Gå til innhold

Hunden min har løpetid!


Gjest Emily25

Anbefalte innlegg

Gjest Emily25

Vil helst unngå blod på teppet og gulvet og ja... overalt i huset. Hun er en liten Jack Russell, 8 måneder og fikk idag sin første løpetid. Foreløplig har hun på seg boxeren til samboern... men skule gjerne hatt noe ordentlig til henne!

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Det finnes truseinnlegg og truser for hunder med løpetid. Et googlesøk på hundebind gir noen treff, og for øvrig er nærmeste dyrebutikk eller veterinær med hundeutstyr et greit sted å oppsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebutikkene pleier å ha hundetruse som du kan ha bind i, funker veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å skaffe seg hund, uten å få med seg at tisper får løpetid, gjerne et par ganger i året, eller 3. Og hva det finnes av løsninger på dette.

Men det er nå mitt syn..

No hard feelings

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Du får tispetruser i alle dyrebutikker og på nettbutikker med hundeutstyr.

Til disse finnes det små "truseinnlegg" men jeg synes det er dårlige og sitter lite godt på. Så jeg brukte vanlige bind eller truseinnlegg i tispetrusa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt forskjell på hvor mye tispene blør, mange blør ikke i det hele tatt og da er du unødvendig med bind. Men er det mye kan du dra ned på dyrebutikken som er nærmest deg og de har garantert sånn truse eller noe form for bind tispa kan ha på. Mi tispe fikk også løpetid når hun var 8 måneder, men hun blødde 2 eller 3 dropper om dagen og det vasket hun opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Det er jo litt forskjell på hvor mye tispene blør, mange blør ikke i det hele tatt og da er du unødvendig med bind. Men er det mye kan du dra ned på dyrebutikken som er nærmest deg og de har garantert sånn truse eller noe form for bind tispa kan ha på. Mi tispe fikk også løpetid når hun var 8 måneder, men hun blødde 2 eller 3 dropper om dagen og det vasket hun opp selv.

Hundetrusen kan ha en annen, og særdeles positiv effekt også :)

En tidligere nabo hadde en tispe, som ved løpetid, fikk på seg truse. Denne lille frøkenen satte stor pris på en tur på egen pote, - og uten behov for å gå lagt... for rett borti veien bodde en hanhund.

Han prøvde.... og prøvde... men fikk ikke "dreis på sakene" fordi hundetrusen hennes var "i veien" :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emily25

Litt spesielt å skaffe seg hund, uten å få med seg at tisper får løpetid, gjerne et par ganger i året, eller 3. Og hva det finnes av løsninger på dette.

Men det er nå mitt syn..

No hard feelings

Jeg visste da godt at bikkja mi skulle få løpetid en eller annen gang. Men var bare ikke forberedt så tidlig? Lov å spørre om hva andre hundeiere bruker på sin hund uten å være uforberedt osv? ;)

No hard feelings, ditto

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta den av når hun skal ut.. min tissa i trusa si ei gang vi skulle løpe til bussen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilleggsråd: ta hunden ofte ut på do :) Tisper bruker å tisse en del oftere når de har løpetid. Noen ganger for at de har markeringsbehov, men også fordi at de fysik må på do litt oftere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at tispetruse fort kan gjøre at hunden aldri lærer å vaske seg selv. Nå er det forskjell på hvor mye tispene blør, men svært mange av dem blør ikke mer enn at når de har lært å vaske seg selv så blir det bare noen få drypp. Men nå blir ikke jeg hysterisk bare fordi jeg må tørke en flekk eller to da.

Som prevensjon må du for all del ikke stole på tispetruse. Den hjelper sikkert mot noen hannhunder, men det er nok av hundefolk som har fått erfare at kåte hunder er kreative. Forskjell i størrelse eller tispetruse er sjeldent noen stor hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i perioder hatt 4-6 tisper hjemme, og jeg har aldri brukt truse til noen av dem. De har ganske enkelt vasket etter seg selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vasker ikke seg selv.. prøvd det å..mye.. Men da blir det blod over alt.. å hun blør mye!

Så vi bruker tispetruse fra dyrebutikken ;)

Å firstpricebinn med vinger ;)

Vinger er for at hun skal kunne bevege seg rundt i huset med trusa.

Truseinnlegg funker ikke her.. for hvis trusa står litt skeivt på så blir det blod på trusa, å det lukter fort ubehalglig og blir uhygenisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emily25

Trådstarteren. Så langt har det ikke vært noe problem for hunden å ha på truse. Hun blør ikke kjempemye, så lar henne vaske seg og sånt etter at vi har vært på tur før vi tar på trusa igjen. Hadde det ikke vært for møblene og slikt, så kunne hun ha gått uten truse, for hun drypper liksom ikke engang... men det er blod på trusa når vi tar den av henne, så LITT blør hun. Ganske deilig dette her, trodde det skulle være litt mer stress og ekkelt. Regner med at hun er ferdig om 1 ukes tid eller noe. Hatt det i litt over en uke nå, om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...