inga:) Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Tatt pulsen 4 ganger nå. Varierer mellom 46 og 51 slag i minuttet. Er ikke dette veldig lavt? Er det noe galt med meg? Hva er unormalt lav puls tegn på?
Gjest wahaj Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 http://www.fsc.no/default.pl?showArticle=214&pageId=174
inga:) Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2011 (endret) ... Endret 12. mars 2011 av inga:)
inga:) Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2011 Takk for link, men dette hadde jeg ikke ventet. Jeg er i midten av tredveårene, ikke så mye som morsjonert eller jogget siden videregående, og røykt i 15 år (sluttet for en måned siden). Og sitter stille 90% av dagen, så at jeg er sunn, nei det er jeg ikke. Men jeg spiser ikke kjøtt, sukker og smør/margarin. (og det er det eneste) Kan lav puls være tegn på hjertesykdom også? Har en bestefar og onkel og kusines sønn med hjertefeil. De to eldste har pacemaker, men vet ikke hva som feiler dem... Var derfor jeg begynte å tenke. Ja jeg er hypokonder
Gjest wahaj Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Det kommer jo an på når du målte dette. Om det var midt på dagen, mens du slappet av, akkurat våknet osv. Hadde det vært enda lavere, så kunne det ha indikert på en hjertesykdom. Men er du bekymret så kan du få legen til å sjekke med EKG f.eks.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Puls under 50, bradykardi, er lavt. Om du ikke er veldig trent så er det greit å få det sjekket ut. Trenger ikke å være noe som helst, kanskje du bare er en av de som har lav puls.
Gjest Klm Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Hva med rask puls?Eller...er ikke raskere enn 95,men dette er etter lang stillesitting.I tillegg kjenner jeg godt hjerteslagene,som om hele meg er i bevegelse. Ser ut som om dere kan litt om dette,så jeg tar meg friheten til å stille et spørsmål om dette
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Hva med rask puls?Eller...er ikke raskere enn 95,men dette er etter lang stillesitting.I tillegg kjenner jeg godt hjerteslagene,som om hele meg er i bevegelse. Ser ut som om dere kan litt om dette,så jeg tar meg friheten til å stille et spørsmål om dette Høy puls, takykardi, skal alltid sjekkes ut. De reagerer ikke før pulsen er oppi 90-100 alt avhengig av fysisk form og plagene dine. At du kjenner hjerteslagene kan tyde på hjertebank. Det er ikke farlig, men ubehagelig. Vi har normalt ca 100 ekstraslag om dagen, men som oftest så merker vi det ikke. Om du har hatt det en stund, så er det greit å få det sjekket ut. Det sjekkes ved EKG, fort gjort og helt uten ubehag.
Gjest Klm Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Takk for svar! Jeg har ikke så høy puls hele tiden altså,men merker hjertebanken med rask puls hver andre eller 3 dag ca.Jeg er ingen engstelig person.Trodde hjertebank kom av stress eller angst?For noen dager siden kjente jeg at pulsen var høy ca 40min ut i en forelesning på skolen.hadde da bare sittet stille og målte pulsen til 105-110.Den er helt regelmessig,bare rask. Er det fortsatt grunn til å ta EKG?Har endel legebesøk i løpet av året pga kronisk sykdom(ikke hjertesyk),og har ikke lyst til å bli oppfattet som hypokonder ved at de sier det kommet av angst eller stress.
MissStrøken Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Du med høy puls, trener du? Er ganske fort gjort å trene ned hvilepulsen for en ellers frisk person. Hvis du er aktiv, og likevel har høy hvilepuls, så er det greit å sjekke det ut.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Takk for svar! Jeg har ikke så høy puls hele tiden altså,men merker hjertebanken med rask puls hver andre eller 3 dag ca.Jeg er ingen engstelig person.Trodde hjertebank kom av stress eller angst?For noen dager siden kjente jeg at pulsen var høy ca 40min ut i en forelesning på skolen.hadde da bare sittet stille og målte pulsen til 105-110.Den er helt regelmessig,bare rask. Er det fortsatt grunn til å ta EKG?Har endel legebesøk i løpet av året pga kronisk sykdom(ikke hjertesyk),og har ikke lyst til å bli oppfattet som hypokonder ved at de sier det kommet av angst eller stress. De tar EKG hvis du har 105-110 i hvilepuls ja. Er greit å få det sjekket ut, selv om sjansen for at det er noe galt er liten når man er ellers frisk og ung. Hjertebank trenger ikke å komme av stress eller angst, det trenger ikke å ha noe årsak i det hele tatt. Men stress og angst kan gi hjertebank ja.
Gjest Klm Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Jeg er ikke veldig godt trent,men er ingen stillesitter heller tok EKG for en tid tilbake faktisk,men fikk beskjed om at de ikke kunne se noe galt.Da de tok dette EKGet hadde jeg forøvrig normal puls.Burde jeg kanskje da det når pulsen er høy?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå