Khaosick Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Først vil jeg bare si God Morgen til alle sammen! Jeg tok ut hormonspiralen min for fem uker siden pga ubehag. Jeg hadde smerter som kjentes ut som permanente mensensmerter nederst i magen og sex ble ubehagelig så jeg bestemte meg for å ta den ut. Fikk da resept på P-Plaster. Første plasteret skulle jeg sette på første mensendag og det gjorde jeg. Jeg pleier å få ømme bryster to/tre dager før menstrasjon som går vekk så fort blødningen kommer. Men denne gangen gikk ikke smertene bort og jeg har nå gått i 4 uker med ømme og vonde bryster. Første mensen etter at jeg tok ut spiralen varte bare i to dager. Det skal sies at jeg hadde sex etter at spiralen var tatt ut og før plasteret var på, hvor vi ''hoppet av i svingen'', så jeg var nok litt dum der. Jeg tenkte at jeg ville være på den sikre siden så jeg kjøpte to prevensjonstester og den ene viste negativ. Jeg har ennå ikke brukt den andre siden jeg tenkte at om det var tilfelle at jeg er gravid viste det kanskje ikke på den første siden det kanskje var litt tidlig. Jeg har også gått ned i vekt men brystene har blitt større. Det jeg lurer på er om jeg kan ha vondt som følge at jeg har tatt ut spiralen og kroppen trenger å tilpasse seg igjen? Setter STOOOR pris på svar!
Tullepia Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Pga endret hormonnivå kan du kanskje oppleve ømhet i brystene en stund. Les pakningsvedlegget til p-plasteret og se om dette er en bivirkning. Det er nok også lurt å ta den andre graviditetstesten, for det å hoppe av i svingen er ikke trygt. Hvis ømheten ikke gir seg er det best å kontakte legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå