annand9 Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Har veldig uregelmessig mens, noen gangen kommer den slik den skal, andre ganger kan det gå to-tre mnd mellom hver gang. Og den varer aldri mer enn 3-4 dager. Slik har det vert i rundt 5 år. Skulle hatt mens for 2 uker siden, men den kom ikke. Og sist helg var jeg og typen uheldige, der kondomen sprakk. Tok en angrepille på mandag. Det jeg lurer på er; Er det lurt å ta angrepille når man aldri vet når mensen kommer, eller har det ikke noe å si?
Gjest voksen :P Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Hvor gammel er du? Hvis du er 16 eler eldre burde du oppsøke lege for det er ikke normalt å ha mensen så uregelmessig etter 5 år. Du må ta angrepille uansett om du får mensen snart eller ikke, for mensen beskytter ikke mot graviditet.
adieu Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Hei hei! Jeg tok selv angrepillen for noen uker siden. Hvor du er i syklusen din har som regel ingenting å si, du burde uansett ta angrepille hvis dere har vært uheldig. Hvis mensen fremdeles ikke kommer, burde du ta en graviditetstest om 2 uker/gå til legen. Husk at angrepillen er langt fra 100% sikkert, så jeg ville uansett tatt en tur til legen og fått en annen form for prevensjon (noe som også kan hjelpe deg å få en mer regelmessig mens). Lykke til :-)
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Hei hei! Jeg tok selv angrepillen for noen uker siden. Hvor du er i syklusen din har som regel ingenting å si, du burde uansett ta angrepille hvis dere har vært uheldig. Hvis mensen fremdeles ikke kommer, burde du ta en graviditetstest om 2 uker/gå til legen. Husk at angrepillen er langt fra 100% sikkert, så jeg ville uansett tatt en tur til legen og fått en annen form for prevensjon (noe som også kan hjelpe deg å få en mer regelmessig mens). Lykke til :-) Blødning, ikke mens. Det er omtrent som å si at smertestillende hjelper på et brukket ben. Symptomene er der fortsatt, men problemet ligger der ennå, og blir stort sett verre i det skjulte. TS: Med så ujevn mens som du har vil du også ha noe lengre mellom eggløsningenen og dermed noe færre dager i løpet av året hvor du kan bli gravid. Men så lenge du ikke vet når den er, ta nødprevensjon om det er krise med graviditet. (Og med mindre dere vet det var brukerfeil på akkurat den kondomen (olje, negler, tørrhet osv), vurder å kast resten av pakken. Den kan ha hatt det litt for varmt)
annand9 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2011 Har nett fylt 18 år. Har tenkt på det en stund nå, det med å gå til legen, så jeg burde vel gjøre det siden dere sier det også. En annen ting jeg lurer litt på; hvor lenge pleier bivirkningene til angrepille å vare? Takk for svar,, TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå