AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Når du spiser middag hjemme, hender det da at du steller ordentlig til og later som du spiser på restaurant, selv om du er alene?
Batteri Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Nei, det har jeg aldri gjort, men det hørtes koselig ut. Hvorfor skal man ikke kunne kose seg like mye med maten selv om man er alene? 1
kaprifolen Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Ja, det har jeg gjort! Ikke akkurat lang kjole og høye hæler, men laget god mat, dandert og dekket spisebordet... Jeg og kjæresten lagde restaurant i stua en gang! Flyttet bordet midt på gulvet, satte på bakgrunnsmusikk og full pakke... Koseliiig! 4
Gjest Iah Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Ikke når jeg har vært helt alene med sammen med venner, kjærester, samboere osv har jeg det ja.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Nei. Jeg slurver i det hele tatt ganske mye med middagen, som i og for seg er litt pussig, som om jeg ikke synes jeg fortjener bedre. Men det er nok bare fordi jeg ikke gidder bryet. Og om jeg skulle gjort såpass at det minnet om et restaurantbesøk, så tror jeg at jeg ville følt meg litt rar og veldig alene.
Kosemose Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Nei, jeg later aldri som om jeg spiser ute når jeg spiser hjemme, men jeg tenker heller ikke at et koselig bord er noe som ikke hører å spise hjemme til. Hvis du skjønner. For meg er det naturlig å ha det hyggelig når man spiser hjemme, uansett om man er en eller fire.
FantasDick Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Pleier for det meste å pynte/dandere når jeg spiser alene/samboeren er borte. Synes det er veldig koselig.
Gjest Heloise Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Nei, aldri. Men har gjort det hyggelig til middag hjemme, men ikke for å ha noen "restaurantfølelse". Hvis jeg vil ha det så går jeg på restaurant like gjerne.
Gjest Consensio Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Aldri latet som at jeg har vært på restaurant, men jeg har dekket på fint og gjort det koselig, også når jeg har vært alene. Sier som Heloise, vil jeg føle at jeg er på en restaurant så går jeg på en restaurant.
finkel Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 (endret) Nei, men det var et godt tips, synes jeg. (Bedre enn å slenge bena på sofabordet og spise mens man ser på søppeltv, bare fordi man spiser middag alene en dag!) Endret 12. mars 2011 av finkel
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #12 Skrevet 12. mars 2011 ja, hver gang jeg lager meg dyr middag med mye spennende tilbehør så er det frem med pent tøy, altid nydusja, lys, blomster og duk, også radio eller tv i bakgrunnen for å være mer "sosial". kjempekoselig. men jeg liker ikke å spise med andre, gjerne nær andre, men går jeg på resturang liker jeg at resturangen er folksom, men at jeg er der alene å spiser.
Havtorn Skrevet 12. mars 2011 #13 Skrevet 12. mars 2011 Gjett om jeg gjør! Har hatt flere gode biffmiddager til flere titalls levende lys både alene og sammen med kjæresten, enkelte middager er for gode til å ikke nytes på skikkelig vis synes jeg. Også er det jo så trivelig da 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Nei, det har jeg aldri gjort. Dersom jeg ønsker å spise på restaurant oppsøker jeg en restaurant, ellers blir det enkelt og greit. Kan godt lage flott mat hjemme, men det blir ikke dekket med hvit duk, nypusset bestikk, brettet serviett og slik.
LukaFrost Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Jeg later da aldri som jeg er på restaurant, men kan da dandere middagen pent selv om jeg spiser alene.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har ikke latt som jeg spiser på restaurant når jeg er hjemme. Men jeg har sittet på restaurant og latt som jeg spiser...
kaprifolen Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 Ser at andre kanskje har lagt litt mer i spørsmålet enn meg... Jeg later altså ikke som om jeg faktisk er på restaurant hjemme, men jeg danderer pent, tar oppvasken før jeg spiser etc, det gjør jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 Når du spiser middag hjemme, hender det da at du steller ordentlig til og later som du spiser på restaurant, selv om du er alene? Jada..legger på duk, tenner lys og bruker vinglass til vannet. Er mye alene, så det gir en god følelse. Litt kos må man ordne for seg selv.
Glitnir Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Ser ikke at det å "stelle ordentlig til" og å "late som jeg spiser på restaurant" er det samme jeg da. Men om jeg skal være litt velvillig og prøve å forstå spørsmålet slik det muligens var ment, så joda; Dekker gjerne pent bord, levende lys, fin musikk etc når det skal spises et bedre måltid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå