AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hvis det hadde blitt bevist at tidligere liv var tilfelle. Hvordan hadde du tatt det om du da hadde funnet ut at du var Hitler i et tidligere liv? Og hvordan hadde du tatt det om du fant ut at noen som stod deg nær eller noe var det? Ville du dømt personen i dag for sitt tidligere liv? Og hva ville egentlig konsekvensene vært om vi fikk vite alle våre og andres tidligere liv? Det hadde vel ikke vært helt sunt? Tror du man ville kunne straffes for handlinger begått i det tidligere livet da?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Ah, men det ville i så fall ha forklart en del. Hvorfor jeg er vegetarianer blant annet.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Hvis det hadde blitt bevist at tidligere liv var tilfelle. Hvordan hadde du tatt det om du da hadde funnet ut at du var Hitler i et tidligere liv? Og hvordan hadde du tatt det om du fant ut at noen som stod deg nær eller noe var det? Ville du dømt personen i dag for sitt tidligere liv? Og hva ville egentlig konsekvensene vært om vi fikk vite alle våre og andres tidligere liv? Det hadde vel ikke vært helt sunt? Tror du man ville kunne straffes for handlinger begått i det tidligere livet da? Hmm. Finner det vanskelig å tro at en som var Hitler i et tidligere liv skulle kunne være en bedre person i sitt neste. Jeg hadde det for meg at hvis man var slem i sitt tidligere liv så ville du fortsatt være en dårlig person i neste?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Hvis det hadde blitt bevist at tidligere liv var tilfelle. Hvordan hadde du tatt det om du da hadde funnet ut at du var Hitler i et tidligere liv? Da ville jeg blitt lettet over hvor mye snillere jeg er blitt Det var mange uheldige omstendigheter som førte til at Hitler ble Hitler. Altså at han ble ansvarlig for så mye lidelse. Oppvokst i en annen tid og under andre omstendigheter er det godt mulig vi aldri hadde hørt noe om mannen. På samme måte som det finnes ondskapsfulle folk i dag som ikke ender opp som diktatorer eller massemordere. I filmen Boys from Brazil lagde jo nazistene en rekke Hitlerkloner, i håp om at en av dem ville bli like "stor" som Adolf himself. Husker jeg leste om de som ville klone Hitler for å stille ham for retten. En helt absurd tanke, siden en klone ikke ville vært annet enn en tvillingbror, som selvsagt ikke ville vært ansvarlig for Hitlers handlinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå