Gå til innhold

Silikon gjennom brystvortene?

Fremhevede innlegg

Gjest puppeguri
Skrevet

Noen her som fikk lagt dem gjennom brystvortene? Får kun arr rundt brystvortene da. Jeg har fått dato og under 1 mnd skal det skje. Tenkt i mange år på forminske areolene + legge i 200 gr silikon. Jeg gleder meg slik. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her som fikk lagt dem gjennom brystvortene? Får kun arr rundt brystvortene da. Jeg har fått dato og under 1 mnd skal det skje. Tenkt i mange år på forminske areolene + legge i 200 gr silikon. Jeg gleder meg slik. :D

Jeg skal få silikonpupper gjennom brystvortene neste tirsdag :D gleder meg! Men er en smule nervøs for lokalbedøvelsen, siden jeg er livredd for sprøyter! Skal få en slags coctail med noe middel oppi slik at jeg blir litt "øren"..

Gjest puppeguri
Skrevet

Ok, håper du vil fortelle hvordan det gikk etterpå da. Jeg skal i narkose, heldigvis. Ønsker deg lykke til, det går nok helt fint. Hvor store skal du ha?

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det det samme selv, kan dere fortelle hvor dere skal gjøre dette, og hvor mye det koster? Visste ikke at silikon kunne legges kun gjennom brystvorten.

Skrevet

Ok, håper du vil fortelle hvordan det gikk etterpå da. Jeg skal i narkose, heldigvis. Ønsker deg lykke til, det går nok helt fint. Hvor store skal du ha?

Det kan jeg vet du :) Jeg skal ha 270.. Så håper de mest mulig naturlige og flotte:)

AnonymBruker
Skrevet

Så dere tørr ikke å fortelle hvor dere skal utføre dette, og hvor mye det koster, hm.. :gjeiper:

Skrevet

Ødelegger ikke dette sjansene for å kunne amme? Og vil ikke dette ødelegge følsomheten i vorten?? Hva er galt med å legge arret under puppen, det syns jo ikke uansett.

Skrevet

Så dere tørr ikke å fortelle hvor dere skal utføre dette, og hvor mye det koster, hm.. :gjeiper:

Jeg skal ta det på volvat i bergen, og det koster hele 30 000 :sukk:

Og til h*n som kommenterte sist: nei, det går fint an å amme og det kan redusere følsomheten i brystvorten, men det er bare 5% ca som får det.. Og uansett om en ikke har silikonpupper, så kan det være at en ikke kan amme uansett..

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ta det på volvat i bergen, og det koster hele 30 000 :sukk:

Og til h*n som kommenterte sist: nei, det går fint an å amme og det kan redusere følsomheten i brystvorten, men det er bare 5% ca som får det.. Og uansett om en ikke har silikonpupper, så kan det være at en ikke kan amme uansett..

Det jeg mente var om man kunne redusere muligheten til å amme fordi man faktisk skjærer i brystvorten? Det er jo esensielt at disse må virke for å i det hele tatt kunne amme. At silikon kan komplisere ammingen uansett er en kjent sak, men vanligvis legges snittet usynlig under puppen. Så hvorfor risikere ytterlige komplikasjoner ved å skjære i brystvortene?

Gjest puppeguri
Skrevet

Man skjærer ikke i selve brystvorten, men areolaen rundt, altså det brune. jeg skal også redusere disse og stemple de ut til 4 cm, mine er nå 7 og altfor store. I samme operasjon legger de da implantatet gjennom brystvortene, alså gjennom areolene blir det da.

30 000 kr var ikke dyrt da med silikon også. Men skal du redusere areolene også, eller bare legge i?

Skrevet

Tror de må være nøye i forhold til melkekanalene når det sys sammen igjen ift amming. Jeg ble spurt om jeg skulle amme barn når kirurgen skulle operere meg, forstod på han at det var enklere operasjon å sy dem på, enn å få kanalene til å virke igjen...

(rotete forklart :sjenert: )

Jeg sa til kirurgen at det ikke var nødvendig å sy sammen mine kanaler, da jeg ikke skal amme.

Skrevet

Det jeg mente var om man kunne redusere muligheten til å amme fordi man faktisk skjærer i brystvorten? Det er jo esensielt at disse må virke for å i det hele tatt kunne amme. At silikon kan komplisere ammingen uansett er en kjent sak, men vanligvis legges snittet usynlig under puppen. Så hvorfor risikere ytterlige komplikasjoner ved å skjære i brystvortene?

Vet ikke med andre, men kirurgen min var best på å legge dem gjennom der, og der ble det minst mulig arr..

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke med andre, men kirurgen min var best på å legge dem gjennom der, og der ble det minst mulig arr..

sa han noe om smertene etterpå? ville det gjøre veldig vondt etterpå?

Skrevet (endret)

Arr under brystet syns ikke uansett hvis inngrepet er gjort riktig. Hvis de syns har du brukt feil kirurg, det er bare de med sprett-ballpupper som har synlige arr under. Det er viktig at brystene henger litt og dermed skjules det.

Endret av Vinnie
Skrevet

sa han noe om smertene etterpå? ville det gjøre veldig vondt etterpå?

Han sa ikke noe om smertene, nei. Men regenr med at det kommer til å gjøre vondt i lang tid etterpå, det er jo ett sår som skal gro. Men jeg tar det som det kommer, når jeg har tatt operasjonen, har jeg ikke annet valg enn å takle smertene etterpå :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Glemte å fortelle hvordan det gikk!

Det gikk helt fint, det er en uke siden op nå, og jeg har nesten ikke vondt i det hele tatt! Det eneste jeg kjenner ifra sårene/arrene, er litt stikking.. Ikke noe mere. Hvist du vil vite alt ifra op dagen kan du gå inn på CeeCee's dagbok, der har jeg skrevet ett langt innlegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...