SusanneGullet Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Driver med flytting og har pakket ned "boller til burritos" boka mi som jeg fikk på ungdomsskolen. Noen som har den og kan gi meg oppskriften på sjokolademousse?
lille-lure Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har desverre ikke den, men så at du var gravid Hvordan er formen din nå? Jeg er i slutten av uke 9, men er kvalm,svimmel,slapp osv. Så er litt spent på hva som kanskje venter meg videre
SusanneGullet Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har desverre ikke den, men så at du var gravid Hvordan er formen din nå? Jeg er i slutten av uke 9, men er kvalm,svimmel,slapp osv. Så er litt spent på hva som kanskje venter meg videre Gratulerer med bebbis i magen Føler meg egentlig ganske pigg Sliter litt med halsbrann (men det har jeg hatt igjenom hele svangerskapet da) Også har jeg litt bekkenløsning. Men uten om det så er jeg veldig oppegående Det værste nå er ventinga på bebbisen, er så utrolig spent
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har den boka hjemme, kan skrive opp oppskriften til deg i kveld om ingen andre har gjort det før meg?
lille-lure Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Tusen takk. Jeg er så spent Ja, jeg skjønner at du venter nå. Vet du om det blir gutt eller jente? Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på? Jeg vet at jeg spører litt avher nå, men så at du var så nærme termin, så ble så nysgjerrig
SusanneGullet Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har den boka hjemme, kan skrive opp oppskriften til deg i kveld om ingen andre har gjort det før meg? Ja Det hadde vært supert
SusanneGullet Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2011 Tusen takk. Jeg er så spent Ja, jeg skjønner at du venter nå. Vet du om det blir gutt eller jente? Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde på? Jeg vet at jeg spører litt avher nå, men så at du var så nærme termin, så ble så nysgjerrig Det blir ei jente Skal føde på Elverum sykehus, hadde faktisk termin på lørdag, så er 41+1 idag jeg. Kjedelig og gå over tiden, men hun kommer nok snart Gleder meg noe helt sykt til og se henne
FantasDick Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Sjokolademousse; 2 egg 1 dl kremfløte 1/2 ts vaniljesukker 1/2 plate kokesjokolade 2 ss sterk kaffe eller 2 ss vann + 1/2 ts pulverkaffe 1. Skill eggene og ha eggeplommene i en liten skål. 2. Visp eggehvitene stive. 3. Visp kremfløte og vaniljesukker til en luftig krem i en egen bolle. 4. Smelt sjokoladen i varm kaffe i vannbad. 5. Rør eggeplommene inn i den smeltede sjokoladen og bland det inn i kremen. 6. Vende til slutt inn de stivpiskede eggehvitene. 7. Fordel moussen i porsjonsglass og la den stå kaldt i minst 1 time før servering.
SusanneGullet Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2011 Sjokolademousse; 2 egg 1 dl kremfløte 1/2 ts vaniljesukker 1/2 plate kokesjokolade 2 ss sterk kaffe eller 2 ss vann + 1/2 ts pulverkaffe 1. Skill eggene og ha eggeplommene i en liten skål. 2. Visp eggehvitene stive. 3. Visp kremfløte og vaniljesukker til en luftig krem i en egen bolle. 4. Smelt sjokoladen i varm kaffe i vannbad. 5. Rør eggeplommene inn i den smeltede sjokoladen og bland det inn i kremen. 6. Vende til slutt inn de stivpiskede eggehvitene. 7. Fordel moussen i porsjonsglass og la den stå kaldt i minst 1 time før servering. Ahh, tusen takk Da blir det sjokolademousse idag da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå