jeg med henne og handlet hele tiden. Noen som har opplevd noe sånt eller som har noen anelse om hva dette kan ha vært? Ble jo ganske så bektmret for henne og synes hele greia var kjempe ekkelt og hun sier bare at alt er fint og mener det ikke er noe å bry seg. Jeg har eller aldri opplevd noe sånt med henne før. Naå har jeg heller aldri blitt stoppet av politiet med henne i bilen før heller.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Sorry, skulle stå venninnen. Stresset i dag.
Gjest Consensio Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Kanskje hun fikk litt angst eller noe? Hun trenger jo ikke ha gjort noe galt, men jeg tror mange kan reagere kraftig på slikt selv om de aldri i sitt liv har gjort noe kriminelt. Hadde hun oppført seg veldig rart på en måte som gjør politiet mistenksomme så hadde de også undersøkt videre. 4
Gjest Eugene Onegin Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Jeg vet at noen blir nervøse når de ser politiet uten at de har gjort noe Men hvem vet kanskje hun stjal noe. kan være mange grunner til at hun reagerte slik
Sofiemor Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har ei venninne som er sånn. Hun har skikkelig autoritetsangst. Hun forteller at når hun blir stoppet i en helt vanlig rutinekontroll, så holder hun på å besvime. Hun svetter og får skikkelig angst. Og selv om politiet sier at alt er i skjønneste orden, så skjelver hun lenge etterpå. Hun klarer ikke å forklare hvorfor det er sånn. Hehe, det er som du skriver, at man skulle tro de hadde et lik i lasten 1
Piggsvin Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Jeg og er sånn som oppfører meg helt merkelig rundt politiet, selv om jeg aldri har gjort noe ulovlig i hele mitt liv. Da jeg var yngre jobbet jeg i en kafé i sentrum hvor det ofte kom politi innom når de hadde lunsj. Jeg svetta og skalv og var livredd for å gi dem feil vekslepenger 3
Gjest Lacus Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Jeg også har en venninne som blir slik når politiet er i nærheten. Hun skjønner ikke selv hvorfor hun blir slik. Folk har så mange forskjellige ting de er redd, kanskje noen kan ha fobi mot politiet også?
Gjest Harriet Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 En venninne av meg er også sånn. En gang vi kom hjem med fly fra utlandet så gikk hun gjennom tollen og helt utav flyplassen med en halvflaske likør i buksen Jeg holdt på å le meg ihjel, det var det eneste hun hadde med seg - allikevel turde hun ikke ha flasken fremme.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Det er faktisk ganske vanlig å bli nervøs pga uventet oppmerksomhet fra ordensmakten. Det har noe å gjøre med hva man assosierer med dem. Og at man er redd for å oppleve det ubehaget det er å bli mistenkt for noe. "Tenk om de tror jeg har gjort noe galt, nå må jeg holde meg rolig og se like uskyldig ut som jeg faktisk er! Men hva hvis de synes jeg IKKE ser rolig og uskyldig ut? Da kommer de kanskje til å mistenke meg bare for det!?" - og vips så er angsten for å få angst et faktum. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Jeg ble selv slik når jeg var yngre og var helt ukjent med politiet. Problemet var at det gjorde at politiet harselerte (de stilte unødvendige spørsmål som "hva har du i den bagen i baksetet", -"den er tom", "hva skal du med den til?", til det å gjøre direkte narr av meg, "få se på førerkortet", "nå har jeg tatt førerkortet ditt og når jeg tar førerkortet til folk så gir jeg det aldri igjen, hø hø") med meg. I dag blir jeg bare sur og irritert når politibetjenter oppfører seg idiotisk og får mest lyst til å slenge en knyttneve i ansiktet på vedkommende. En gang holdt det på å gå så galt at jeg gjorde det, da en politibetjent virkelig tøffet seg og gikk rett opp i ansiktet på meg. Jeg tenkte at jeg åker inn i noen måneder, men det er det verdt, for hvis han løfter en hånd for å slå meg eller gjøre meg noe så kommer jeg til å knekke nesa hans så får han leve med en skjev nese som minne for resten av livet. Hva er det politiet lærer på politihøyskolen egentlig? Jeg har et -helt- plettfritt rulleblad. Så med hvilken rett oppfører politiet seg som drittsekker? Det gjør meg langt mer provosert enn at jeg får respekt for de. I både Danmark og England oppfører politiet seg vennlig, er hjelpsomme, hyggelige. Da får man også mer respekt for politiet og føler på ingen måte angst eller frykt for de. Men heller respekt for at det er mennesker som gjør en god jobb og takknemlighet for jobben de gjør. 1
Zarabi Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Vet det er mange som bli r nervøde når de kommer i kotakt med politiet, ikke fordi de har gjort noe galt men fordi de kanskje har altfor mye respekt? Jeg blir alltid nervevrak når politiet stopper meg. Begynner å tenke helt absurde ting som tror du alkometeret slår ut på den glasset med vin jeg tok for en uke siden fikk de med seg at jeg kjørte på halvgult i lyskrysset i går ol. Var sikker ikke noe spesielt, men må si at jeg synes det var rart at hun ikke bare sa det da...
Gjest Iah Skrevet 12. mars 2011 #12 Skrevet 12. mars 2011 Jeg blir selv helt satt ut av politiet. Aner ikke hva det er jeg er så redd for, men jeg liker virkelig ikke oppmerksomhet fra dem.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #13 Skrevet 12. mars 2011 Jeg får også litt panikk når jeg ser politet frem i veien. Det er en hel masse tanker som kjører gjennom hodet. Kjørte jeg for fort, på rødt lys, har jeg med førerkortet, har jeg spist noe som kan gi utslag på alkometeret, er dekkene nedslitte, faen jeg drakk nettopp kaffe, er det ulovlig og har jeg kjørt forbi en spaner her borte i veien!? etc. Kan det være at hun har fått overbrakt en beskjed om dødsfall fra politiet en gang? Det kan forklare sterkt ubehag ved å bare se dem. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #14 Skrevet 12. mars 2011 Hehe, har ikke folk flest det slik da at vi blir litt nervøse når tollerene kikker på oss når vi går på grønt på flyplassene? Jeg har aldri smuglet så mye som 1 sigarett, men blir allikevel litt nervøs i den settingen, prøver liksom å se uskyldig ut Venninnen din har vel bare mer utperga nervøsitet/angst for ordensmakten enn folk flest. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #15 Skrevet 12. mars 2011 Det er faktisk ganske vanlig å bli nervøs pga uventet oppmerksomhet fra ordensmakten. Det har noe å gjøre med hva man assosierer med dem. Og at man er redd for å oppleve det ubehaget det er å bli mistenkt for noe. "Tenk om de tror jeg har gjort noe galt, nå må jeg holde meg rolig og se like uskyldig ut som jeg faktisk er! Men hva hvis de synes jeg IKKE ser rolig og uskyldig ut? Da kommer de kanskje til å mistenke meg bare for det!?" - og vips så er angsten for å få angst et faktum. Helt riktig. Av den grunn så fortjener "ordensmakten" forakt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #16 Skrevet 12. mars 2011 Jeg blir selv helt satt ut av politiet. Aner ikke hva det er jeg er så redd for, men jeg liker virkelig ikke oppmerksomhet fra dem. Det hadde jeg ikke forventet å høre av en moderator.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #17 Skrevet 12. mars 2011 Helt riktig. Av den grunn så fortjener "ordensmakten" forakt. (mitt innlegg du svarte på) Ordensmakten fortjener forakt, fordi noen har angst for å bli mistenkt for noe? Hva er logisk med det? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #18 Skrevet 12. mars 2011 Jeg ble selv slik når jeg var yngre og var helt ukjent med politiet. Problemet var at det gjorde at politiet harselerte (de stilte unødvendige spørsmål som "hva har du i den bagen i baksetet", -"den er tom", "hva skal du med den til?", til det å gjøre direkte narr av meg, "få se på førerkortet", "nå har jeg tatt førerkortet ditt og når jeg tar førerkortet til folk så gir jeg det aldri igjen, hø hø") med meg. I dag blir jeg bare sur og irritert når politibetjenter oppfører seg idiotisk og får mest lyst til å slenge en knyttneve i ansiktet på vedkommende. En gang holdt det på å gå så galt at jeg gjorde det, da en politibetjent virkelig tøffet seg og gikk rett opp i ansiktet på meg. Jeg tenkte at jeg åker inn i noen måneder, men det er det verdt, for hvis han løfter en hånd for å slå meg eller gjøre meg noe så kommer jeg til å knekke nesa hans så får han leve med en skjev nese som minne for resten av livet. Hva er det politiet lærer på politihøyskolen egentlig? Jeg har et -helt- plettfritt rulleblad. Så med hvilken rett oppfører politiet seg som drittsekker? Det gjør meg langt mer provosert enn at jeg får respekt for de. I både Danmark og England oppfører politiet seg vennlig, er hjelpsomme, hyggelige. Da får man også mer respekt for politiet og føler på ingen måte angst eller frykt for de. Men heller respekt for at det er mennesker som gjør en god jobb og takknemlighet for jobben de gjør. Enten har du støtt på sabla mange politifolk i aksjon, noe som er suspekt i seg selv, eller så kjører du her den velkjente "skjære alle over én kam" -rutinen. Ikke akkurat måten å validere sine påstander på. I tillegg møter du dem antakelig med en utstråling som sier "bare prøv deg, purkejævel". Veldig heldig start.. not. Og ingen sterk invitasjon til overstrømmende høflig tilbakemelding. Verken overfor dem eller mannen i gata.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #19 Skrevet 12. mars 2011 Enten har du støtt på sabla mange politifolk i aksjon, noe som er suspekt i seg selv... Og da er det jo helt greit at politifolk oppfører seg som drittsekker. Fin logikk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #20 Skrevet 12. mars 2011 Enten har du støtt på sabla mange politifolk i aksjon, noe som er suspekt i seg selv, eller så kjører du her den velkjente "skjære alle over én kam" -rutinen. Ikke akkurat måten å validere sine påstander på. I tillegg møter du dem antakelig med en utstråling som sier "bare prøv deg, purkejævel". Veldig heldig start.. not. Og ingen sterk invitasjon til overstrømmende høflig tilbakemelding. Verken overfor dem eller mannen i gata. Purk, purk, sur agurk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå