Gå til innhold

Sobril

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det noe å ta sobril som har gått ut av dato? Fikk de sommeren 2008, har kastet eska så vet ikke når de gikk ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være farlig ja ,så lever dem tilbake til apoteket.

Å ta medisiner som har gått ut på dato ,kan i enkelt tilfeller være å spille russisk rulett

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, går bare fint så langt ;)

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Oi faen. Så tittelen på tråden og lurte på hva f... jeg har gjort galt :haar:

JEG har ikke gått ut på dato vaffal :)

Skrevet

Vil tro de bare får dårligere virkning etterhvert.

Men er jo uansett ikke å anbefale, hverken å ta medisiner som har gått ut på dato eller å ta medisiner som legen ikke har skrevet ut for bruk nå!

AnonymBruker
Skrevet

Oi faen. Så tittelen på tråden og lurte på hva f... jeg har gjort galt :haar:

JEG har ikke gått ut på dato vaffal :)

Hehe, sojjy :D

Skrevet

Å ta medisiner som har gått ut på dato ,kan i enkelt tilfeller være å spille russisk rulett

Det er ikke farlig å ta Sobril som har gått ut på dato i alle fall, og det var jo det TS spurte om.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Dersom du fikk de i 2008 er det slettes ikke sikkert de har gått ut på dato enda. Har de det er det neppe så lenge siden, og legemiddelindustrien vil tjene penger så det er gode marginer på de datoene de opererer med. Sobril er ikke farlige selv om de gikk ut på dato for ett år siden.

Skrevet

På hvilket grunnlag kan du si at det er dødelig å ta beroligene tabletter som er gått ut på dato? Er du sykepleier, lege?

jeg jobber innen helse med fagbrev og har lært på medisinkurs at det som skjer med tabletter som går ut på dato er at virkestoffet svekkes.

http://www.lommelegen.no/328680/utgaatte-medisiner

Skrevet

På hvilket grunnlag kan du si at det er dødelig å ta beroligene tabletter som er gått ut på dato? Er du sykepleier, lege?

jeg jobber innen helse med fagbrev og har lært på medisinkurs at det som skjer med tabletter som går ut på dato er at virkestoffet svekkes.

http://www.lommelegen.no/328680/utgaatte-medisiner

Leste du I ENKELTE TILFELLER ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg OVERLEVDE, tenke seg til! :bond:

Skrevet

Flott at du lever!!! :skratte:

Seriøst ,enkelte ting kan være farlige bla.gamle medisiner

• Liker 1
Skrevet

Ja, enkelte ting kan være farlig, men nå spurte jo ikke TS etter enkelte ting, hun stilte et veldig spesifikt spørsmål. Kan man ikke svare på det synes jeg man kan la være å svare i det hele tatt, og i alle fall bør man ikke spre feilinformasjon og skremselspropaganda. Hvis man på død og liv må synse kan man i alle fall slenge på et "jeg tror, men spør apoteket".

Skrevet

Spør på apoteket hvor lang holdbarhet det bruker å være på Sobril så får du ett cirka anslag på hvordan det står til med de du har.

Skrevet

Leste du I ENKELTE TILFELLER ?

Nå har jeg lest igjennom 3 ganger, hvor står det om "i enkelte tilfeller" ?

Skrevet

Tråden stenges da vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene som gis. Trådstarter oppfordres til å ta kontakt med lege eller apotek for å få svar på spørsmålet sitt.

Iah, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...