Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Pernille
Skrevet

Hei! Jeg er plaget mye av mens-smerter og har brukt p-piller en god stund men er utrolig glemsk og derfor ikke vært flink nok til å ta pillen når jeg skal. Derfor har jeg fått kraftige smerter alikevell. Derfor lurte jeg på om noen av dere har noen anbefalninger av prevensjon som gjør at ikke smertene blir kraftige samt ikke må taes hver dag - helst så skjeldent som mulig! Har snakket med legen og hun anbefalte p-ring. Noen andre som har erfaringer med dette? Fikk også p-stav som settes i armen som et alternativ men legen mente at hun synts jeg var for ung (jeg er 21.). Noen tips eller erfaringer folk har lyst til å dele med meg. Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv vurdert P-stav. Kom frem til at det hadde vært en veldig bra løsning for meg, siden jeg er så flik til å glemme pillene. Men så er jeg litt pysete på sprøyte og "operasjons" fronten, så jeg går forsatt på ppiller. Jeg har bare hørt positive ting om P-staven.

Spiral kunne kanskje vært noe?

Gjest piapia
Skrevet

Hei.

Jeg vil anbefale hormonspiral til de som kan bruke det. tror du helst bør ha født barn først. Jeg kan ikke bruke noe annet.. Blir "gal" av p-piller, blør som en gris med vanlig spiral, får fnatt av kondomer, alt det andre er for komplisert og rart for meg.

Etter at jeg fikk satt inn h-spiral har jeg for første gang i mitt voksne liv(jeg er 42 år) normal blodprosent. Bare bittelitt blødning, nesten ikke smerter og bare bittelitt pms.

Før jeg fikk h-spiral var jeg et pms-monster den ene uka, et blødende vrak den neste... Bare 2 normale uker i mnd..Slitsomt.

Skrevet

Brukte p-sprøyte i mange år. Ingen mens, ingen PMS - ingenting! Men jeg la på meg litt og jeg hadde litt plager for å få den ut av kroppen da jeg sluttet å gå på den. Det tar ca et år å få den ut av kroppen hvos man har tatt den over lengre tid. En annen fordel var at sprøyteangsten min forsvant

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt p-ring, har ingen erfaring med noe annet. Syns ringen var veldig praktisk. Lett å sette inn, kunne glemme den i 3 uker. Etter 3 uker kunne jeg ta den ut og ha en kort og falsk mensen (4 dager) eller sette inn en ny ring og droppe mensen.

Har ikke pleid å være så plaget av smerter så vet ikke hvordan den vil fungere for deg, men for den praktiske biten syns jeg p-ring er veldig lettvint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...