Gå til innhold

Så jævli........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet farges blodrødt når japanske fiskere dreper titalls delfiner.

På grunn av den internasjonale fordømmelsen som ofte følger slik dokumentering av lovlig jakt, har japanske fiskere forsøkt å gjøre dette i det skjulte, skriver AP. Men Sea Shepherds folk har klart å holde seg i byen noen uker, inntil jakten startet. Nå er bildene spredt av nyhetsbyråer til hele verden.

Fikk vondt i meg :cry:

Ser frem til dokumentaren....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarte bare å vidt å se på bildet..

Gjest Anonymous
Skrevet

Er den norske hvalfangsten stort bedre?

Skrevet
Er den norske hvalfangsten stort bedre?

Er det noen som har sagt det da! Fint om du kan si noen om den norske hvalfangsten for å supplere mitt innlegg.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har sagt det da! Fint om du kan si noen om den norske hvalfangsten for å supplere mitt innlegg.. :wink:

Har dårlig tid, og slenger inn en link i mangen av noe bedre: http://www.noahonline.org/flyers/hval.htm vet den er gammel, men så vidt jeg har oversikt over er ingenting endret.

For de som vil kan denne være verdt en klikk: http://odin.prohosting.com/~boikott/cgi-bi...ber=208&most=no (anstemmning for/mot hvalfangst)

Skrevet

Er det bedre med slakting på et slakteri?

Eller elgjakt, rådyrjakt eller harejakt?

Ja det ser ille ut med blod i vann, men er det bedre med blod på bakken eller gulvet i slakteriet?

Skrevet

Ja hvorfor er det værre og ta livet av noen dyr i forhold til andre?

Skrevet

Here we go. Ser ut til at det er blitt en vane her inne å besvare en debatt med alltid å si "er det værre enn" osv. Dette er en teknikk basert på manglende motargumenter. Derfor velger jeg å ikke kommentere dem. (Tror jeg må lage en egen tråd om denne motebølgen :eeeh: )

Skrevet
Er det bedre med slakting på et slakteri?

Eller elgjakt, rådyrjakt eller harejakt?

Ja det ser ille ut med blod i vann, men er det bedre med blod på bakken eller gulvet i slakteriet?

Ja, jeg vil påstå at både jakt og slakting på slakteri er bedre. Der blir ikke dyr innesperret og stresset sammen med artsfrender som drepes, og de er ikke tvunget til å bade i blodet til artsfrendene sine.

Blod på slakterigulvet vil være i områder hvor dyret allerede er dødt når det kommer, avlivningsområdet vil oftest være rent, fordi man vet at veldig mange dyr reagerer voldsomt på nettopp blod, og fordi blodtappingen skjer etter at dyret er avlivet.

Ville dyr som jaktes på vil ha mulighet til å flykte unna situasjonen når et annet dyr blir skutt.

Ja, jeg synes dette er verre enn jakt og slakt slik jeg kjenner det her i Norge. Men det betyr ikke at jeg ikke synes det er mye som kan bli bedre der også!

Gjest timien-
Skrevet

--------------------------------------------------------------------------------

timien skrev:

Here we go. Ser ut til at det er blitt en vane her inne å besvare en debatt med alltid å si "er det værre enn" osv. Dette er en teknikk basert på manglende motargumenter. Derfor velger jeg å ikke kommentere dem. (Tror jeg må lage en egen tråd om denne motebølgen )

Jeg har mange argumenter for hvorfor det ikke er værre å knærte delfiner i forhold til andre dyr, men jeg ønsker ikke å bli lynsja i dag så da.. :roll:

Skrevet

Er ikke delifiner veldig intelligente dyr?

Det har jo mye med det å gjøre, synes jeg.

Skrevet
Er ikke delifiner veldig intelligente dyr?

Det har jo mye med det å gjøre, synes jeg.

Jo de er intelligente og jeg vil tro at denne opplevelsen skaper mye stress og sjokk for dem. Ser gang på gang at folke undervurderer dyr følelser. :(

Skrevet

Og en elg, eller et rådyr som blir skutt av jegere, skjønner jo ikke hva som skal skje... Og man skyter jo som regel ikke hele flokker. Det må jo som care sier være utrolig jævlig for dyra å se hele familien bli slakta, de skjønner nok at noe er i gjære, for å si det mildt. Synes dette er en MYE verre måte å jakte på. Humant meg midt i ******.

Skrevet

Er du veggis, Care?

Skrevet

Vi skal alle dø. Beklager, men jeg synes virkelig ikke dette er sååå gruuusomt. Det er fisk, mennesker har alltid spist fisk, mennesker har alltid drept fisk på denne måten. Det er naturens gang. Akkurat som at store fisker dreper mindre fisker. Og at bjørnen dreper mindre rovdyr, og at ulven dreper sau.

Det er kanskje fælt for oss mennesker å se sååå mye blod på en gang.

Skrevet

Orket ikke å lese om det en gang jeg, fikk så vondt :(

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi skal alle dø. Beklager, men jeg synes virkelig ikke dette er sååå gruuusomt. Det er fisk, mennesker har alltid spist fisk, mennesker har alltid drept fisk på denne måten. Det er naturens gang. Akkurat som at store fisker dreper mindre fisker. Og at bjørnen dreper mindre rovdyr, og at ulven dreper sau.

Det er kanskje fælt for oss mennesker å se sååå mye blod på en gang.

For ordens skyld: Delfin er et pattedyr.

Gjest Anonymous
Skrevet

For ordens skyld: Delfin er et pattedyr.

og jeg håper virkelig at du ikke mener at det er et argument for at det skulle være verre å drepe delfiner (og hvaler for den saks skyld) enn sau..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...