AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Hei Jeg lurer på hva andre mener om dette.. Faren til barna mine, min X, har mistet lappen for kjøring i ruspåvirket tilstand. Han er rusfri nå, og har barna annenhver helg.. Men saken er at han kjører bil alikevell, med barna i bilen! Jeg synest ikke noe om dette, og har sakt at han ikke får hente barna om han kjører selv. Hva skjer om han blir tatt i kontoll, og barna sitter i bilen? Hvordan er det med forsikringen? Gjelder denne når han ikke har førerkort? Han har selv fortalt at barna sitter på når han kjører, barna har sakt det selv, og andre har sett dem.. Han lar også 3åringen sitte framme i bilen. Hva ville handre gjort i denne situasjonen?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Hvis noe skjer, om så noen kjører inn i han, så blir det et problem i og med at han kjører uten sertifikat. På samme måte som det å kjøre et tog er et privilegium som man må bevise at man er fortjent til å gjøre så gjelder det samme med bil. Det er ingen rettighet å få kjøre en bil og eksen din har mistet privilegiet han hadde med å kjøre bil ved å kjøre i ruspåvirket tilstand. Ønsker han å gjøre seg fortjent til det igjen må han bevise at det er et ansvar han gjør seg fortjent til. Uansett, jeg ville ha pratet med barnevernet om dette. Barnas rett til en trygg tilværelsen går foran hans trang til å kjøre bil uten sertifikat. Er du redd for å ta den konflikten så si i fra til barnevernet så tar de den. Han vil bli sur, men det er faktisk han som har ansvaret for sine egne handlinger. Forsikring gjelder ikke hvis han har et uhell, sklir på glatt veibane, er uoppmerksom et øyeblikk pga barna, eller hva som enn skjer, -så lenge han ikke har gyldig sertifikat. Det betyr at barna vil ikke få dekket legehjelp hvis det skjer noe. Tenk deg at han kjørte rundt med barna uten at de hadde noen form for sikkerhetssele på seg. For det er omtrent den gamblingen han driver med når det gjelder barnas liv. Tenk deg at det skjer en ulykke og barna ikke får den legehjelpen de trenger. Tenk deg at de får en skade i ryggen og kunne blitt hjulpet til å gå igjen og leve et normalt liv av en fysioterapeut, men det har dere ikke råd til, så barna blir lamme for resten av livet. Er det noe du ønsker å unngå så si ifra til barnevernet om ikke annet. 1
Batteri Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 (endret) Jeg ville nektet ham å ha barna så lenge han bryter loven og setter barnas liv så til de grader i fare. Blir så oppgitt og trist over slike mennesker. Endret 12. mars 2011 av Batteri 11
Kosejenta Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Aldri livet om mine barn får sitte i en bil hvor fører ikke har kjørekort, uansett grunn!!!! At han i det hele tatt har samvittighet til det??!! Ville gitt beskjed at kommer han å hente i bil får han ikke ta med barna. Ringe politiet ville jeg å, av hensyn til alle andre i trafikken!!! 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Takker for raske svar Og svarene stemte med det jeg mener også, så da er det jo veldig greit.. Han bruker som argumentasjon at han er en like god sjåfør selv om han ikke har førerkort nå. Og jada, det er han helt sikkert også. Så om han vil kjøre bil, skal ikke jeg legge meg oppi, men det blir UTEN mine barn som passasjerer! Takk allesammen 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Takker for raske svar Og svarene stemte med det jeg mener også, så da er det jo veldig greit.. Han bruker som argumentasjon at han er en like god sjåfør selv om han ikke har førerkort nå. Og jada, det er han helt sikkert også. Så om han vil kjøre bil, skal ikke jeg legge meg oppi, men det blir UTEN mine barn som passasjerer! Takk allesammen Hvis han var en så god sjåfør så ville han jo aldri ha mistet sertifikatet i utgangspunktet... Men uansett, det er ikke hans kjøreegenskaper dette går på først og fremst, men forsikring, som betyr betalt legehjelp, etc. Og en hver god sjåfør vet at en ulykke kan skje, selv om man er aldri så flink. Selv om Petter Solberg er aldri så flink så kjører selv han bil med sikkerhetssele. Det er fordi han er en så pass god sjåfør at han vet at en ulykke kan skje, selv om man er aldri så god en sjåfør. Men som de andre her sier, ikke la han få kjøre med barna dine. 4
Batteri Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 Hvis han var en så god sjåfør så ville han jo aldri ha mistet sertifikatet i utgangspunktet... Det var akkurat det jeg skulle si også. Tullete argument fra ham når han har mistet lappen nettopp fordi han var en uansvarlig sjåfør. 1
PepsiMax Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Hvis han var en så god sjåfør så ville han jo aldri ha mistet sertifikatet i utgangspunktet... Men uansett, det er ikke hans kjøreegenskaper dette går på først og fremst, men forsikring, som betyr betalt legehjelp, etc. Og en hver god sjåfør vet at en ulykke kan skje, selv om man er aldri så flink. Selv om Petter Solberg er aldri så flink så kjører selv han bil med sikkerhetssele. Det er fordi han er en så pass god sjåfør at han vet at en ulykke kan skje, selv om man er aldri så god en sjåfør. Men som de andre her sier, ikke la han få kjøre med barna dine. Uansett om han da skulle være en veldig god sjåfør så vet man aldri med alle de andre som er ute å kjører. Kan jo skje en ulykke som ikke han er skyld i også... Barnevernet er nok den beste løsningen ja. Politiet får vel ikke gjort så mye, annet en evt gi han en bot hvis dem tar han. De har jo allerede sagt at han ikke får kjøre med å ta ifra han "lappen".
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Forsikring gjelder ikke hvis han har et uhell, sklir på glatt veibane, er uoppmerksom et øyeblikk pga barna, eller hva som enn skjer, -så lenge han ikke har gyldig sertifikat. Det betyr at barna vil ikke få dekket legehjelp hvis det skjer noe. Hvor får du dette fra? Selvfølgelig får barna dekket legehjelp hvis de blir skadet i en bilulykke - vi bor i Norge. Det blir nok verre for ham å få dekket skadene på bilen. 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Hei Jeg lurer på hva andre mener om dette.. Faren til barna mine, min X, har mistet lappen for kjøring i ruspåvirket tilstand. Han er rusfri nå, og har barna annenhver helg.. Men saken er at han kjører bil alikevell, med barna i bilen! Jeg synest ikke noe om dette, og har sakt at han ikke får hente barna om han kjører selv. Hva skjer om han blir tatt i kontoll, og barna sitter i bilen? Hvordan er det med forsikringen? Gjelder denne når han ikke har førerkort? Han har selv fortalt at barna sitter på når han kjører, barna har sakt det selv, og andre har sett dem.. Han lar også 3åringen sitte framme i bilen. Hva ville handre gjort i denne situasjonen? Du er skyldig den dagen det skjer noe. du kunne ha vert med å forhindre dette. Hva gjør du den dagen det skjer noe? Den dagen dine barn er kvestet i en ulykke med far bak rattet. Eller han drepte uskyldige? Du kan nekte han å hente barna da han kommer med bil,så ringer du politiet. Han har vist ved tidligere adferd, at han ikke er kompetent til å kjøre bil,men han kan bevise at han håndterer bilkjøring og trafikken ved å ta førerprøven på nytt igjen. Du viser unfallenhet ved ikke å ha gjort noe. Hjelper ikke, og det er ikke noe unnskyldning for deg at andre har sett, de har vist...DU burde ha gjort noe for lenge siden 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #12 Skrevet 12. mars 2011 Hvis noe skjer, om så noen kjører inn i han, så blir det et problem i og med at han kjører uten sertifikat. På samme måte som det å kjøre et tog er et privilegium som man må bevise at man er fortjent til å gjøre så gjelder det samme med bil. Det er ingen rettighet å få kjøre en bil og eksen din har mistet privilegiet han hadde med å kjøre bil ved å kjøre i ruspåvirket tilstand. Ønsker han å gjøre seg fortjent til det igjen må han bevise at det er et ansvar han gjør seg fortjent til. Uansett, jeg ville ha pratet med barnevernet om dette. Barnas rett til en trygg tilværelsen går foran hans trang til å kjøre bil uten sertifikat. Er du redd for å ta den konflikten så si i fra til barnevernet så tar de den. Han vil bli sur, men det er faktisk han som har ansvaret for sine egne handlinger. Forsikring gjelder ikke hvis han har et uhell, sklir på glatt veibane, er uoppmerksom et øyeblikk pga barna, eller hva som enn skjer, -så lenge han ikke har gyldig sertifikat. Det betyr at barna vil ikke få dekket legehjelp hvis det skjer noe. Tenk deg at han kjørte rundt med barna uten at de hadde noen form for sikkerhetssele på seg. For det er omtrent den gamblingen han driver med når det gjelder barnas liv. Tenk deg at det skjer en ulykke og barna ikke får den legehjelpen de trenger. Tenk deg at de får en skade i ryggen og kunne blitt hjulpet til å gå igjen og leve et normalt liv av en fysioterapeut, men det har dere ikke råd til, så barna blir lamme for resten av livet. Er det noe du ønsker å unngå så si ifra til barnevernet om ikke annet. Nå må dere slutte å dra barnevernet inn i enhver sak her inne. Det er jo snart ikke et spørsmål her inne,hvor svaret er RING BARNEVERNET. Dette er ikke en bvsak,men en politisak. Bv er ingen klagemur for enhver sak. Ikke rart de ikke får gjort noe for barn som virkelig trenger hjelp... TS må ha rygg nok til å ringe politiet fra første dag. 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #13 Skrevet 13. desember 2018 8000 kr i bot og utsettelse. Kjører han noen ned blir det gjeldsslave resten av livet. Et det verdt det??!! Nei. La bilen stå. Blir rasende på de som kjører ulovlig uten sertivikat. Anonymkode: 0a6f5...007 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #14 Skrevet 13. desember 2018 Fyren kan jo å kjøre, så selve kjøringen er vel uproblematisk. Kolliderer han og gjør barna invalide er han gjeldsslave for resten av livet. Hadde også nektet han å kjøre med 3-åring i fremsete. Anonymkode: 43b88...dda 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #15 Skrevet 13. desember 2018 Jeg hadde ringt politet og tipset de, gitt de navnet på fyren samt bilen (med registeringsnummer). At barna sitter der de gjør, er jo ikke direkte ulovlig (så fremst de er forskriftmessig sikret i stol) selv om det ikke er det tryggeste. Der hadde jeg sendt linker fra tryggtrafikk.no, samt youtube-vidoer som viser krasjer med barn framme i bilen. Anonymkode: 6e9f4...113 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #16 Skrevet 13. desember 2018 Tråden er jo flere år gammel! Anonymkode: a5b7f...d29 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #17 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tråden er jo flere år gammel! Anonymkode: a5b7f...d29 Fader så irriterende dette er. Hvordan finner folk disse trådene? Skal begynne å datosjekke alt før jeg svarer. Anonymkode: 43b88...dda 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #18 Skrevet 13. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Fyren kan jo å kjøre, så selve kjøringen er vel uproblematisk. Kolliderer han og gjør barna invalide er han gjeldsslave for resten av livet. Hadde også nektet han å kjøre med 3-åring i fremsete. Anonymkode: 43b88...dda Hvorfor hadde du nektet det? Fremsetet er jo tryggest om barnet sitter bakover uten airbag og det ikke er fare for viltpåkjørsel. Anonymkode: 6a700...436 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #19 Skrevet 13. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor hadde du nektet det? Fremsetet er jo tryggest om barnet sitter bakover uten airbag og det ikke er fare for viltpåkjørsel. Anonymkode: 6a700...436 Man vet da selvfølgelig ikke om det er fare for viltpåkjørsel før dyret evt ligger over panseret... front mot front er heller ikke lett å spå faren på. Anonymkode: 43b88...dda
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #20 Skrevet 13. desember 2018 Dette er faktisk min gamle tråd, og jeg kan oppdatere dere med at faren har vokst opp og kjører hverken med eller uten barn nå. Han får forhåpentligvis snart igjen førerkortet sitt:) Anonymkode: c4249...b0a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå