AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Er det vanlig og få nedsatt hørsel og øresus etter en ørebetennelse? Og går det i såfall over av seg selv? Det er veldig ubehagelig og plagsomt:(
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Rett etter så kan det være vanlig ja, da har man ofte puss og ekstra ørevoks i øregangen. Men etterhvert så skal det gå over. I løpet av et par uker.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Takk for svar:) Da får jeg vel bare se det an. Jeg er også svimmel, men det er kanskje også normalt?
Aubree Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 (endret) Det er helt normalt. Grunnen til at du får nedsatt hørsel og øresus er at du får væske i mellomøret når du har betennelse der. På grunn av væsken, så er det ikke like god bevegelighet i trommehinnen, som da står ganske mye i spenn, og da leder ikke lyden godt videre innover. Det er med andre ord ingen måte du kan bli kvitt det på, før betennelsen går vekk. Om nedsatt hørsel vedvarer, bør du kontakte lege, da det av og til kan forekomme at man trenger hjelp til å få ut væsken i mellomøret. Bare så det er sagt, væsken kan ligge der i 4-6 uker etter du merker bedring, så det kan ta litt tid å få tilbake normal hørsel! Endret 13. mars 2011 av jahaja24
Gjest Lena22 Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Huff, jeg føler med deg! Det er kjempe kjempe vondt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå