AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Hei, jeg skal flytte til London i Juni, angående dt har jeg noen spørsmål: 1: får man kjøpt vanlig knekkebrød der som man har her? 2:hvordan er strøm oplegge må jeg endre alle min ladere? 3:Bør jeg være nervøs? 4:hvor dyrt er det å bo i london 5:er det lett å skjønne t-bane systeme deres? 6: hvordane er det med billeter for tube, det er ikke som Norge at man kan kjøpe en månedskort for en hele mnd og reise hvor du vil i hele Oslo? 7: er det ganske mange innvandere der (jeg vet det er, men ennå jg spør:P) 8: noen tips dere vil gi meg?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Jeg flyttet til London for noen måneder siden og dette er virkelig en fantastisk by! Hei, jeg skal flytte til London i Juni, angående dt har jeg noen spørsmål: 1: får man kjøpt vanlig knekkebrød der som man har her? hva er vanlig? jeg har sett ryvita. 2:hvordan er strøm oplegge må jeg endre alle min ladere? strømopplegget er annerledes, men med litt kreative løsninger og et par omformere klarer du deg fint.3:Bør jeg være nervøs?http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> nei, hvorfor det? fine byen. 4:hvor dyrt er det å bo i london omtrent Oslo-priser. veldig vanlig å bo i kollektiv, også som voksen 5:er det lett å skjønne t-bane systeme deres? jepp. det er alltid tilgjengelig kart på stasjonene, og mange app'er å velge mellom 6: hvordane er det med billeter for tube, det er ikke som Norge at man kan kjøpe en månedskort for en hele mnd og reise hvor du vil i hele Oslo? de har soneinndeling så du kjøper månedskort for hvilke soner du reiser i. mange sykler i stedet for månedskortet er dyrt. denne nettsiden er gud: tfl 7: er det ganske mange innvandere der (jeg vet det er, men ennå jg spør:P) ja, fra hele verden. fantastisk! 8: noen tips dere vil gi meg? det høres ut som du har vært litt lite i london fra før ut fra spørsmålene dine, så du bør dra over i god tid for å finne ut av byen og hvor du vil bo. det finnes noen blogger skrevet av nordmenn som har flyttet over og som har en del nyttige tips, så du bør google litt. og hver helt sikker på at engelskkunnskapene dine er gode nok.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 taak for alle svarene nei, jeg har aldri vært i London før, jeg er pretty good i engelsk. Har generelt ikke reist mye egentlig. Men hvordan er livet der borte, veldgi annerledes? Flere tips du vil gi til en som er helt grønn på dette:)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Da mener jeg knekkebrød som wasa, wasa er jo internasjonalt da
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 taak for alle svarene nei, jeg har aldri vært i London før, jeg er pretty good i engelsk. Har generelt ikke reist mye egentlig. Men hvordan er livet der borte, veldgi annerledes? Flere tips du vil gi til en som er helt grønn på dette:) Du skal flytte til London uten å ha vært her? Det hadde jeg aldri turt. Hvis jeg var deg hadde jeg funnet noen billige flybilletter og dratt en helg som et minimum. Det er en kjempeby og det er for eksempel nok av utrygge strøk og dodgy utleiere hvis du ikke vet hva du vil. Ta en kikk på dette blogginnlegget, som gir et lite innblikk: Hvor bør man bo?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Da mener jeg knekkebrød som wasa, wasa er jo internasjonalt da Ryktene sier at det er en svensk butikk et sted som kanskje har wasa, men mer enn det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 ja, jeg vet det høres skummelt ut, men jeg skal reise ditt neste mnd for å skjekke opp alt:) Men er det noen andre tips du vil gi meg? Setter stor pris på det:)
Golde Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Hei, jeg skal flytte til London i Juni, angående dt har jeg noen spørsmål: 1: får man kjøpt vanlig knekkebrød der som man har her? 2:hvordan er strøm oplegge må jeg endre alle min ladere? 3:Bør jeg være nervøs? 4:hvor dyrt er det å bo i london 5:er det lett å skjønne t-bane systeme deres? 6: hvordane er det med billeter for tube, det er ikke som Norge at man kan kjøpe en månedskort for en hele mnd og reise hvor du vil i hele Oslo? 7: er det ganske mange innvandere der (jeg vet det er, men ennå jg spør:P) 8: noen tips dere vil gi meg? 1. Ja, på Ikea og skandinaviske butikker og i de skandinaviske sjømannskirkene finner du slikt knekkebrød vi har i Norge. I vanlige matbutikker får du Ryvita og lignende. Mye godt å prøve seg på som vi ikke får i norske butikker. 2. Kjøp adaptere så kan du bruke alle dine norske ladere. Du kan kjøpe en i Norge eller på flyplassen og ha til den første tiden, resten kan du kjøpe langt billigere i England. 3. Nei! 4. Kommer an på hvor og hvordan du bor. Men billigere enn Oslo er vanskelig å finne hvis du skal bo innenfor Londons bygrenser. 5. Ja, det er lett. 6. Som nevnt over kan du kjøpe månedskort for de sonene du vil. Du kan også kjøpe enkeltbilletter, ukeskort og dagskort. 7. Ja, 1 av 4 londonboere er født utenfor Storbritannia. Så det er veldig mange innvandrere, ja. Og nå bidrar jo du til å øke den statistikken ytterligere. Da mener jeg knekkebrød som wasa, wasa er jo internasjonalt da Vel, vel, Wasa er vel svensk? Her er en link til en skandinavisk matbutikk. 1
Gjest idakaroline Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Hei, jeg skal flytte til London i Juni, angående dt har jeg noen spørsmål: 1: får man kjøpt vanlig knekkebrød der som man har her? 2:hvordan er strøm oplegge må jeg endre alle min ladere? 3:Bør jeg være nervøs? 4:hvor dyrt er det å bo i london 5:er det lett å skjønne t-bane systeme deres? 6: hvordane er det med billeter for tube, det er ikke som Norge at man kan kjøpe en månedskort for en hele mnd og reise hvor du vil i hele Oslo? 7: er det ganske mange innvandere der (jeg vet det er, men ennå jg spør:P) 8: noen tips dere vil gi meg? 1. Ja, du får kjøpt vanlig knekkebrød der! Enten kan du reise på IKEA, ellers så kan du reise til Scandinavian Kitchen. Har selv bodd i London og handlet en god del der av norske matvarer som jeg savnet! 2. Kjøp deg adaptere! Hvis du ikke tar med hjemmefra, får du tak i på flyplassen eller på Clas Ohlson. Clas Ohlson kan du f.eks finne i Croydon, 20 minutter utenfor sentral London. 3. Nei, du bør absolutt ikke være nervøs! Det kommer til å gå mye bedre enn du selv tror! 4. Det kan jeg ikke gi deg et eksakt svar på. 5. Ja, det er veldig greit! Ikke noe problem i det hele tatt! Hvis du blir usikker, er det folk rundt deg som du kan spørre. Bare husk på å stå til høyre i rulletrappene. Det er så ekstremt irriterende med folk som står til venstre, for da er det mye værre å komme seg forbi! 6. Få deg et Oyster Card når du kommer dit! Det kan du bruke på tog, buss, undergrunn og trikk. Du kan selv velge hvor mye du vil fylle på kortet. Da jeg bodde i byen, brukte jeg ca £100 i måneden som kun gikk til skyss. 7. London har veldig mange innvandrere, men det er ingenting å bekymre seg for! Enkelte steder i byen er det flere enn på andre steder. Spesielt øst-London har endel innvandrere. Du har uansett ingen grunn til å bekymre deg for det! 8. Du bør så absolutt ha vært i London ihvertfall en gang før du bestemmer deg for å flytte dit! London er virkelig stort og det kan virke sjokkerende for mange! Før jeg flyttet over, hadde jeg vært i London nesten 10 ganger før jeg tok en avgjørelse over at det var der jeg ville bo. Nå skjedde det flere ting som gjorde at jeg måtte flytte hjem igjen til Norge, men får jeg sjansen igjen så flytter jeg gjerne tilbake til London uten å nøle. Engelskkunnskapene dine bør være gode og du bør være trygg på deg selv!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Men er det noen andre tips du vil gi meg? tja... - det er veldig lave lønninger - få deg norwegian reward-nummer. helgeturer med norwegian er ekstra billige for oss som flyr motsatt vei av strømmen. - bruk kolleger for alt de er verdt i husjakten. de beste stedene går gjennom kjente. - ha alltid en hånd på veska når du tar kollektivtransport - beregn veeeeeeeeldig god tid hvis du skal bruke tuben og skal rekke noe. - Robert Dyson er en Clas Ohlsson-liknende butikk. - briter er naturlig høflige, så regn med å bli kalt love, mydarling, madam og at jobbmailer underskrives "best regards" også mellom kolleger. - gå så mye du kan for å bli kjent
Golde Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Men er det noen andre tips du vil gi meg? Setter stor pris på det:) Jeg har et tips: Ta med deg ullundertøy fra Norge! Det blåser og kan være kaldt i London, men ullundertøy, det har de ikke!
juliane Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 7: er det ganske mange innvandere der (jeg vet det er, men ennå jg spør:P) Ja, og du kommer til å være en av dem. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #14 Skrevet 11. mars 2011 Ja, og du kommer til å være en av dem. Kult da, kan ikke vente:P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå