Gyda Skrevet 3. november 2003 #21 Skrevet 3. november 2003 Joo... Mine harde vafler skal kjevles!! Du kjevler deigen passe tykk, finner en tallerken som er ca like stor som vaffeljernet og skjærer rundt - så tar du rundingen og putter den i vaffeljernet og steiker som vanlig... Jeg for min del har aldri hørt om harde vafler som er i røre-form....
Gjest -Starya Skrevet 3. november 2003 #22 Skrevet 3. november 2003 Skal se om jeg finner mammas oppskrift (som har vanlig vaffel-rørekonsistens) senere i dag.
jordbær Skrevet 3. november 2003 #23 Skrevet 3. november 2003 Er det det som også blir kalt franske vafler? De blir solgt som store firkantete vafler...?
Gjest Starya Skrevet 3. november 2003 #24 Skrevet 3. november 2003 Er det det som også blir kalt franske vafler? De blir solgt som store firkantete vafler...? Ikke de jeg kjenner til. Franske vafler har også fyll, av nougat, tror jeg.
Gjest Starya Skrevet 3. november 2003 #25 Skrevet 3. november 2003 Min oppskrift var: 4 egg 250 gram sukker =eggedosis 250 gram smør 500 gram hvetemel potetmel Mer sto det ikke å lese, men jeg antar smøret skulle smeltes, hvor mye potetmel det skulle være er ikke godt å si.
vrimmel Skrevet 4. november 2003 #26 Skrevet 4. november 2003 ooooh!! de e såååå gode!! - det må visst jeg også lage nå.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå