Gjest JJ Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Idag har jeg flere ganger opplevd å føle meg plutselig varm og begynt å svette.Det har vart fra 30min til en time hver gang,Da jeg kom hjem fra jobb idag tok jeg temp'en 37,8. Hadde da ligget på sofaen i en times tid.En halvtime senere tok jeg temp igjen..36,7. Er det noen som har opplevd noe liknende,og som har en forklaring på dette?
PepsiMax Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor måler du tempen med så jevne mellomrom? Hvordan du føler deg sier vel mest om hvordan formen er i forhold til hvordan tempen er... Hvis du først skal gå etter tempen så er vel formen på bedringensvei da, da den blir lavere. Er jo vanlig med høyere temp utover kvelden...
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Hvis du er kvinne, kan det være overgangsalderen som har innhentet deg?
LilleBille Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Hvis du er kvinne, kan det være overgangsalderen som har innhentet deg? Høres ut som hetetokter ja.
Gjest JJ Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Hvorfor måler du tempen med så jevne mellomrom? Hvordan du føler deg sier vel mest om hvordan formen er i forhold til hvordan tempen er... Hvis du først skal gå etter tempen så er vel formen på bedringensvei da, da den blir lavere. Er jo vanlig med høyere temp utover kvelden... Takk for svar! Målte mest fordi jeg lurte på om feber var grunnen til at jeg svettet sånn.Høy temp slår meg sjelden ut,så i forhold til formen hender det jeg blir slengt i seng av sambo fordi jeg holder for høyt tempo Håper virkelig ikke det er overgangsalder...er bare 28.kan man teste dette på noen måte?blodprøver av hormonnivå,kanskje?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Du kan sjekke hormonnivåene dine med en blodprøve ja. Men at kroppstermperaturen synker på kvelden er ikke normalt. Om dette skjer flere dager og du føler deg dårlig så burde du ta en tur til legen. Hvor sjekket du tempen? Samme sted begge gangene? Det er viktig, for det kan fort bli feilmålinger.
Athene Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 Høres ut som hetetokter, og det kan ha sammenheng med hormoner. Jeg har hatt en del slike når jeg har gått på hormoner for å forsøke å bli gravid. Og har også opplevd det i forbindelse med eggløsning/mens Ellers er en temperaturendring som du beskriver ikke unormal. Temperaturen er som regel 0,5 -1 grad høyere i det man kommer hjem fra jobb eller har vært i aktivitet, enn da man har ligget på sofaen en stund. Ellers er måling av temperatur ofte upresist, særlig i munn eller under arm, og med dårligere termometere.
Gjest JJ Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 Jeg målte temperaturen første gang etter å ha ligget på sofaen en stund.Begge gangene målte jeg temp i baken(har hørt det er mest nøyaktig...greit å ha sin egen temp måler ) Så det disse temperaturforandringene kan være i sammenheng med eggløsning?Har nylig sluttet på p-pillen uten å komme ordentlig igang med normal syklus igjen.Pleier å bli i dårlig form under EL,men har ikke følt det sånn nå.Satser på at det er det likevel..synes jo det et litt tidlig med overgangsalder allerede.
Athene Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Jeg målte temperaturen første gang etter å ha ligget på sofaen en stund.Begge gangene målte jeg temp i baken(har hørt det er mest nøyaktig...greit å ha sin egen temp måler ) Så det disse temperaturforandringene kan være i sammenheng med eggløsning?Har nylig sluttet på p-pillen uten å komme ordentlig igang med normal syklus igjen.Pleier å bli i dårlig form under EL,men har ikke følt det sånn nå.Satser på at det er det likevel..synes jo det et litt tidlig med overgangsalder allerede. Sannsynligvis hormonene som stabiliserer seg etter pilleslutt. Husk at du ikke har normale hormonkurver når du går på pillen, mens du i en vanlig syklus vi oppleve store svingninger i blandt annet progesteron som gir økt kropstemperatur. Men plager dette deg videre, eller du føler at det er veldig uvanlig, ta kontakt med legen. Vi kan synse så mye vi vil her inne, men ingen kan konkludere på hva problemet er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå