AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Her skal det være konfirmasjon. Far ber om at hans kjæreste blir invitert. Jeg sier nei. Forholdet har vart kort og unger har ikke truffet henne. Hans første kjæreste etter bruddet så det har ingenting med at de kommer og går. Jeg står for alt vedr. konfirmasjonen. Far vil ikke bidra. Når jeg spurte ham direkte så sa han at ved å hente hans mor på flyplassen så hadde han bidratt. Han bidrar ei heller økonomisk. Konfirmasjonen blir hjemme hos meg pga kostnadene. Samboer hjelper meg med koldtbordet. Av gjester så blir det i flertall fra hans familie. Tipper sånn 1/2. Nå lager far et helvete pga at jeg ikke inviterer henne. Litt sånn fordekt trøbbel. Burde jeg ha invitert henne?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Her skal det være konfirmasjon. Far ber om at hans kjæreste blir invitert. Jeg sier nei. Forholdet har vart kort og unger har ikke truffet henne. Hans første kjæreste etter bruddet så det har ingenting med at de kommer og går. Jeg står for alt vedr. konfirmasjonen. Far vil ikke bidra. Når jeg spurte ham direkte så sa han at ved å hente hans mor på flyplassen så hadde han bidratt. Han bidrar ei heller økonomisk. Konfirmasjonen blir hjemme hos meg pga kostnadene. Samboer hjelper meg med koldtbordet. Av gjester så blir det i flertall fra hans familie. Tipper sånn 1/2. Nå lager far et helvete pga at jeg ikke inviterer henne. Litt sånn fordekt trøbbel. Burde jeg ha invitert henne? Så det er greit at DIN samboer er i konfirmasjonen Jeg skjønner at du blir litt frustrert fordi at far ikke bidrar, men nå har vi bare dine ord på det. Vi vet jo ikke hvorfor far egentlig ikke bidrar, eller om det stemmer at han ikke bidrar. Sorry, men du får ikke min sympati så lenge det er greit at du har din samboer tilstede, men nekter at far skal ha kjæresten der. 2
Tingeling1983 Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 (endret) Nå har jeg ikke vært i sånn situasjon før, men sett utenfra, hvorfor skal du invitere henne? Dessuten er det uheldig at hun blir invitert når det er deres unges konfirmasjon, ettersom det er konfirmanten som skal stå i fokus her. Det er IKKE anledningen for han (faren) å introdusere sin nye kjæreste. Personlig synes jeg det er viktig at du fokuserer på at det er konfirmantens dag, og at det er upassende å bruke anledningen til å introdusere hans nye kjæreste - når dere snakker om det. Endret 11. mars 2011 av Tingeling1983 3
Gjest Heloise Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 (endret) Jeg hadde blitt så forbannet på denne faren at jeg ikke hadde bedt han engang. Jupp! Signerer Tingeling over meg. Endret 11. mars 2011 av Heloise 1
Tingeling1983 Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Så det er greit at DIN samboer er i konfirmasjonen leste du hele innlegget? de skal ha konfirmasjonen hjemme hos seg selv. hva skal hun gjøre, kaste ut samboeren?? når faren ikke har introdusert sin nye kjæreste til resten av familien, synes jeg det er helt feil tidspunkt å invitere henne på!!! 3
Alvina Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Jeg ville bedt henne også. Hvis far mener det, og det er jo egentlig hans avgjørelse. Det er en middag og høytidelig, la han bestemme selv. Hvorfor skal du synes noe om noe som er hans hverdag?
Tingeling1983 Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Jeg ville bedt henne også. Hvis far mener det, og det er jo egentlig hans avgjørelse. Det er en middag og høytidelig, la han bestemme selv. Hvorfor skal du synes noe om noe som er hans hverdag? hva med konfirmanten??? har folk glemt at det er konfirmantens dag dette???
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Konfirmasjonen skal holdes i ditt hus, du har dermed full rett til å bestemme hvem som er velkommen og hvem som ikke er det. Mitt forslag er å be om at far introduserer kjæresten til barna deres før konfirmasjonen. Går det bra og barna synes det er greit, så kan du invitere henne. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Så det er greit at DIN samboer er i konfirmasjonen Jeg skjønner at du blir litt frustrert fordi at far ikke bidrar, men nå har vi bare dine ord på det. Vi vet jo ikke hvorfor far egentlig ikke bidrar, eller om det stemmer at han ikke bidrar. Sorry, men du får ikke min sympati så lenge det er greit at du har din samboer tilstede, men nekter at far skal ha kjæresten der. TS her. Nå bor konfirmanten med min samboer da. Ergo så har konfirmanten definitivt truffet min samboer. Sin fars kjæreste har konfirmanten aldri truffet og knapt hørt om. Selvfølgelig. Her på KG. Du vil alltid bare ha trådstarters oppfatning.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Nå har jeg ikke vært i sånn situasjon før, men sett utenfra, hvorfor skal du invitere henne? Dessuten er det uheldig at hun blir invitert når det er deres unges konfirmasjon, ettersom det er konfirmanten som skal stå i fokus her. Det er IKKE anledningen for han (faren) å introdusere sin nye kjæreste. Personlig synes jeg det er viktig at du fokuserer på at det er konfirmantens dag, og at det er upassende å bruke anledningen til å introdusere hans nye kjæreste - når dere snakker om det. TS her. Det er det jeg mener at jeg har gjort. Invitert i forhold til konfirmantent sitt ståsted. Hadde forholdet til eksen vart og hun hadde hatt et forhold til konfirmanten hadde det vært helt anderledes. Det går overhode ikke på det at konfirmant skulle få et godt forhold til farens kjæreste. Bruddet er gammelt og det er lite nag igjen. Uansett så prioriterer jeg barn.
wahaj Skrevet 11. mars 2011 #11 Skrevet 11. mars 2011 Jeg ville ikke bedt fars nye kjæreste. De har ikke vært sammen lenge, og barna har heller ikke møtt henne, da ser jeg ikke på det som logisk i det hele tatt. Hadde de der i mot vært sammen en stund så hadde situasjonen stilt seg annerledes. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #12 Skrevet 11. mars 2011 leste du hele innlegget? de skal ha konfirmasjonen hjemme hos seg selv. hva skal hun gjøre, kaste ut samboeren?? når faren ikke har introdusert sin nye kjæreste til resten av familien, synes jeg det er helt feil tidspunkt å invitere henne på!!! Jeg går utifra at konfirmasjonen ikke er denne helgen. Ts må jo gi far anledning til å introdusere sin nye kjæreste. Skjønner heller ikke hvorfor ts peser så mye med det nå, det er sikert en stund til konfirmasjonen å jeg er sikker på at med litt godvilje så klarer de å løse det sånn at de får møtt den nye kjæresten før konfirmasjonen. De skal også ha koldtbord hjemme hos seg, noe som vil si at de kan vente med invitasjon til kjæresten til de har møtt henne. Å dekke på til en eksta eller beregne mat til en ekstra kan da ikke være store problemet. Jeg tror heller at mor er bitter på far, hun skal trumfe ting gjennom på sin måte uten å ta hensyn til konfirmanten eller far. Hadde situasjonen vært omvendt, ville alle ment at selvsagt skulle mor få tatt med sin kjæreste. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #13 Skrevet 11. mars 2011 Ser at jeg skriver litt feil her. Blir rundt 80% fra fars familie.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #14 Skrevet 11. mars 2011 Jeg husker hvor UTROLIG rart det var å hilse på fatterns nye dame da jeg var i den alderen der. Tror jeg hadde daua om hun bare hadde dukka opp i konfen min. Har et problem med å være meg selv når det er fremmende og folk jeg ikke kjenner så godt rundt, blir gjerne litt sky da. Hadde ikke likt å ha den følelsen på min egen konf når jeg egentlig vil le, smile, spise kaker, klemme muttern og fattern, og ikke noen fremmende! Nå ble jo fatterns dame med i konfen, men det er fordi vi rakk å etablere et forhold der vi kunne kødde og le sammen, prate litt seriøst og faktisk ha noe til felles. Men jeg ville ikke følt meg komfortabel med henne der som første møte! Så jeg skjønner godt at du sier nei jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #15 Skrevet 11. mars 2011 TS her. Det er det jeg mener at jeg har gjort. Invitert i forhold til konfirmantent sitt ståsted. Hadde forholdet til eksen vart og hun hadde hatt et forhold til konfirmanten hadde det vært helt anderledes. Det går overhode ikke på det at konfirmant skulle få et godt forhold til farens kjæreste. Bruddet er gammelt og det er lite nag igjen. Uansett så prioriterer jeg barn. Hvorfor spør du om råd her da? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #16 Skrevet 11. mars 2011 Jeg går utifra at konfirmasjonen ikke er denne helgen. Ts må jo gi far anledning til å introdusere sin nye kjæreste. Skjønner heller ikke hvorfor ts peser så mye med det nå, det er sikert en stund til konfirmasjonen å jeg er sikker på at med litt godvilje så klarer de å løse det sånn at de får møtt den nye kjæresten før konfirmasjonen. De skal også ha koldtbord hjemme hos seg, noe som vil si at de kan vente med invitasjon til kjæresten til de har møtt henne. Å dekke på til en eksta eller beregne mat til en ekstra kan da ikke være store problemet. Jeg tror heller at mor er bitter på far, hun skal trumfe ting gjennom på sin måte uten å ta hensyn til konfirmanten eller far. Hadde situasjonen vært omvendt, ville alle ment at selvsagt skulle mor få tatt med sin kjæreste. Konfirmasjonen er ikke denne helgen. Jeg skal da heller ikke introdusere kjæresten til faren for barn. Den biten må han ordne selv. Når han ikke gjør det så velger jeg å avstå fra å invitere henne. Selskapet er for konfirmanten og det er invitert mennesker og slekt som har et forhold til konfirmanten. Dette har jeg tatt en prat om med konfirmanten. Og nei. Jeg er ikke bitter på far i det hele tatt. Jeg syntes bare det ble rart å invitere noen som ingen kjente annet enn far. Konfirmanten har aldri bodd i sammen med faren sin. Har et godt forhold til farsslekt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #17 Skrevet 11. mars 2011 Hvorfor spør du om råd her da? Ja, si det du Nå er det greit å høres andres mening da. TS
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #18 Skrevet 11. mars 2011 Konfirmasjonen er ikke denne helgen. Jeg skal da heller ikke introdusere kjæresten til faren for barn. Den biten må han ordne selv. Når han ikke gjør det så velger jeg å avstå fra å invitere henne. Selskapet er for konfirmanten og det er invitert mennesker og slekt som har et forhold til konfirmanten. Dette har jeg tatt en prat om med konfirmanten. Og nei. Jeg er ikke bitter på far i det hele tatt. Jeg syntes bare det ble rart å invitere noen som ingen kjente annet enn far. Konfirmanten har aldri bodd i sammen med faren sin. Har et godt forhold til farsslekt. Hvor står det at DU skal introdusere barna for fars nye kjæreste? Jeg skreiv at du må gi far anledning for å introdusere dem. Kan jo være at far har ment at det er viktig at han blir kjent med kjæresten og etablere et forhold til henne FØR barna blir innvolvert, noe som er fornuftig tenkt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #19 Skrevet 11. mars 2011 Ja, si det du Nå er det greit å høres andres mening da. TS Du mener at det er greit å få andres støtte i ditt "hat" mot far, å det vet du at du får her på KG. 1
Gjest Ruccola Skrevet 11. mars 2011 #20 Skrevet 11. mars 2011 Jeg ville rett og slett spurt jenta selv (konfirmanten altså) Hun er på vei å tre inn i "de voksnes rekker" som man så pent kaller det, og dette er da en naturlig ting å ta henne med i. Syns hun det er greit, så inviter dama, syns hun ikke det er greit så la det stå som det gjør nå. Jeg også var EKSTREMT var på pappas nye dame i den alderen der. Hun måtte BARE ikke si noe til meg om jeg var i rette humøret altså! Og til og med når hun flyttet inn med oss måtte hun passe seg for å kommandere meg - da ble jeg riktig så sint, og jeg har aldri noensinne verken før eller etter hatt temperament! (Var pappas første kjæreste siden bruddet med mamma 10 år tidligere..... ) Hun var i konfen min, og det var helt greit, men da hadde hun vert der i et halvår. Så snakk med jenta di du, og fortell hva far ønsker, og at du føler det ikke er riktig siden hun er så ny, men du vil at jenta skal få vere med å bestemme, siden det tross alt er hennes dag 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå