Gjest CT. Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei alle sammen, jeg er litt redd atm. Jeg har ikke hatt mensen på øver en mnd nå. Går på p-sprøyte, ca 3 mnd siden min første sprøyte. Har lest at mensen kommer og går men trodde jeg skulle få det en gang i mnd vertfall? Er jeg kanskje gravid? burde jeg sjekket meg? Eller skal jeg bare vente litt til? Har vertfall ikke hatt noen spesielle symptomer til graviditet.. Eneste jeg har hatt, er litt mageverk nå og da.... Hjelp? Takker for svar ! Hilsen frustrert jente.
QueenPenelope Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg går på p-sprøyte og mistet mensen med en gang. Det er helt vanlig at mensen forsvinner når du bruker p-sprøyte. Jeg tok sprøyten på første dag mens, blødde vanlig, og neste gang den skulle komme, var den borte. Ikke har den kommet tilbake heller. Og ikke har jeg hatt småblødninger. Om du er usikker, er det bedre å ta en test og få ro i sjela, enn å ha usikkerheten liggende i bakhodet. Er du gravid, vil testen vise positiv selv om du har tatt sprøyta
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville tatt en gravidtest for sikkerhetsskyld. Man trenger ikke ha noen symptomer selv om man er gravid. Skal man ikke ta sprøyten hver 3. måned forresten?
QueenPenelope Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Jo, 3 mnd (90 dager) mellom hver sprøyte. Og det bør ikke gå noe særlig over tiden, da er den ikke sikker før det har gått 8 dager etter at sprøyta er satt.
Gjest CT. Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Kommer jeg ikke til å få mensen så lenge jeg går på p-sprøyte?
QueenPenelope Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Det varierer, men det er veldig vanlig å miste mensen når man bruker hormonprevensjon, som p-sprøyte og hormonspiral. Jeg har ikke hatt mensen på flere år på grunn av p-sprøyta.
Gjest CT. Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Ahhh Men jeg har hørt at hvis jeg vil bli gravid en gang.. kan det hende det ikke går pga jeg har brukt p-sprøyte .. ødelagt noe, husker ikke hvor jeg har lest det eller hørt det fra.. er det sant?
QueenPenelope Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Du blir ikke ødelagt av p-sprøyte slik at du aldri kan få barn. Men det kan ta veldig lang tid før syklusen din har stabilisert seg slik at det er mulig for deg å bli gravid. Så om du en gang slutter på p-sprøyta fordi du vil ha barn, kan det ta lengre tid enn normalt å bli gravid. Her kan du lese mer om p-sprøyten: http://www.lommelegen.no/322070/p-sproyte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå