Gå til innhold

Lasagne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen lure KGere her som kan hjelpe meg litt.

Jeg skal lage lasagne i dag, sånn pakke fra knorr (tror jeg?) med kryddermix og plater. Men hver gang jeg lager det smaker den litt rart! Jeg klarer ikke å bestemme meg om den er for sur eller søt eller hva det er.

Er det noen som skjønner hva jeg mener? Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å smake litt rundere, eller bedre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drit i Knorr/Toro og lag lasagnen selv?

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er nok en mulighet, men jeg har verken tid eller kunnskap til det.

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen lure KGere her som kan hjelpe meg litt.

Jeg skal lage lasagne i dag, sånn pakke fra knorr (tror jeg?) med kryddermix og plater. Men hver gang jeg lager det smaker den litt rart! Jeg klarer ikke å bestemme meg om den er for sur eller søt eller hva det er.

Er det noen som skjønner hva jeg mener? Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å smake litt rundere, eller bedre?

Det er nok smaken av alle tilsetningsstoffene og at råvarene er tørket som gjør det slik.

Nå kjenner ikke jeg Knorr sin lasagne og vet om den innholder MSG, men den gir i alle fall en merksnodig salt-søt-sur-smak.

Prøv heller å lag selv, det er så uendelig mye bedre :tommelopp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp lasagne fra Toro.

Skrevet

Jeg lager sånn pakke fra tid til annen, men jeg lurer på om det er Toro. Den smaker i alle fall helt fint, er du sikker på at du gjør det riktig? Hva slags kjøtt bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å ha oppi litt mer enn en halv stor finhakket løk når vi steker kjøttdeigen, og så bytter vi ut ca halvparten, eller litt mer, av melken med matfløte:) Mmm ;) Forøvrig synes jeg Toro sin er bedre enn Knorr når det gjelder Lasagne. Matfløte gjør susen altså :)

Skrevet

Kjøp Toro sin. Jeg synes Knorr sin har en ekkel smak, nesten litt sånn "oppkast-sur" smak.

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å ha oppi litt mer enn en halv stor finhakket løk når vi steker kjøttdeigen, og så bytter vi ut ca halvparten, eller litt mer, av melken med matfløte:) Mmm ;) Forøvrig synes jeg Toro sin er bedre enn Knorr når det gjelder Lasagne. Matfløte gjør susen altså :)

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Hvis du bruke pakke pga tidsnød denne gangen: erstatt halvparten av melken med matfløte. Det gir en rundere smak. (Bruker du eventuelt et fedd med hvitløk i sause, vil du også kamuflere litt av den vonde pose-smaken, selv om hvitløk egentlig ikke hører hjemme i lasagne.)

Neste gang: lag lasagnesausene selv. Oppskrifter finner du i søkk og kav på nett og i kokebøker. Det er ingen heksekunst å lage noen av sausene, og det krever heller ikke mye ekstra tid.

Edit:

det var ikke meningen å svare akkurat det samme som alle andre. Jeg brukte bare litt lenger tid enn gjennomsnittet på å skrive :)

Jeg er ikke motstander av pose-løsninger, men foretrekker Toro over Knorr i alle produkter! Knorr smaker aldri bra.

Endret av Spinell
Skrevet

Hm, kanskje det er Knorr sin som er teit. Jeg aner ikke hvordan jeg lager egen lasagne, eller om jeg har det som trengs til å lage det, men det finner jeg fort ut av.

Marfløte og løk, det kan jeg nok finne! Får prøve Toro sin neste gang. Jeg er verdens dårligste kokk, og bryr meg ikke all verden, så blir slike pakker for min del, tenker jeg.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg tror kanskje konklusjonen er at du må komme deg i butikken og kjøpe pakke fra Toro? :) Virker som det er flere som har kjent den ubehagelige smaken i den fra Knorr.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, løp på butikken og kjøp Toro sin, hiv Knorrpakken du har stående. Den smaker forj.... Samme med Mexicana Pizzafyll fra Knorr, helt forferdelig smak. Men den fra Toro er god (Mexicana altså). Men Knorr har bedre bearnaise saus;)

Skrevet

Jeg er talentløs på kjøkkenet og selv jeg klarer å smelle sammen en lasagne fra scratch. Og klarer jeg det klarer alle det. Mye bedre og ikke minst billigere enn disse ferdigpakkene. Ikke tar det lenger tid heller.

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg elsker den fra Knorr! Kan ikke fatte og begripe hvordan dere får i dere den fra Toro? :P

Skrevet

Jeg lager for det meste Lasagne fra bunnen av selv :) Det er utrolig godt. Da kan man lage en skikkelig fyldig tomatsaus med ferske, pressa tomater og en ostesaus med eget valg av ost og fløte. Det blir fantastisk resultat hver gang.

Men hvis du ikke skal lage selv, kan du prøve den hvor hvitsausen og tomatsausen er separert? Jeg husker ikke hva produsenten heter, men det har vært reklame for den på TVen. De fins på Rema1000 og alle andre vanlige matvarebutikker og har både lasagne, pastasauser og mye forskjellig annet på hylla si. Jeg ser for meg at den kan være god, når lasagnen blir tusen ganger bedre når man har de to ulike sausene hver for seg på hvert sitt lag i lasagnen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...