Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

For første gang er T3 og T4 oppi i normale tall 5 og 18.

MEN, TSH er 3,1.

Jeg har hatt gyngende gulv siste uken, press i hode, dotter i ørene.

Burde jeg ikke ned på 1 der jeg har det best? Kan jeg være svimmel fordi jeg ligger på 3 på TSH?

Blir gal av dette, og skal til Syden om 3 uker så må vite om jeg skal øke eller senke dosen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så god på disse nivåene, men vet alt om hvor ille man føler seg med stoffskifteproblemer. Går du på medisiner? Har du nettopp fått disse plagene?

Skrevet

Jeg er ikke så god på disse nivåene, men vet alt om hvor ille man føler seg med stoffskifteproblemer. Går du på medisiner? Har du nettopp fått disse plagene?

Hatt i 3 år og går på Levaxin. Men skjoldbruskkjertelen fungerer litt noe som gjør det vanskelig å stabilisere stoffskifte. Men jeg har tatt prøver for sjeldent.

Men lurer på om svimmelheta kan komme pga TSH er på 3. Var jo nesten der da jeg fikk medisin.

Gjest norah
Skrevet

3 kan være for høy verdi for deg(selv om normalområdet er opp til 4) - så det skader ikke å nedjustere litt for å se om det har en positiv virkning.

Jeg må selv ha under 1(gjerne mot 0) for å fungere, så det er individuelt.

Jeg blir ganske så svimmel når jeg har for lavt, kan hende dette gjelder for deg også.

Men, 3 uker er nok for kort tid til å justere dosen - du må gjøre det saktere, og det tar omlag 6 uker før kroppen justerer nivået skikkelig.

Jeg pleier å bli ganske så krokodille i formen ved justeringer uansett, så du får nesten bare holde godt fast i solsenga om det blir for galt ;)

Kan forøvrig også være du har virus på balansenerven, gøy det også... :bond:

Skrevet

3 kan være for høy verdi for deg(selv om normalområdet er opp til 4) - så det skader ikke å nedjustere litt for å se om det har en positiv virkning.

Jeg må selv ha under 1(gjerne mot 0) for å fungere, så det er individuelt.

Jeg blir ganske så svimmel når jeg har for lavt, kan hende dette gjelder for deg også.

Men, 3 uker er nok for kort tid til å justere dosen - du må gjøre det saktere, og det tar omlag 6 uker før kroppen justerer nivået skikkelig.

Jeg pleier å bli ganske så krokodille i formen ved justeringer uansett, så du får nesten bare holde godt fast i solsenga om det blir for galt ;)

Kan forøvrig også være du har virus på balansenerven, gøy det også... :bond:

Hadde lignende greier før jul, stoffskifte på 7 og skikkelig svimmel. Så om du også blir svimmel når du er lav så er det jo vanlig. Kan også bli svimmel fordi jeg får litt angst når jeg blir lav og da blir jeg også bekymra, så alt henger nok sammen her.

Virus på balansenerva har jeg ikke tid til så det er utelukket :skratte:

Krystallsyka hadde jeg for 2 år siden, det er skikkelig kult.. da trenger man ikke dra til Liseberg hvertfall! ;)

Gjest norah
Skrevet

Hadde lignende greier før jul, stoffskifte på 7 og skikkelig svimmel. Så om du også blir svimmel når du er lav så er det jo vanlig. Kan også bli svimmel fordi jeg får litt angst når jeg blir lav og da blir jeg også bekymra, så alt henger nok sammen her.

Virus på balansenerva har jeg ikke tid til så det er utelukket :skratte:

Krystallsyka hadde jeg for 2 år siden, det er skikkelig kult.. da trenger man ikke dra til Liseberg hvertfall! ;)

nei, men da er jo det utelukket :P

angst kan gi svimmelhet ja, men er ikke uvanlig ved lavt.

med en gang jeg merker overdreven nervøsitet for ting vet jeg at TSH er på 0,00nivå :P

vel, om du øker dosen litt for fort får du jo valget mellom pest eller kolera....syden er til for å slange seg på solsenga, bare pass på å få i deg tilstrekkelig alkohol til at du ikke merker forskjell mellom den ene og den andre svimmelheten :gjeiper:

ring til legen og forhør deg om hva h*n anbefaler av å forsøke en lett oppdosering.

Skrevet

nei, men da er jo det utelukket :P

angst kan gi svimmelhet ja, men er ikke uvanlig ved lavt.

med en gang jeg merker overdreven nervøsitet for ting vet jeg at TSH er på 0,00nivå :P

vel, om du øker dosen litt for fort får du jo valget mellom pest eller kolera....syden er til for å slange seg på solsenga, bare pass på å få i deg tilstrekkelig alkohol til at du ikke merker forskjell mellom den ene og den andre svimmelheten :gjeiper:

ring til legen og forhør deg om hva h*n anbefaler av å forsøke en lett oppdosering.

Skal dit i morra :)

Men han pleier si 25 mg. Men kan jo ta det litt rolig da. hehe

Alkohol og svimmelhet ingen bra kombinasjon, men det fjerner sikkert angst. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...