Gå til innhold

Lånte bort bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.itromso.no/nyheter/krim/article437610.ece

Hva betyr dette i praksis? At man ikke bør låne bort bilen sin?

Selvsagt ville jeg ikke lånt bort bilen til noen jeg visste ikke hadde lappen, men hvordan kan man vite det 100% sikkert? De fleste av oss vil da stole på venner og familie når de sier de har lappen. Skal man be om å få se den også? Gjør du det når du låner bort bilen?

I de fleste tilfeller er jo ikke dette noe problem, for folk flest lyver vel ikke om at de har lappen til venner og familie. Men teoretisk sett kan vel vi alle havne i samme situasjon som kvinnen i artikkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Normalfordeling

Jeg kunne glatt ha lånt ut bilen til noen som det viste seg ikke ha lappen. Tenker jo ikke i de baner en gang. I mitt hode er det sånn at spør du om å få låne bil så har du lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne glatt ha lånt ut bilen til noen som det viste seg ikke ha lappen. Tenker jo ikke i de baner en gang. I mitt hode er det sånn at spør du om å få låne bil så har du lappen.

TS her. Jeg tenker akkurat det samme som deg. Nå låner jeg jo ikke ut bilen til "hvem som helst" heller da, det er jo til folk jeg kjenner som ansvarlige personer. Men sikker kan man jo aldri være, så jeg synes det er litt rart at man kan bli straffet for at andre ikke har lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er faktisk pliktet til å sjekke at den man låner bort bilen til, har førerkort.. Det står i teoriboka, som jeg leste for ikke lenge siden da jeg tok teorien :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner svært, svært sjeldent bort bilen(e) - 1 person som har kjørt den/dem uten at jeg har vært med i bilen, så jeg ser ikke på dette som en problemstilling, egentlig. Men jeg kunne sikkert lånt den bort til en god venn/nær familie som kjører bil til daglig og jeg da "regner med" at de har lappen - men man kan jo aldri være sikker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...