Gå til innhold

Jentetur, sommeren 2011 - hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir en gjeng på ca 10 jenter som tenker oss på ferie i mnd skiftet juli/aug. Gjerne et sted vi kan slikke sol, men helst ikke standard charterplass med bare nordmenn.

Vi er i alderen 23-25, et par single, men de fleste i forhold. Så vi er ikke ute etter sjekketur ala Ayia Napa, men for de single jentene er det sikkert stas om det er en nattklubb eller to i nærheten. Litt vanskelig å få alle fornøyd;)

Vi var i Thailand ifjor, og kunne tenkt oss noe litt eksotisk i år også, uten at det koster skjorta. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LOGAN

For ikke å snakke om Florida om dere vil på langtur!

Fly t/r fort lauderdale el miami og ta båt el kjør ut til key west!!

NYDELIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt talt opp til hver enkelt eller?!

HAHA - latterlig svar sånn generelt liksom!

Ja, men det snakkes nok her om "de fleste" mennesker. Tror jeg er enig; de fleste vil oppleve Florida som helt grusomt i juli/august. Veldig varmt og ekstremt høy luftfuktighet. Ta skrittet helt ut: reis til California !!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det snakkes nok her om "de fleste" mennesker. Tror jeg er enig; de fleste vil oppleve Florida som helt grusomt i juli/august. Veldig varmt og ekstremt høy luftfuktighet. Ta skrittet helt ut: reis til California !!!

Det er ikke så varmt/fuktig ute på øyene som f.ex Miami. Mye på grunn av Everglades.

På Key West er det stort sett alltid vind, noe som gjør at varmen blir utholdelig.

Fly t/r fort lauderdale el miami og ta båt el kjør ut til key west!!

Går også fly flere ganger daglig fra Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det snakkes nok her om "de fleste" mennesker. Tror jeg er enig; de fleste vil oppleve Florida som helt grusomt i juli/august. Veldig varmt og ekstremt høy luftfuktighet. Ta skrittet helt ut: reis til California !!!

Ja, det er grusomt varmt. Var der i slutten av august et år og svetta døgnet rundt. Vannet i havet var lunket og ikke avkjølende i det hele tatt. Jeg vil nok tro den jevne nordmann er enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marenn

Naxos i Hellas!! Var der i fjor på jentetur, har allerede bestilt til i år også :) Ikke så mye turister, pene strender, god mat og masse hyggelige grekere :) En annen ting som var viktig for oss er at det var mulighet til å ta en rolig kveld der vi slapp å se fulle folk over alt, og bare slappe av på en restaurant og kikke i butikker. Men det er også en haug med koselige barer med gode drinker uten høy techno musikk, men også en stor nattklubb hvis dere ønsker å feste ganske hardt noen kvelder. For oss så var iallefall Naxos den perfekte plass, enten vi ønsket avslapning eller festing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel folk snart lei av at jeg anbefaler Chios, men til jentetur mener jeg øya er ganske perfekt. Bor man på Karfas-stranda, har man flott sandstrand med liggestoler på dagtid, noen få barer med alt fra gresk musikk til moderne og i Chios by kan man sjoppe av hjertens lyst alt fra tradisjonelle håndverksvarer til makeup og klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jentene skal til Zakynthos i år. Skal til Laganas hvor det er mye liv, men Zakynthos har mange rolige små byer også og fine strender. Og så er det visst ikke så mange nordmenn der heller;) Jeg har hørt mye positivt om øya:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florida er altfor varmt i juli/august.

Fullstendig uenig! Jeg var i Miami for tre år siden i juli, og det var helt nydelig. Godt og varmt, ja - men jeg har opplevd å ha det varmere i Europa på sommeren. Syns det var kjempedeilig, og vi kommer til å gjøre det igjen når vi får barn som er større. Vi leide dessverre ikke bil og kjørte sydover, men det skulle vi gjerne ha gjort.

Vil ikke tro at det er noe dyrere å reise til Miami enn til Thailand forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig uenig! Jeg var i Miami for tre år siden i juli, og det var helt nydelig. Godt og varmt, ja - men jeg har opplevd å ha det varmere i Europa på sommeren. Syns det var kjempedeilig, og vi kommer til å gjøre det igjen når vi får barn som er større. Vi leide dessverre ikke bil og kjørte sydover, men det skulle vi gjerne ha gjort.

Vil ikke tro at det er noe dyrere å reise til Miami enn til Thailand forresten.

Og jeg er uenig med deg. Var der i august og det var uutholdelig varmt og ekstremt fuktig. Var en plage å være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Og jeg er uenig med deg. Var der i august og det var uutholdelig varmt og ekstremt fuktig. Var en plage å være ute.

Men da er vi egentlig enige om at det er forskjellig hvordan man liker eller tåler varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalfikysten? Nnnnydelig vann! Med for eksempel Sorrento som utgangspunkt? Leie leilighet? Utflykter til Napoli, Pompeii, de antikke villaer som f.eks. Villa Oplontis samt Herculaneum. Båtutflykter til eksotiske Capri (også med gode bademuligheter) og Ischia (hvor det også er mulighet for kurbad). Det finnes vel ihvertfall én nattklubb i Sorrento, Napoli har sikkert mange, men tror ikke det er å anbefale. I filmen "Only You" med Mrisa Tomei og Robert Downley JR. får dere et litet inntrykk av Amalfikysten i siste halvdel av filmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal til Kroatia sammen med noen venninner i juli/august. Har hørt mye bra om Dubrovnik og øyene som ligger i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...