Alvina Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Alt liv er borte, det er helt surrealitisk. Hva skal andemor og andefar gjøre, hvor skal de finne rede til våren? Alt, edderkopper,kreps, fisk, insekter... borte. Nå er bare elva vann som ikke har liv og ikke kan gi liv. Må ingen stilles til ansvar for dette, det er miljøkrimaninlalitet ... eller er det ikke? 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Helt klart miljøkriminalitet og noen må stå til ansvar for dette. Er fryktelig trist. Det er ikke så mange år siden Akerselva var mer eller mindre død pga langvarig forurensing fra blant annet Spigerværket i Nydalen. Og mange års intens jobbing, har reddet elva. Og nå er den ødelagt igjen. Så raskt og så unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Et godt symbol på selve Oslo. Så lenge det handler om å tjene penger så er det ingen kriminalitet. I mens dør alt liv for at noen skal tjene penger. Det viser bare hvor kaldt og kynisk Oslo-folk er blitt med tiden. Jeg er så glad jeg ikke bor i Oslo lenger.
ila Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Jeg syns det er groteskt at noe slikt i det hele tatt kan skje! 6000 LITER!!! Det er massemord og naturødeleggelse på meget høyt nivå og noen bør stilles til ansvar for dette med store bøter og gjerne fengsel også. Desverre er det Oslo kommune som er den skyldige, og som alle vet - de på toppen (enten det er enkeltmennesker, byråer osv) vil aldri få konsekvenser som den vanlige mann i gata. Jeg anbefaler alle her å anmelde saken til politiet (som div miljø og dyrevern organisasjoner, naboer til akerselva osv har gjort), da de er pliktige til å følge opp hver anmeldelse de får og det dermed blir større sjanse for at noen skal stilles til ansvar for dette faktisk blir tatt alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Dette er mildt sagt tragisk. Her har Vann- og avløpsetaten i Oslo Kommune i flere årtier jobbet med å renske opp all forurensning i Akerselva, og nå er de selv skyld i arhundrets forurensing. Tragikomisk! Her må de(n) ansvarlige stilles til ansvar, samt at vann- og avløpsetaten må gjøre alt de kan for å få livet tilbake i elva så raskt som mulig. Om de så må rense og bytte ut elvebunnen i hver eneste krok av elva, og så sette ut kreps og fiskeyngel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå