Gå til innhold

Gryterett hjelp :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann godtfolk!

Jeg tenkte jeg skulle lage hjemmelaget gryterett i morgen til mine kjære venninner som kommer på besøk. Jeg elsker gryteretter med kjøttdeig så tenkte at det blir hovedingrediensen min. Men, jeg trenger litt hjelp til andre forslag til hva jeg kan ha oppi.

Min tanke til nå er at jeg bruner kjøttdeig i ei stekepanne. Så lager jeg en slags ferdigsaus (har ikke tid til å lage den også fra bunnen av), men da trenger jeg forslag på hvilken saus det kan være? Den bør jo ikke være så tjukk da jeg skal ha oppi mye annet godt. Det bør egentlig være som en sjy. Forslag? .. Så tenkte jeg at jeg skulle ha i kjøttdeigen, løk, gulrot og ris oppi og la det koke sammen. Men hvordan flere grønnsaker kan passe oppi?

På forhånd, tusen takk for alle forslag :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Artig du skulle starte en tråd om det, i går var jeg på besøk pg spiste ferdig toro gryterett. Fyyyyysh altså, grøss.

Så om noen har fine oppskrifter til hjemmelaga gryterett blir jeg glad! =)

Ps; skader ikke om den er sunn og god også ;)

Gjest Mauna Lee
Skrevet

her er et svar som er litt på kanten av et du spør om, men det er hvertfall en hjemmelaget gryterett med kjøttdeig.

Orientalsk gryte: 4 porsjoner

400 g kjøttdeig

2 finhakkede løk

brunes.

Tilsett 1 ts. karry

1 ts. paprika

3 melskjeer mel

1 ts. buljongpulver

ca.7,5 dl.vann

Smak om du trenger mer

buljong. kokes i ca. 15 min.

Serveres til kokt ris.

Det her er jo en veldig grunnleggende oppskrift, så det er nok bare å ha i mer grønnsaker. Gulrot og paprika f.eks.

Skrevet

Den så jo kjempe god ut Mauna Lee. Tusen takk for forslag :)

AnonymBruker
Skrevet

Må minne meg på at du skrev at du ikke har tid til å lage saus fra bunnen...

selv om det går raskt. Men ikke bland ris i kjøttsausen hvis du ikke skal lage risotto. La heller gjestene forsyne seg selv.

Hvis du bruker ferdig saus, må du ikke salte, men kan gi det litt pepper og en dæsj soyasaus, litt hvitløk og basilikum hvis det er pastasaus.

Du kan også bruke brunsaus og tilsette brunost, pepper, paprikapulver, løk, soyasaus. Server det med pasta, det er faktisk ganske godt, nesten hjemmelaget kjøttkaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...