Gå til innhold

Starbucks kaffen til barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte bare på hvor mange som synes det er greit å gi barna den nye iskaffen fra Starbucks som man får i tre forskjellige smaker, og eventuelt hva barna selv synes om de(n) de har smakt?

Så på baksiden at koffeininnholdet er 47mg koffein pr 100ml, og det er det samme som en vanlig kopp kaffe...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke faen om mine barn skal ha kaffe med den koffeinmengden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den drikken inneholder vel også en del sukker? Ser ingen grunn til å gi det til barna mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn drikker jo alkohol som foreldrene gir de, så da er vell ikke akuratt stort sak med kafe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn drikker jo alkohol som foreldrene gir de, så da er vell ikke akuratt stort sak med kafe.

Gjør de? Ikke noe særlig utbredt problem, tror jeg.

Men jeg ser uansett ingen grunn til å gi barna mine kaffe fordi det finnes andre foreldre som gir barna sin alkohol.

• Liker 1
Gjest Lacus
Skrevet

Hvor gamle barn snakker vi om? Noen ser jo på tenåringer som barn frem til de er 18 år.

Jeg hadde aldri gitt det til barnet mitt men det er ikke mere en ca 3 år. Hadde jeg hatt en tenåringsjente på 15år hadde det vert annerledes.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle barn snakker vi om?

Under 14 år.

Endel koffeindrikker (Monster, RockStar) blir frarådet å bli gitt til dem under 14 år, fordi 14 åringer og yngre ikke tåler koffein på lik linje som eldre.

Men kaffedrikker- trodde ikke barn likte kaffe. Har selv smakt en grusom "barnekaffe" den gangen da DDR eksisterte. Barnekaffe var visstnok erstatning for melk tror jeg å huske. Uansett, tror ingen barn her hadde villet drukket noe så vondt. Det skal nevnes at jeg på den tiden da jeg smakte den barnekaffen var selv under 15 år.

Mange barn (under 10 år) som jeg har sett som har stått i butikk-køen med Starbuckskaffen i hånden mens moren virker helt fraværende.

Skrevet

Kaffe og barn hører ikke sammen! :fy:

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvorfor nevner du starbucks spesielt? Jeg ser ingen grunn til å gi barn kaffe, det kan de vel begynne med selv når og hvis de ønsker det når de blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...