Kosemose Skrevet 12. mars 2011 #1 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg er med i et par foreninger og klubber der det er møter hjemme hos hverandre. i noen av disse er det vanlig å servere mat først og kake-aktige ting etterpå. Det er ikke noe serveringspress, det viktigste er aldri maten! Men det er ekstra hyggelig de gangene det serveres noe skikkelig godt. Så jeg lurer derfor på om noen her har noen gode tips til hva jeg kan servere neste gang det er min tur. Jeg er ikke så veldig kakemenneske, og har mer lyst til å servere mataktige ting. Sist jeg hadde møte hjemme hos meg, serverte jeg for eksempel lefseruller. Blir hoppende glad for gode tips, og det kan gjerne være sunt og lett å lage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily_626 Skrevet 12. mars 2011 #2 Del Skrevet 12. mars 2011 Ost og kjeks kann da være en sund og god variant til kaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mars 2011 Ost og kjeks kann da være en sund og god variant til kaker. Javisst! Takk - at jeg ikke tenkte på det selv! Har du et godt forslag til hva jeg bør ha hvis jeg skal servere ost og kjeks? Og hva med drikke til? Vin er aktuelt i noen tilfeller men veldig uaktuelt i andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily_626 Skrevet 12. mars 2011 #4 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Jeg bruker å kjøpe inn 3-5 forskjellige kjekssorter sånn at jeg har en lettere blanding av søt og salt og evt med/uten grove korn. Ritzkjeks har jeg nesten altid med og de som ser ut som store rund oblater (husker ikke hva de heter i farten), resten varierer Ost: Norvegia Brie Reverend Royal Blue Ridderost 2 forskjellige Tine kremost pakker Grønnedruer og paprika Jeg personlig drikker meget skjelden akohol så jeg server nesten altid te. Jeg håper dette kan være til hjelp! Endret 12. mars 2011 av Smily_626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mars 2011 Stor hjelp, takk skal du ha! Jeg og tenker at te er ok til ost og kjeks, hvis man ikke har vin. Tenker liksom at det blir veldig feil med kaffe til ost og kjeks? Men noen av disse foreningene har høyt manneinnslag som kun drikker kaffe. Går det med kaffe til ost og kjeks?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yojo Skrevet 12. mars 2011 #6 Del Skrevet 12. mars 2011 Kan du ikke sette frem te/kaffe/brus/farris feks? Så tar man det man synes passer best selv ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily_626 Skrevet 12. mars 2011 #7 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes også at kaffe er helt greit til. Det er etter min mening rett og slett en smakssak. Evt kan du jo og så ha brus til, det har jeg ofte når jeg ikke har lyst på te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 12. mars 2011 Jo, kan gjøre det Andre forslag til møtemat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shetalks Skrevet 12. mars 2011 #9 Del Skrevet 12. mars 2011 En ting som alltid slår an her, er hjemmelagede vårruller. Tar jo litt tid å lage, men det er jo bare å lage mange, så fryser du ned di som blir til overs. Nydelig godt. Server di med litt ris og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 12. mars 2011 En ting som alltid slår an her, er hjemmelagede vårruller. Tar jo litt tid å lage, men det er jo bare å lage mange, så fryser du ned di som blir til overs. Nydelig godt. Server di med litt ris og salat. Flott, takk! Har du oppskrift du vil dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 12. mars 2011 #11 Del Skrevet 12. mars 2011 Ferske reker og loff er jo både godt og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shetalks Skrevet 12. mars 2011 #12 Del Skrevet 12. mars 2011 Tjaa... jeg bruker strengt tatt ikke oppskrif. Jeg kutter opp kål, løk og rasper gulrot, så har jeg i etter "skjønn" når jeg steiker. Til 500 gr kjøttdeig bruker jeg en pose krydder som jeg kjøper på asiatisk butikk, der kjøper jeg og arkene jeg ruller det inn i. Kok den i olje til di er gylden. Og skal jeg koke mange, så har jeg komfyren på, og holder di varm der mens jeg steiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. mars 2011 #13 Del Skrevet 12. mars 2011 Pai er sterkt undervurdert. Jeg serverte det sist jeg hadde "jentene" på besøk, vakte stor lykke. Fyll med det du liker beste, jeg bruker ofte skinke, løk og paprika. Salat ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 13. mars 2011 #14 Del Skrevet 13. mars 2011 tapas er jo enkel mat å servere.lag foccatia brød og ha litt salat,oliven ,kyllingvinger,tapasboller og kansje noe kamsjell.men det som er greit er jo at man kan velge og vrake mellom ting man liker og ting som er lettvindt om man ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2011 #15 Del Skrevet 13. mars 2011 Hva med å putte noe annet enn sukker og kanel inn i lefsene? Det er veldig godt med laks og egg, ost og skinke - etc. i lefse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2011 #16 Del Skrevet 13. mars 2011 Ost: Norvegia Brie Reverend Royal Blue Ridderost 2 forskjellige Tine kremost pakker Grønnedruer og paprika Jeg ble glad når jeg så listen din. Ofte når jeg har fått servert ost er det bare ost uten smak - f.eks. norwegia og philadelpia. Og tine smøreost med mandarin. Aldri noe med spark i. I tillegg til druer og paprika pleier jeg å ha klementiner og oliven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 13. mars 2011 #17 Del Skrevet 13. mars 2011 Nybakte scones med pålegg er alltid en slager, og kanskje varm sjokolade til? Ellers serverer jeg gjerne pai slik som Brunhilde, maizena paideig gjør livet enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Pai er en kjempeidé, og jeg er veldig glad i pai, både med bær og med eggstand++. Lefser MÅ være med annet enn sukker og smør, liker ikke den smør-sukker varianten, og sist jeg hadde møte her, lagde jeg fire veldig gode varianter med laks og kjøtt. Men kan ikke bruke det igjen, så snart, ellers tusen takk for tipset! Og scones - det høres perfekt ut som syklubb-kveldsmat! nam! Tror jeg går for spekemat neste gang: fenalår, flatbrød, rømme, noe spennende pølse. Også lager jeg en fruktpai Kom veldig gjerne med flere forslag!!! Endret 13. mars 2011 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2011 #19 Del Skrevet 13. mars 2011 Pizzahorn og snurrer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 13. mars 2011 #20 Del Skrevet 13. mars 2011 God suppe er også undervurdert når det er kaldt og surt ute. Har små praktiske boller alle kan holde selv så man er ikke avhengig av å sitte ved bordet, litt fersk og myk og varm hjemmebakt brød med masse krydder ved siden. Jeg har i hvert fall fått gode tilbakemeldinger. Om jeg skal servere ost og kjeks, synes jeg forøvrig at det blir litt for kjedelig med Norwegia og Philadelphia, så jeg hadde heller satset på å finne noe mer spennende i ostedisken. Og alltid med god marmelade i tillegg! I tillegg kan man servere oliven, frukt, valnøtter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå