Gå til innhold

Plutserlig maur i huset!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp.. har plutserlig fått maur i huset, de kom for kanskje 3 uker siden, og ser stadig fler og fler.

Hvordan kan man få maur i huset NÅ? Midt på VINTERN? Skjønner ikke hvorfor de kom nå, eller hvordan.

Det er sånne svarte. De er på kjøkkenet, i stua og på badet. Så en midt på veggen i stua igår... Virker som du forsker ut hele huset?!

Hva er det disse tiltrekkes av? Hvordan kan jeg bli kvitt de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også maur i huset nå i vinter. :(

Jeg kjøpte noe maurgift på felleskjøp men det var heller mislykket. Kjøpte noe gele-åte på ebay som var en super-suksess. Sånn som dette: http://cgi.ebay.co.uk/New-Rentokil-Ant-Trap-Killer-Gel-Bait-Box-Station-FA105-/270499229426?pt=UK_Home_Garden_Garden_Plants_Weed_Pest_Control_CV&hash=item3efb02aef2

Rensk huset, rengjør, vask gulv, VEGGER, alt på kjøkkenet, bak kjøleskap, komfyr. Så setter du ut sånn gele-åte (får du de en plass her i Norge går det mye raskere, ellers tok det ca to uker å få de i posten, irriterende tid å gå og vente).

Det dette åtet gjør er at maurene tar det med seg hjem og mater sine små babyer med det. Så dør babyene. Maurene blir gamle og dør men de nye som fødes dør jo, så det blir ingen nye maur. Sånn dør de.

Å drepe de gamle maurene som er ute hjelper meget lite. Det fødes nemlig nye. Så en må lure de på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også maur i huset nå i vinter. :(

Jeg kjøpte noe maurgift på felleskjøp men det var heller mislykket. Kjøpte noe gele-åte på ebay som var en super-suksess. Sånn som dette: http://cgi.ebay.co.uk/New-Rentokil-Ant-Trap-Killer-Gel-Bait-Box-Station-FA105-/270499229426?pt=UK_Home_Garden_Garden_Plants_Weed_Pest_Control_CV&hash=item3efb02aef2

Rensk huset, rengjør, vask gulv, VEGGER, alt på kjøkkenet, bak kjøleskap, komfyr. Så setter du ut sånn gele-åte (får du de en plass her i Norge går det mye raskere, ellers tok det ca to uker å få de i posten, irriterende tid å gå og vente).

Det dette åtet gjør er at maurene tar det med seg hjem og mater sine små babyer med det. Så dør babyene. Maurene blir gamle og dør men de nye som fødes dør jo, så det blir ingen nye maur. Sånn dør de.

Å drepe de gamle maurene som er ute hjelper meget lite. Det fødes nemlig nye. Så en må lure de på den måten.

Bare en liten rettelse her... Maurene tar ikke dette stoffet med til babyene sine. De mater sin dronning med det, og når hun dør, oppløses hele kolonien. Maur kan ikke overleve uten sin dronning.

Nå har jeg ikke sjekket linken din, men jeg vet typen om hva du linker til. De skal være meget effektive. Det viktigste er at det blir plassert så nærme tuen som mulig. Plasseres det for langt ifra, vil maurene dø før de når hjem og mater dronningen med dette.

I TS sitt tilfelle er det nok en dronning av fjorårets "kull" som har bosatt seg i huset hennes. Nå som våren er på vei, og eggene hennes har klekket, så begynner maurene å røre på seg. Se om du klarer å finne ut sånn ca hvor de kommer fra. Ikke umulig at du har en liten tue i veggen, taket, under gulvet etc., evt i umiddelbar nærhet av ditt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere opplevd at når våren kom så kom maurene til tross for godt med snø ute. Ser ut til å ha noe med plussgrader ute å gjøre.

Jeg bruker Nippon lokkeboks http://www.viivilla.no/hvordan-bli-kvitt-maur.aspx

Etter et par uker så er maurene forsvunnet.

Jeg regner da med at det er det som kalles sukkermaur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten rettelse her... Maurene tar ikke dette stoffet med til babyene sine. De mater sin dronning med det, og når hun dør, oppløses hele kolonien. Maur kan ikke overleve uten sin dronning.

Nå har jeg ikke sjekket linken din, men jeg vet typen om hva du linker til. De skal være meget effektive. Det viktigste er at det blir plassert så nærme tuen som mulig. Plasseres det for langt ifra, vil maurene dø før de når hjem og mater dronningen med dette.

I TS sitt tilfelle er det nok en dronning av fjorårets "kull" som har bosatt seg i huset hennes. Nå som våren er på vei, og eggene hennes har klekket, så begynner maurene å røre på seg. Se om du klarer å finne ut sånn ca hvor de kommer fra. Ikke umulig at du har en liten tue i veggen, taket, under gulvet etc., evt i umiddelbar nærhet av ditt hus.

Åh herregud!!! :sjokk: Har jeg en maurtue i veggen???!! :hakeslepp: Med en dronning??? Er ikke de svære? Herregud! Skal bli kvitt de ja! :trampe: Takk for tips!

TS :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud!!! :sjokk: Har jeg en maurtue i veggen???!! :hakeslepp: Med en dronning??? Er ikke de svære? Herregud! Skal bli kvitt de ja! :trampe: Takk for tips!

TS :daane:

Jeg har tidligere hatt sukkermaur inne. Jeg så hvor de kom inn. Av ulike årsaker så ble både gulv og vegg i det området revet. Jeg skal love deg at jeg ikke så noe tue i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er typisk at de våkner nå. Skaff deg en lokkeboks til maur. Den inneholder åte som de tar med til reiset og forhåpentligvis tar de kverken på hele tua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...