Gjest Gjesten Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Heisann. Kort om meg: 25 år gammel mann. Dette er mitt første forhold. Kort om kjæresten: 24 år gammel kvinne. Dette er hennes andre forhold. Vi har vært sammen i snart tre år. Rundt seks måneder som samboere. Vet egentlig ikke hvordan jeg skal formulere meg .. er lei. Kjeder meg. Følelsene kjører ikke lengere i høygir, men i første. Føre samtaler føles litt pinlig og 'pausete' - flyten vi hadde før er ikke helt der mer. Hun snakker av og til om det å sette ring på fingeren, få hus og barn, og da føler jeg at verden rundt meg blir veeeeldig liten - det føles så 'endelig'. Er dette vanlig i et forhold? Av det svinger? Er det spesielt siden dette er mitt første? Har ikke så mange jentevenner, så jeg søkte litt på google å fant dette stedet... Takker for svar.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Det er vanlig at når stormforelskelsen går over, så kommer hverdagskjærligheten om du skjønner. Da er det om å gjøre å etablere en god hverdag sammen, få følelsene i høyeste gir i blant. Forføre, lede, elske.. Man kan ikke bare sitte der og vente på at noe skjer, man må gjøre noe! Hva har dere gjort sammen for å krydre hverdagen? Alt fra de små tingene som å lage mat sammen, ha sex over alt i huset, gå på dater sammen, snakke sammen, føle hverandre, til å reise på tur sammen? Trenger ikke langt, men en deilig weekend på hotell, eller hytte? 5
Dobbeltseng Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Det er vel vanlig med opp og ned turer ja. Jeg er i et fint forhold, men det er dager der vi snakker mindre, og en har kortere lunte. Prøv å finne på noe kjekt sammen? Som begge liker. Frisk opp litt i forholdt Tror det kanskje kunne hjulpet litt. Snakk om det. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Vi har reist/reiser mye sammen; paris, london, barcelona, rhodos, phuket +++ Lager bestandig mat sammen - dvs det er aldri bare EN som må lage middag. Vi prøver nye retter hele tiden, men vi har noen favoritter som går igjen. Krangler har vi vel aldri gjort, men vi diskuterer og utfordere hverandre en del. Sex - dette varierer; av og til flere ganger om dagen hver dag til noen få ganger i uken. Vi er kanskje begge litt kjedelig her... tips? Vi går veldig mye på tur sammen - ski, fjell og koseturer på søndager ;-) Vi har prøvd felles trening, men det var ikke helt min ting. Føler at vi mangler en felles hobby eller noe vi kan prate fritt om hele tiden. Bruke tid på sammen på noe i stedet for å si hadet etter middag, dra på hver sin ting, så møtes igjen på kvelden når begge er trøtt og sliten. Av og til er det kanskje små enkle råd som skal til...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Hm ja, felles hobby, og MYE mer livlig sexliv! Utforsk sammen, man vet jo ikke hva en liker og tenner på før det blir presentert for en.. NOEN fantasier og drømmer må dere vel begge ha, som dere kanskje ikke har snakka høyt om? hmmm? Når det kommer til hobbyen, så anbefaler jeg faktisk at det blir noe dere kan drive med sammen, samarbeidshobby! Da kan dere fysisk og psykisk backe opp hverandre, virkelig være et team, kjenne det konkurranseinstinktet om å være best sammen! Anbefales
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Unnskyld meg, men jeg er så lei av menn som forventer at forholdet går helt bra av seg selv. Såklart blir det kjedelig om man ikke gjør en innsats nå og da, man hopper da ikke i strikk om man faktisk ikke flytter seg av flekken. Gjør dere ting sammen, som ikke involverer sofa eller elektronikk? Må jo også sies at når dere bor sammen så er situasjonen litt annerledes. Få mennesker klarer å holde gående interessante samtaler til alle døgnets tider. Tror ikke jeg har fått noe intelligent respons på 2 år fra min samboer, men det får jeg fra andre mennesker så det er ikke så farlig for min del. Det er jo noe du må vurdere selv.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Det handler ikke om oppturer og nedturer. Det handler om at forelskelsen legger seg, og man får en dypereliggende kjærlighet ovenfor sin partner. De færreste har etter mange år sammen spenning i hverdagen. VI har vært sammen i 4 , og jeg gleder meg til han kommer hjem fra hver dag, men jeg har jo ikke den den der "åååå såå spennende" lenger. Han er min hverdag, han er mitt liv. SLik vil det jo være med uansett partner... det kommer jo en hverdag! Dette er livet! Vi er mennesker som velger noen å leve med; skal de ha ansvaret for at vi skal ha et eventyr og spenning hver dag ? Nei, vi velger å leve med våre partnere fordi de tilfører oss noe godt og vi kan ikke tenke oss å være uten dem. De er ikke underholdning.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Ja jeg forventer vel at forholdet skal gå bra, men kanskje ikke helt av seg selv. Får tenke mer på dette i morgen. Nå skal jeg køye :-)
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Vi har reist/reiser mye sammen; paris, london, barcelona, rhodos, phuket +++ Det er bare å hive seg ned igjen og bestille ei ny dame.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Det er bare å hive seg ned igjen og bestille ei ny dame. Æsj...for et kvinnesyn. 3
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2011 #11 Skrevet 11. mars 2011 Vi har reist/reiser mye sammen; paris, london, barcelona, rhodos, phuket +++ Lager bestandig mat sammen - dvs det er aldri bare EN som må lage middag. Vi prøver nye retter hele tiden, men vi har noen favoritter som går igjen. Krangler har vi vel aldri gjort, men vi diskuterer og utfordere hverandre en del. Sex - dette varierer; av og til flere ganger om dagen hver dag til noen få ganger i uken. Vi er kanskje begge litt kjedelig her... tips? Vi går veldig mye på tur sammen - ski, fjell og koseturer på søndager ;-) Vi har prøvd felles trening, men det var ikke helt min ting. Føler at vi mangler en felles hobby eller noe vi kan prate fritt om hele tiden. Bruke tid på sammen på noe i stedet for å si hadet etter middag, dra på hver sin ting, så møtes igjen på kvelden når begge er trøtt og sliten. Av og til er det kanskje små enkle råd som skal til... Det høres ut som dere er gode opplevelseskjærester, men kanskje ikke så gode hverdagskjærester? Har vært samboer i mange (15+) år, og det med pinlig taushet oss i mellom føler jeg egentlig aldri på… Det er klart at vi ikke skravler uavbrutt, men noen ganger er det liksom greit å bare sysle med ett eller annet uten å snakke sammen. Og så tenker jeg at hvis man er åpne overfor hverandre, i alle fall rimelig åpne, så er det jo alltid ett eller annet man tenker på, som man kan dele. Hjernen tar jo aldri fri? Og det skjer stadig ting man har lyst til å diskutere/dele. Det hadde kanskje vært greit å fortelle henne hvordan du føler det. Ikke nødvendigvis si at du føler deg lei, men si at du føler forholdet/hverdagen er litt tregt akkurat nå, og at du godt kunne tenke deg å ta grep som kunne live opp ting litt. Så kan det jo godt hende at hun har samme opplevelse, eller at hun i det minste har innspill på hva dere kan gjøre. På den annen side kan det jo hende at et slikt utspill fra deg vil føre til deres første krangel… Når det gjelder konkrete råd ellers i forhold til hva dere kan gjøre, så går det jo for eksempel an at en av dere får i oppgave å finne på noe spesielt hyggelig for den andre, som å lage middag (dere trenger jo ikke alltid å gjøre det sammen), bestille konsertbilletter, invitere til vennemiddag el. Andre ting jeg og min partner gjør sammen i hverdagen er å spille kort/spill, enten bare vi to, eller sammen med andre (vi er kanskje litt nerdete), gå på quiss, gå på kino, massere hverandre, ta et bad sammen. Drikke kaffe og lese avisa, drikke vin og se på film. Vi snakker også ganske mye jobb sammen, kommer med innspill på utfordringer, hjelper hverandre litt med presentasjoner vi skal holde/leveranser vi skal gjøre etc. Vi har også snakket om å gå på et eller annet kurs sammen, vin og matlaging står høyt på lista, men det har vi ikke fått somlet oss til ennå. Alt i alt så tenker jeg at hvis man kjeder seg, så er det ikke partneren man skal laste for dette, for man er selv ansvarlig for å gjøre livet sitt innholdsrikt. Men selvsagt; at partneren er en interessant, oppegående og fordringsfri person er en forutsetning.
Gjest gjest Skrevet 11. mars 2011 #12 Skrevet 11. mars 2011 Hei, Personlig så syns jeg at det å finne på flere ting sammen ikke alltid er løsningen. Litt space og tid for seg selv er også viktig. Finn på noe du selv liker, en hobby eller noe sånt. Det er en stor forskjell mellom å kjede seg og å syntes at samboeren er kjedelig. Ting kan ikke alltid være spennende, det er naturlig at ting roer seg ned etter noen år.
Gjest mann Skrevet 11. mars 2011 #13 Skrevet 11. mars 2011 Det du opplever er helt vanlig, og er det som skjer når den stormende forelskelsen legger seg. Etter en stund sammen opphører denne følelsen å eksistere av seg selv, den er ikke nødvendigvis borte, men man må nå gjøre noe for å få den tilbake periodevis. Den er der ikke lenger uten innsats. Minn deg selv på hva som gjorde at du falt for henne og ble forelsket i henne. Utfors sexlivet sammen, ta flere turer og kvelder sammen. Men husk også på å pleie deres eget nettverk når dere ikke er sammen også, og ikke vær sammen absolutt hele tiden. Det er viktig å kunne kjenne litt på følelsen av å savne hverandre også, hvis ikke blir man gående oppå hverandre hele tiden, og det er i hvertfall drepent for følelsene.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #14 Skrevet 11. mars 2011 Synes du har fått mange fine råd her. Når du blir litt "eldre "vil du nok sette pris på mer stillhet. Mye blir en rutine. Spør kanskje hvor mye rutine du orker i hverdagen? Meg og samboeren møttes da vi begge hadde barn fra før. Vi har aldri reist sammen alene, og hverdagen er preget av rutine og forutsigbarhet. Men vi kjeder oss aldri. Vi har en tørrvittig crazy humor og jeg oppdager stadig nye sider ved han etter disse 2 årene. Vi kan sitte i sofaen og bare gapskratte av..ja, det må gudene vite. Dere har jo opplevd mange reiser sammen og sikkert opplevd mye annet også, kanskje hverdagen blir litt traurig da?
Gjest Gjesten Skrevet 11. mars 2011 #15 Skrevet 11. mars 2011 Hei igjen. Takker for alle gode svar. Jeg prøvde å lufte ideen om en felles hobby tidligere, å det ble møtt med ganske stor iver. Vi skal skrive ned ideer i løpet av uka for så å se på det ilag neste helg. Fikk også lyst til å overraske henne med noe - få en liten 'kickstart' på en ellers litt kjedelig hverdag. Er ikke så veeeeldig romantisk av meg, men har en ide jeg vil sjekke med dere; hun har av og til nevnt at hun har lyst å gå på skøyter sammen. Når jeg var på skitur tidligere i dag var jeg oppe ved et vann for å sjekke isen, og den kjentes bra ut. Nå er det slik at skiløypa går ganske nært, så det skal være okay med lys der om kvelden. Tenkte jeg skulle ta henne med opp dit og overraske med skøyter og varm kakao. Etter vi har vært der så kan vi dra ned til sjøen hvor en venn av meg har badestamp - er meldt strålende vær på søndag så skal være stjerneklart om kvelden. Blir der en liten stund før vi drar hjem, hvor en venn av meg har vært å ordnet med roser, mat og vin. Hvordan høres dette ut? 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #16 Skrevet 12. mars 2011 Wow! Det hørtes veldig romantisk og koselig ut spør du meg For å være helt ærlig tror jeg middagen med roser og sånt når dere kommer hjem er nesten litt å ta i, kanskje? Iallefall for min del ville det blitt vel mye for én kveld. Litt "from zero to hundred" på en kveld. Skøyter, kakao og badestamp under stjerneklar himmel hadde vært mer enn fantastisk! Også kunne du spart den middagen til en annen annledning. Men det er bare meg da, du må avgjøre hva som vil passe din kjære 2
Gjest Gjesten Skrevet 12. mars 2011 #17 Skrevet 12. mars 2011 Ja jeg skipper middagen. Det passer ikke helt inn, enig i det. Jeg gjør så sjeldent sånne her ting ...er ikke så flink til slikt dessverre! Nå må jeg vel egentlig køye. Internett altså ;-)
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #18 Skrevet 12. mars 2011 Fikk også lyst til å overraske henne med noe - få en liten 'kickstart' på en ellers litt kjedelig hverdag. Er ikke så veeeeldig romantisk av meg, men har en ide jeg vil sjekke med dere; hun har av og til nevnt at hun har lyst å gå på skøyter sammen. Når jeg var på skitur tidligere i dag var jeg oppe ved et vann for å sjekke isen, og den kjentes bra ut. Nå er det slik at skiløypa går ganske nært, så det skal være okay med lys der om kvelden. Tenkte jeg skulle ta henne med opp dit og overraske med skøyter og varm kakao. Etter vi har vært der så kan vi dra ned til sjøen hvor en venn av meg har badestamp - er meldt strålende vær på søndag så skal være stjerneklart om kvelden. Blir der en liten stund før vi drar hjem, hvor en venn av meg har vært å ordnet med roser, mat og vin. Hvordan høres dette ut? Åååhhhh, do it
Gjest Trådstarter Skrevet 23. mars 2011 #19 Skrevet 23. mars 2011 Hei alle sammen! (trådstarter her) Liten oppdatering om hvordan ting gikk og går med oss nå... Skøyter og kakao var kjempedigg. Vi hadde det veldig fint sammen i strålende vær. Sitte i badestamp etterpå var sinnsykt deilig. Nå har vi funnet flere ting vi skal gjøre sammen: - klatring. Vi har meldt oss på kurs og skal prøve å få gjort dette 1 gang i uken. - kjøpt noen lydbøker som vi skal høre på sammen. - male et bilde ilag som vi skal henge opp i leiligheten. - lage en bildebok av turene vi har opplevd sammen. Vi har det kjempefint sammen :-) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå