AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei, Har vert forstoppet i over en uke nå, og har ikke spist så særlig helder. Men har merket at noe må ut, og det har faktisk gjort vondt. Jeg gikk på apoteke for å kjøpe avføringsmiddel. Dulcolax Jeg tok 3 stykker, i og med at det var et ekstremt tilfelle. 2 var vist det var vanlig. Den skulle virke etter 6-12 timer, og etter 2 timer begynner den å virke. Jeg kaster opp 2 ganger med flere i hver! Brekker, og brekker..Jeg fikk iallefall tømt meg på do. Og jaggu sovnet jeg. Våknet opp til enda mer spying. Er fortsatt forferdelig vond i magen..det stod på pakken at denne var skånsom.. Har bare kastet opp galle.
Gjesten Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Neste gang, ikke ta flere tabletter enn det som er meningen.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Neste gang, ikke ta flere tabletter enn det som er meningen. Det sto at jeg skulle ta 3 stk ved ekstremt tilfelle. Sto heller ikke noe om spying som bivirkning mener jeg på..har vert sengeliggende siden kl.14 idag!
PepsiMax Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Å spy av disse er ikke normalt nei!! Ville nok kansje ringt legen å spørre hvis det er sånn at det ikke har kommet vanlig veien enda? Men magekramper er nok desverre vanlig
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Uh-oh, jeg ville absolutt ringt lege ja. Dette høres veldig spess ut. Det skader ikke å ringe lege, heller at du ringer og det viser seg å ikke være så ille enn at du ikke ringer og det er ille.
Wildy Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Kanskje et skikkelig oljeklyx hadde vært en bedre ide?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 TS HER Jo, jeg har ikke tall nå på hvor mange ganger jeg har spydd..etter jeg våknet spydde jeg som sakt, gikk på do, har fått tømt hele systemet iallefall. Jeg drakk et glass vann og slepte meg på rommet. Der kasta jeg opp noe så sinnsykt mye galle og vann/cola. Nå er jeg ikke kvalm lenger. Kvalme er eneste bivirkning i forhold til oppkast! Men jeg har ikke spist siden lørdags kveld. Har desverre kjærlighetssorg så jeg får ikke i meg mat.. Nå er jeg helt sliten i bena. Kjennest ut som jeg har sprunget 1 mil. Tror spyingen har sluttet. Er ikke kvalm. Av og til kjenner jeg det stikker i hele magen og opp mot brystet.
anettma Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Kanskje et skikkelig oljeklyx hadde vært en bedre ide? TS HER: Hva er det?
Gjest mari kontrari Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Dersom det er riktig at du ikke har spist siden lørdag kan dette ha bidratt til kvalmen. Tom mage tåler veldig lite, og man kan bli kvalm av mye. Det hjelper heller ikke på forstoppelse. Du bør prøve å få i deg noe mat,helst noe salt, samt passe på å drikke mye. Om du ikke har sluttet å kaste opp bør du ta kontakt med lege. Om du drar til lege, ta med pakken med avføringstablettene, så vet han/hun hva du har tatt i tilfelle det er de du reagerer på. Om du har problemer med forstoppelse generelt, tenk gjennom hva du spiser, og snakk gjerne med legen om hva slags kosthold som kan hjelpe. Vet det er viktig å drikke nok, samt å spise jevnlig.
Wildy Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Du får ikke tømt "systemet" av å kaste opp; du får tømt magesekken. Avføring som står i tykktarmen vil fortsatt være der, og vil muligens bli enda tørrere og hardere siden du du har kastet opp og sikkert mistet mye væske. Prøv å få i deg litt mat og drikke, og om du ikke får avføring veldig snart, ta kontakt med lege. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Jeg hadde tatt microlax og Lactulose istedet. Lactulose smaker mye bedre enn der Dupha...huff, gremmes enda det er 3 år siden jeg tok den forrige gang. JEg er plaget med forstoppelse og bruker da microlax 1 gang i uken for å få ut greine. Du kan ogå bruke Laxoberal dråper i drikken din. Det gjør at avføringen får mer volum og derfor får du mer sammentrekninger og kjenner du må på do mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå