Gå til innhold

registreres besøk i fyllearresten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke helt hvor dette innlegget passer inn, så slenger det her.

lurer på om det føres noe register over folk som har sittet i fyllearresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er bare å oppføre seg, så slipper man å bekymre seg over det :gjeiper:

Endret av NoFame
Skrevet

Det lurer jeg også på. Tenkte på det i går faktisk! Jeg har nemelig vært innom en tur. :ler:

Skrevet

Så lenge du ikke har gjort noe ulovlig, så vil jeg ikke tro at det havner på rullebladet ditt.

Det er jo ikke ulovlig å drikke seg full, og så lenge du "bare" er sørpe full, og ikke har vært innblandet i slosskamper, ordenforstyrrelse etc så tviler jeg på at det blir registrert..

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Tenkte på det i går faktisk! Jeg har nemelig vært innom en tur. :ler:

?!?!??? Men du er en KVINNE?!??!

Skrevet

Er fyllearresten bare for menn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke jeg som har vært der, men mannen min. jeg tror ikke det kommer på rullebladet, så lenge det gjelder vanlig fyll; typ sovna på en offentlig plass og var ikke helt med da de prøvde å få han til å dra hjem..

det jeg lurer på er om det er et register innad i politiet, der det står dato og navn og hva personen satt inne over natta for..

hovedinnlegger

Gjest Consensio
Skrevet

Sånt registreres ikke på rullebladet så lenge man ikke blir anmeldt for noe (urinering på offentlig sted, slossing, drikking på offentlig sted osv osv)

Det registreres jo at man er inne i fyllearresten pga eventuelle senere ting som kan skje, men som sagt, dette havner ikke på rullebladet dersom man kun er full og ikke blir anmeldt

Skrevet

Ja? :)

det jeg lurer på er om det er et register innad i politiet, der det står dato og navn og hva personen satt inne over natta for..hovedinnlegger

Det registreres helt sikkert internt hos politiet, de må/bør vel ha oversikt over sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Ja? :)

Det registreres helt sikkert internt hos politiet, de må/bør vel ha oversikt over sånt?

ja ok.. jo det er jo ganske logisk. men det er vel ikke åpent for andre? mannen min har en meget rar forklaring på at han ikke kom hjem etter fylla, og pga tidligere løgner har jeg vanskelig for å tro på at han var på fyllearresten. spesielt når jeg så reaksjonene hans da jeg "uheldigvis" nevnte dette for hans familie.... det er sikkert ingen måte jeg kan få bekreftet at han faktisk har vært der? pga personvern osv..?..

(ps, ikke jeg som spurte om du var kvinne lenger opp her ;)

hovedinnlegger

AnonymBruker
Skrevet

nei, du kan nok ikke ringe politiet og høre, sånt er konfidensielt. Men mannen din kan vel få en slags bekreftelse fra politiet om at han har vært der. Skremmende at du ikke kan stole på han ang dette

AnonymBruker
Skrevet

nei, du kan nok ikke ringe politiet og høre, sånt er konfidensielt. Men mannen din kan vel få en slags bekreftelse fra politiet om at han har vært der. Skremmende at du ikke kan stole på han ang dette

ja, han finner opp mye rart, og har flere ganger løyet til meg. han har aldri vært utro som jeg vet, men nå begynner jeg å lure. føler at jeg må finne ut dette nå. selv om det er veldig lenge siden. desto verre om han har løyet om dette så lenge, har faktisk tatt det opp med han flere ganger fordi jeg ikke slår meg til ro med forklaringen hans. men det er vel ikke så mye jeg kan gjøre annet enn å tro på forklaringen hans, når det ikke går an å finne ut av sånt.

går det an å søke opp gammel politilogg på nettet da? skriver de alltid slikt i politiloggen som er i avisa?

Gjest Nadezhda
Skrevet

Er det rart han reagerer når du sier til familien hans at han har vært i fyllearresten? Jeg hadde heller ikke ville fortalt familien min om dette, normalt oppegående folk synes vel forhåpentligvis det er litt flaut.

AnonymBruker
Skrevet

Er det rart han reagerer når du sier til familien hans at han har vært i fyllearresten? Jeg hadde heller ikke ville fortalt familien min om dette, normalt oppegående folk synes vel forhåpentligvis det er litt flaut.

hehe, kanskje ikke. familien hans er ikke så nøye på slikt, hvis du skjønner.. og det kom heller ikke som en overraskelse om han, for han har gjort mye verre ting før i tiden. så jo, jeg synes reaksjonen hans var litt rar. kanskje ikke, men det var bare en følelse jeg fikk av at han ikke ville jeg skulle si det, fordi det ikke var sant. normalt ville han fortalt det selv, og de ville ha ledd alle sammen.

hovedinnlegger

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i politiet og kan besvare:

det kommer ikke på rullebladet ditt dersom du blir innbrakt KUN pga alkohol og intet annet forhold. MEN alle forhold du har knyttet til politiet blir lagret i politiet sin database ja, selv noe så enkelt som fyllearresten kommer opp dersom man gjør et søk på vedkommende i politiets lister.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i politiet og kan besvare:

det kommer ikke på rullebladet ditt dersom du blir innbrakt KUN pga alkohol og intet annet forhold. MEN alle forhold du har knyttet til politiet blir lagret i politiet sin database ja, selv noe så enkelt som fyllearresten kommer opp dersom man gjør et søk på vedkommende i politiets lister.

tusen takk for svar! :)

da kan du kanskje svare på om man kan få dette bekreftet på noe vis? om mannen min feks spør om det? det er vel ikke mulighet for noen andre enn han å få vite slikt?

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar! :)

da kan du kanskje svare på om man kan få dette bekreftet på noe vis? om mannen min feks spør om det? det er vel ikke mulighet for noen andre enn han å få vite slikt?

Jeg er en annen AB enn den du spør, men jobber også i politiet.

Du får ikke bekreftelse på dette uten at mannen din eventuelt tar deg med til politistasjonen og ber om at det blir bekreftet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en annen AB enn den du spør, men jobber også i politiet.

Du får ikke bekreftelse på dette uten at mannen din eventuelt tar deg med til politistasjonen og ber om at det blir bekreftet.

ok, ja det var det jeg trodde. blir det ikke sett på som litt rart om man kommer lenge etter og skal få det bekreftet? hehe.. :gjeiper:

det er faktisk 2 år siden dette skjedde, men jeg klarer bare ikke å glemme det. tenker på det med jevne mellomrom, og har en trang til å vite for sikkert. er jeg litt rar? :sjenert:

med tanke på hans historie hva angår lyving, så konkluderer jeg med at det ikke er rart ;)

hovedinnlegger

AnonymBruker
Skrevet

ok, ja det var det jeg trodde. blir det ikke sett på som litt rart om man kommer lenge etter og skal få det bekreftet? hehe.. :gjeiper:

det er faktisk 2 år siden dette skjedde, men jeg klarer bare ikke å glemme det. tenker på det med jevne mellomrom, og har en trang til å vite for sikkert. er jeg litt rar? :sjenert:

med tanke på hans historie hva angår lyving, så konkluderer jeg med at det ikke er rart ;)

hovedinnlegger

Det må være så rart det bare vil, ta han med og hvis det er en service-minded (altså, hvis de ikke er stresset den dagen dere kommer) så kan de i skranken fort finne ut av dette for dere. Vanskeligere er det ikke. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det må være så rart det bare vil, ta han med og hvis det er en service-minded (altså, hvis de ikke er stresset den dagen dere kommer) så kan de i skranken fort finne ut av dette for dere. Vanskeligere er det ikke. :)

takk :)

skal oppdatere om jeg finner ut noe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...