Gjest Jente16 Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Begynte på p-piller for noen uker siden, Mercilon. Er nå på den siste uken på det første brettet mitt, går på "sukkerpillene" akkurat nå. Slik jeg har forstått det, skal jeg egentlig ha mensen denne uken, noe jeg ikke har fått enda. Er på den tredje pillen på den siste uken. Er veldig redd for at jeg kan være gravid, selv om jeg har tatt p-pillene til punkt og prikke hver dag. Håper at noen kan hjelpe meg litt her! Er dette normalt? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Hei! Dette er helt normalt, jeg har gått på p-piller i 5 år, og fortsatt får jeg ikke mensen før den 3-4-5 sukkerpilla mi. Det er ikke slik at mensen starter på første sukkerpille, utrolig sjelden.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Tatt antibiotika, kastet opp, hatt løs mage? Uansett, ta en test.
Gjest Jente16 Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Hei! Dette er helt normalt, jeg har gått på p-piller i 5 år, og fortsatt får jeg ikke mensen før den 3-4-5 sukkerpilla mi. Det er ikke slik at mensen starter på første sukkerpille, utrolig sjelden. Får håpe det gjelder meg også!
Gjesten Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Jeg får mensen tredje dag på siste uke. Uansett, siden du nettopp har begynt tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Dette er nytt for kroppen din, ting stabiliserer seg nok mer etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Vent en dag eller to, så skal du se de velkjente mensenmurringene snart kommer, med fossefall av blod. Men kjære deg, jeg har noe å fortelle deg. Mensen du får med p-piller heter egentlig bare bortfallsblødning. Vi kvinner som går på p-piller får ikke eggløsning, så vi har ikke noe syklus heller. Så om du skulle være gravid, vil du likevel få denne blødningen, provosert frem. Skjønner du? Det beste er å teste seg annahver mnd ca fast så lenge man har et aktivt sexliv.
Gjest Jente16 Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Tatt antibiotika, kastet opp, hatt løs mage? Uansett, ta en test. Kastet opp én gang, men leste at reglen var at du måtte ta ny pille om du kastet opp innen 3-4 timer (Etter at du hadde tatt p-pilla). Jeg kastet opp 12 timer etter, så regner med det går bra. I tillegg har jeg kanskje hatt litt løs mage fordi jeg har økt inntaket av frukt i det siste, men ikke hatt voldsom diaré som skulle føre til at p-pille effekten ville bli dårligere.
Gjest Jente16 Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Men uansett, takk for svar folkens! Skal se det an et par dager, og satse på at det går bra. Ellers må jeg vel ta meg en tur til legen/helsesøstra for sikkerhetsskyld. Forresten, noen som vet når det er vanlig å dra på den første sjekken etter at man har begynt på p-piller? Husker ikke om legen min sa "Kom tilbake til blodtrykkssjekk om *1 eller 3* måneder" ?
Fimbrethil Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 3 måneder Er det vanlig? Min lege ba meg komme igjen om et år... (Noe jeg gjorde, alt var fint, og jeg fikk samme beskjed igjen.) Men... litt rart?
Fimbrethil Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Begynte på p-piller for noen uker siden, Mercilon. Er nå på den siste uken på det første brettet mitt, går på "sukkerpillene" akkurat nå. Slik jeg har forstått det, skal jeg egentlig ha mensen denne uken, noe jeg ikke har fått enda. Er på den tredje pillen på den siste uken. Er veldig redd for at jeg kan være gravid, selv om jeg har tatt p-pillene til punkt og prikke hver dag. Håper at noen kan hjelpe meg litt her! Er dette normalt? Takk for svar! Og forresten: Det tar stort sett alltid noen måneder fra du starter på p-piller til du faller inn i en fast syklus igjen. Jeg synes ikke det høres det minste rart ut at du er 'ute av sync' når du bare har brukt dem en måned. De kan også gjøre blødningene mye mindre enn de var før; jeg har gått på Mercilon i halvannet år og ikke hatt en "normal" blødning siden jeg startet (blør litt én dag, forøvrig bare litt mørk utflod i kanskje tre dager) - det er veldig behagelig. Men selvfølgelig, det kan vel ikke skade å ta en graviditetstest, hvis du er veldig bekymret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå