AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Jeg tok piercing i navelen for seks uker siden. Har hatt litt betennelse, men ingenting veldig galt. Det har derfor kommet litt grønn gugge som til tider rekker å stivne. En dag når jeg satt å prøvde å få bort dette har jeg en mistanke om at det kan ha kommet en sånn bit inn i såret/hullet. Ikke som jeg har registrert, men det kjennes sånn ut. Som om der ligger noe hardt og gnager, og når jeg diller nok med piercingen så gjør det SYKT vondt. Er det noe jeg kan gjøre. Har gjort gode forsøk med å lirke litt og kanskje håpe det kommer ut noe, men det gjør det ikke. Jeg kan ikke ta ut piercingen før det har grodd heller... Hva skal jeg gjøre????
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Dra til legen, du har jo fått en betennelse kjære deg..!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Dra til legen, du har jo fått en betennelse kjære deg..! Jeg har vært der, og det var ingenting alvorlig. Skulle rense litt med grønnsåpe, så skulle det gå over sa han!
bananbåt Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 rens piercingen godt 3-4 ganger om dagen, og slutt å pell på den:)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Ikke dill for mye da, og rens OFTE med grønnsåpen, IKKE ta i piercingen med hender som ikke er sprita
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Men det at det har kommet noe inni, da? Det kjennes i alle fall sånn ut, og det er gruuuusomt vondt! Men kan jeg vaske piercingen med grønnsåpe flere ganger daglig? Har hørt så mye forskjellig!
M0niq Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Jeg brukte en salve som heter brudeline, kjøpes på apotek
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Men det at det har kommet noe inni, da? Det kjennes i alle fall sånn ut, og det er gruuuusomt vondt! Men kan jeg vaske piercingen med grønnsåpe flere ganger daglig? Har hørt så mye forskjellig! Ja, jeg hadde vasket flere ganger daglig. Det har jeg gjort med småsår som jeg har fått, som ikke ville gro.
Thought-Fox Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 La piercingen være mest mulig i fred, unngå klær som strammer og bruk varme saltvannsomslag et par-tre ganger om dagen i en ukes tid. Det burde kunne gjøre underverker. Det er selvsagt også en mulighet å stikke innom piercingstudioet og be dem om å ta en titt.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 Vask hendene dine hvergang du skal røre den. Og ta deg en tur på apoteket å hør etter noe bra du kan rense den med, selv ville jeg ikke brukt grønnsåpe, men kanskje noen kremer siden du har betennelse. Ta også et plaster/teip over hvis den blir vond av gensern osv:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå