Gå til innhold

P-piller og narkose.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal legges inn i narkose om to uker. Fikk et skriv om at jeg ikke burde gå på p-piller, i to uker før narkosedagen. Jeg har derav sluttet med pillene. Jeg lurer på når det er lurest å begynne på dem igjen? Neste mensentrasjon med nytt brett eller rett etter narkosedagen og fortsette på det brettet jeg er nå?

Jeg er i slutten av den første uka på brettet, og bruker Mercilon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Canis lupus
Skrevet

Det spørs vel på hva du ønsker. Starte med en gang, og bli trygg etter 7 dager, eller vente på mensen og være trygg fra dag en.

Jeg startet to dager etter narkosen, og fortsatte der jeg slapp. Hadde ikke mulighet til å ha sex uten å få vondt uansett, så gjorde ikke noe å vente ei uke. :ler:

Skrevet

Det spørs vel på hva du ønsker. Starte med en gang, og bli trygg etter 7 dager, eller vente på mensen og være trygg fra dag en.

Jeg startet to dager etter narkosen, og fortsatte der jeg slapp. Hadde ikke mulighet til å ha sex uten å få vondt uansett, så gjorde ikke noe å vente ei uke. :ler:

Tenker mest på hormon kluss og greier, har ikke så veldig lyst til å rote med de hormonene.

Skrevet

Det spiller igrunnen ingen rolle, med mindre du passer på å bruke kondom i 7 dager dersom du starter utenom mens. :)

Litt sent nå, men de gangene jeg har operert så har ikke jeg trengt å slutte på p-pillene før operasjonene.

Skrevet

Litt sent nå, men de gangene jeg har operert så har ikke jeg trengt å slutte på p-pillene før operasjonene.

Spørs vel hva slags operasjon det er også.

Skrevet

Fikk mensen i dag, så blir vel heller at jeg skal vente til en dag etter operasjonen og begynne på nytt brett. (Jeg blir alltid skikkelig groggy av narkose, gjør nesten ikke noe annet enn å kaste opp og er helt tullerusk. Så det er vel det mest fornuftige å gjøre, hvis ikke så kommer jeg vel til å ta hele brettet løpet av dagen fordi jeg kaster opp tablettene hele tiden. :fnise:)

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg hadde nettopp et inngrep som ble gjort under narkose, og jeg fikk da brev i posten på forhånd hvor det sto at det gikk fint med all hormonprevensjon. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med sykehuset for sikkerhets skyld.

Skrevet

Jeg hadde nettopp et inngrep som ble gjort under narkose, og jeg fikk da brev i posten på forhånd hvor det sto at det gikk fint med all hormonprevensjon. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med sykehuset for sikkerhets skyld.

Det sto tydelig at p-piller ikke var ønskelig under narkosen. Det er det ingen tvil om. Jeg har i tillegg sluttet på p-pillene, så det hadde vært dumt å begynne på dem igjen da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert under narkose idag. I brevet jeg fikk med informasjon sto det at jeg burde slutte med p-piller to uker før operasjonsdagen, og vente til en uke etter før jeg begynte på dem igjen.

Men ser jo etter hva dere skriver at det tydeligvis er litt forskjellig praksis, kanskje det kommer an på hva slags operasjon man skal ta? Jeg fikk visstnok en veldig lett form for narkose, sovnet og våknet igjen på under én time.

Så det beste er vel kanksje å følge det man får beskjed om ved det aktuelle sykehuset. Er nok en grunn til hvilke regler de har valgt å forholde seg til :)

Skrevet

Jeg ble operert under narkose idag. I brevet jeg fikk med informasjon sto det at jeg burde slutte med p-piller to uker før operasjonsdagen, og vente til en uke etter før jeg begynte på dem igjen.

Jeg har ikke fått noen beskjed om når jeg kan begynne med dem igjen. Kan sikkert spørre på sykehuset når jeg er der. Såpass lenge som en uke?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva slags inngrep er det, så lenge du ikke kan bruke p-piller?

Skrevet

Men hva slags inngrep er det, så lenge du ikke kan bruke p-piller?

Det holder jeg privat.

Gjest idakaroline
Skrevet

Men da er det helt sikkert sånn som AB over her sier at det blir praktisert forskjellig fra sykehus til sykehus og etter hva slags type inngrep man skal ha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...