Gå til innhold

ROAST på TVN


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Dette konseptet har jeg sett før fra Amerika, og jeg lurer på om jeg egentlig liker det... Jeg forstår at det er ment som morsom underholdning i all vennskapelighet (og jeg lo rett som det var når sant skal sies), men det er et veldig dårlig eksempel til etterfølgelse.

Mobbing er ikke ok i seg selv, og hvilke signaler sender voksne vellykkede kjente mennesker, smilende og pent kledd, og i god sendetid, når de mobber hverandre og sier til omverdenen at det er helt ok? Skjønner alle barn dette? Jeg tror ikke det. Jeg tror...at jeg har bestemt meg for å ikke følge dette programmet videre.

http://www.tvnorge.no/programmer-tvn/roast-fra-chat-noir/en-brutal-kj-rlighetserkl-ring-1.9372

Så du på? Hva syns du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du liker det eller ikke kan ikke jeg svare for :)

Men uansett, jeg syns man trekker veldig fort fram tema mobbing når det er noe for tiden. Alle som blir Roast'a på dette programmet er folk som VET hva de har sagt ja til, som er villig til å være med på dette og som ikke tar seg selv så høytidelig.

Man må nok skille mellom det å "mobbe" personen som er til stedet med hannes/hennes tilatelse, og det å henge ut personer i media (aviser, underholdningsprogram, stand-up show o.l der vedkommende ikke er tilstede).

Jeg synes det var fantastisk underholdning, jeg lo godt gjennom nesten hele programmet og gleder meg til i kveld, når program nr 2 går :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er ikke ok i seg selv, og hvilke signaler sender voksne vellykkede kjente mennesker, smilende og pent kledd, og i god sendetid, når de mobber hverandre og sier til omverdenen at det er helt ok? Skjønner alle barn dette? Jeg tror ikke det. Jeg tror...at jeg har bestemt meg for å ikke følge dette programmet videre.

Jeg synes første programmet var morsomt, og kommer nok til å se mer på det.

Og om barn skjønner dette? Jeg tror vel uansett ikke barn er målgruppen her, ettersom det sendes kl 22.00 på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Dette konseptet har jeg sett før fra Amerika

I USA er det vanligere å kødde med folk, og noen amerikanere som har kommet til Skandinavia f. eks.har merket at vi tar oss lettere nær av ting, og at de må tone ned på de frekke kommentarene. I Amerika er det meninga at man skal kunne ta en fornærmelse uten å ta den seriøst. Tror det er en kulturforskjell der som kanskje kan gjøre at det ikke får samme suksessen i Norge, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett det og kommer ikke til å se det. Virker som en dårlig unnskyldning for at Thomas Giertsen skal få spre den såkalte humoren sin igjen. Den mannen er virkelig ikke morsom :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Pleide å se på den svenske versjonen for noen år siden...syns det var hysterisk morsomt.

Så litt på den norske, og det var ikke så mye humor. I den svenske så var det mer fleipete og ikke så mye "nå skal vi drite deg skikkelig ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det første programmet jeg så var morsomt, men det jeg så (i går?) ble jeg litt oppgitt over manuset.. Det er ikke gøy når samtlige av deltagerne bruker de samme vitsene...

Det at Jonna ligger med alle han møter, at Thomas Giertsen er skaphomo osv...

ting ble gjentatt og gjentatt til det kjedsommelige...

ellers synes jeg konseptet er bra, det er gøy med litt "dritt-slenging" så lenge det er godt ment.. Vi gjør det selv i venninne gjengen, men kanskje ikke like ekstremt ;)

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempemorsomt!

Å dra inn mobbing i det blir bare helt feil, de stiller opp frivillig, og det er en helt vanlig form for hyllest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg kanskje at jeg har uttrykt meg, eller blitt oppfattet litt feil, for det er ikke de som sitter i salen eller de som er med på programmet jeg sikter til. De er voksne mennesker som vet hva de er med på, og de tar ikke skade av dette i det hele tatt. Det var barn som ser på dette på tv, jeg tenkte på. Om dere tror at unger i den beste slyngelalderen ikke ser på tv etter klokka ti, da tror jeg dere tar feil.

Uansett hvor "morsomt" dette konseptet er, så er det ikke greit å snike mobbing inn bakdøra, vaske og polere det, og kalle det gøy. Mobbing er en forferdelig uting som finnes i alle lag av befolkningen, uansett alder og kjønn. Den som blir ufrivillig offer og mobbet i samfunnet, ler ikke. Det er for mye mobbing blant oss, og at det skal applauderes frem av festkledde kjendiser som ligger tvekroket over bordet og syns det er råmorsomt, gjør ikke saken noe bedre.

Å kunne stå i mot stikk fra omverdenen for hvem en er, er kanskje greit for de som har sterk ryggrad/kjeften på rett plass, og som kan tåle det. De andre som blir angrepet og ikke kan ta igjen, får det fryktelig vondt. Å oppfordre til mobbing er et skritt i feil retning.

Endret av Margareth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var publikum der for et par uker siden. Synes det var utrolig morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Syns dette er et totalt unødvendig program. At dette har slått an i USA sier vel sitt - det samme landet hvor mangfoldige mobbeofre møter opp på skolen med skytevåpen og meier ned både lærere og medelever etter år med plaging av akkurat samme sort som foregår i dette programmet. At voksne (fornuftige?) mennesker, som attpåtil er foreldre, stiller opp i slike programmer er for meg uforståelig! I dagens samfunn blir det brukt enorme summer på antimobbeprogrammer og andre lignende tiltak for å få bukt med dette problemet i skolen, 20.30 på fredagskvelden sveiper TVNorge inn og river alt dette ned. I skolen kaller vi de som oppfører seg slik som deltakerne i dette programmet for mobbere, og publikum er medløpere, alle disse gjør sitt for å legitimere trakassering og nedverdigelse av andre mennesker.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladebolle

Jeg prøvde å se på dette tidligere i kveld, men jeg syntes at det ble så kleint at jeg gav opp. De prøvde så hardt at det ble flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere begge, Margareth og SogAmamma. :)

Jeg så første episoden fordi jeg var nysgjerrig pga. reklamesnuttene, men jeg likte det ikke og kommer ikke til å se noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er greit nok for min del at komikere har det gøy på hverandres bekostning. Og det virker som de som blir roasta egentlig bare ler for seernes skyld. Hvem er det som ler når de blir kalt for feit eller mindre pen osv.. helt idiotisk. Jeg har jo tre brødre da som er 13,14 og 17. De er sånn som elsker å le av andre mennesker. De ser jo opp til disse komikerne og hermer etter de på skolen. Der kommer mobbinga inn, fordi mange gutter i tenårene skjønner ikke at det kan såre, og de tror de er morsomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det første programmet jeg så var morsomt, men det jeg så (i går?) ble jeg litt oppgitt over manuset.. Det er ikke gøy når samtlige av deltagerne bruker de samme vitsene...

Det at Jonna ligger med alle han møter, at Thomas Giertsen er skaphomo osv...

ting ble gjentatt og gjentatt til det kjedsommelige...

ellers synes jeg konseptet er bra, det er gøy med litt "dritt-slenging" så lenge det er godt ment.. Vi gjør det selv i venninne gjengen, men kanskje ikke like ekstremt ;)

enig med deg, var morsomt de fem første minuttene, men etter det følte jeg at de bare sa det samme om igjen og om igjen...

syntes ikke det kan sammenlignest med mobbing egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

jeg så rundt 30 sekunder av det.............Det er 30 sekunder jeg aldri får tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg må si at jeg synes at dette er en forkastelig form for humor. Og ja, de har selv sagt ja til å være med så det er ikke akkurat synd på dem. Men humor der poenget er å trykke andre ned for å selv virke morsom er virkelig lavmål. De er jo direkte stygge med hverandre.

Jeg må si at jeg mister litt respekten både for kanalen og for dem som er med på programmer som dette. Det er min mening i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...