Gå til innhold

Hva syns dere om dette bilmerke?


Gjest fersk lærer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den første, nei. C3 derimot liker jeg. Koreanere har generelt sett dårlig kvalitet og føles veldig billige. Citroënen derimot som er fransk har ofte mye bedre materialkvalitet, mindre verditap og den vil faktisk være mye mer kurant å kvitte seg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av disse er etter hva jeg ville valgt. Er derimot enig med aluminium over her. Så er det jo ofte slik at motor og div i ulike merker er laget hvor de lager et totalt annet merke hører jeg de snakker om når det er snakk om bil.

Da jeg kjøpte meg bil forhørte jeg meg litt med merkeforhandlere, hva de tar for samme bil i sin bruktbilpark. I tillegg følge med litt på finn hva andre selger sine for, se på noen av de for å se hva den prisklassen indikerer hos enkelte. Stooore forskjeller her! Jeg derimot endte opp med å kjøpe en bil hvor forhandleren ikke kunne tro sine ører da de hørte hva jeg betalte! De selger den type bil til over 70' mer enn jeg betalte..Hehe - røverkjøp går ann om man undersøker markedet i god tid godt på forhånd!

Lykke til med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevrolet er ett godt og solid merke, men skeptisk til den småbilen der (#1). Usikker på hvor mye Chevrolet det er i den og om den er av tilsvarende kvalitet som de større bilene deres.

Da ville jeg mye heller kjøpt den Citroenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C3 definitivt av disse to.

Franske biler er ikke mer komplisert enn andre biler. Det begynner å bli en gammel myte det der. Forresten er ingen biler skrubare av nyere dato, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevrolet er ett godt og solid merke, men skeptisk til den småbilen der (#1). Usikker på hvor mye Chevrolet det er i den og om den er av tilsvarende kvalitet som de større bilene deres.

Da ville jeg mye heller kjøpt den Citroenen.

Dette har ikke mye med amerikanske Chevrolet å gjøre. De billige chevroletene er Daewoo - et billigmerke fra korea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Chevrolet er storbilfabrikant. Skjønner ikke hva de skal med denne lille bilen. Jeg hadde ikke turt å stole på den.

C3'en er derimot en morsom bil. Den er liten, men fresk liten sak. En venninne har en slik, og den kommer frem over alt. Og taket kan taes vekk på sommeren.

Jeg har hatt fransk i mange mange år nå og jeg er veldig fornøyd, selv om fransk IKKE stod på ønskelista i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er liten, men fresk liten sak. En venninne har en slik, og den kommer frem over alt.

Kommer fram overalt, med framhjulsdrift?

---

Eller enig med det meste som er sagt i denne tråden, gå for C3 om du skal velge en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fram overalt, med framhjulsdrift?

Det går an å ha brukbar fremkommelighet selv med tohjulsdrift. Nazi-Tysklands motsvar til Jeep hadde bare bakhjulsdrift og diffsperre, men var likevel bedre i terrenget enn mange konvensjonelle firehjulstrekkere. Generelt lav vekt og en majoritet av vekt på de drivende hjulene i hendene på en sjåfør som vet å utnytte kjøretøyet gir bedre fremkommelighet enn den jevne åndsfraværende sjåfør bak rattet på noe med liksom-4wd.

Citroen 2CV og Saab 99/900 er også forhjulstrekkere med forbløffende gode egenskaper på dårlig underlag. Som passasjer i en V70XC opplevde jeg at bilen ikke klarte siste bakken opp til hytten vi skulle til, for så i neste sekund se hytteeierens sønn klatre forbi i sin 2CV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha brukbar fremkommelighet selv med tohjulsdrift.

Jeg er fullstendig klar over det, men jeg synes det er overdrivelse å påstå at man kan kommer seg fram overalt likevel. Jeg har en feilhjulstrekker selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som ikke skjønner hvorfor dette er en Chevrolet, historien er slik. Daewoo solgte dårlig i USA, og siden både Chevrolet og Daewoo er eid av samme selskap (GM?) fant noen høye herrer ut at de små koreanske bilene kanskje solgte bedre om amerikanerne ble lurt til å tro at det var en bil fra en anerkjent og erverdig amerikansk produsent.

Her er samme bil, men med Daewoo-merke:

http://www.netcarshow.com/daewoo/2004-lacetti_cdx/800x600/wallpaper_01.htm

Edit:

Citroën C3 er faktisk en meget god bil. Citroen har laget svært gode biler de siste årene, egentlig siden slutten av 90-tallet. Det er mye bil for pengene, og de er pene å se på. Det at de er ekle å skru på er bare tull, de er vel ikke noe værre enn alle andre småbiler. Teknisk er det ingenting som skiller en liten Citroën fra en Toyota eller VW...

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...