Jordbæra Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Nå har det gått snart en uke med mareritt.. Jeg tør ikke sove lenger. I natt har lyset vært av og på og jeg har vært våken en god del. Nå sitter jeg og gråter i stua fordi jeg rett og slett ikke tør å lukke øynene lenger. Hva gjør jeg? Jeg begynner å bli sliten av det her!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Hmmm... :-/ Uff. Dakals. :-( Men du må jo sove?
Kamikatze Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Enten må du endre den delen av din livsførsel som leder marerittene til deg om natta, eller så må du være bevisst at du drømmer, og ta styringen over drømmen.
Jordbæra Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2011 hvordan tar man styring over drømmene sine? Jeg får virkelig ikke sove stort lenger. Jeg har virkelig angst.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Nååh :-( Spør legene om sovemedisiner? For de gjør at du sover men uten å drømme, så vidt jeg har forstått.
Jordbæra Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2011 Drømmene mine går ut på at noen stadig er ute etter meg, jeg tør ikke ha en kroppsdel utenfor dyna, og det blir ganske varmt i lengden. Jeg prøvde å sove med lyset på i natt, det hjalp ikke meg noe særlig, heller ikke samboeren min.. Jeg må få tak i noe i morgen, en lege og snakke med eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Hvis du har god tone med legen så skriver hen nok ut sovemedisin til deg på dagen. Forklar at du har så sterk angst som du har, det er ikke noe dumt i at du har det. Og fortell at du har grusomme mareritt.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Mareritt der "man blir jaget" kan tyde på at det er noe uoppgjort i livet, eller kanskje en eller annen utfordring som ligger foran en. Kan være en eksamen, viktig dag på jobb etc. Hvis man våkner ofte så er det lurt å slappe av med litt te, gjerne med avslappende urter. 1
Jordbæra Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2011 Jeg fikk vite at jeg har ptsd for ett par uker siden, men har aldri vært så plaga med mareritt før..
Kamikatze Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Bestem deg for å ta styring i drømmen før du sovner. Underbevisstheten din vil hente dette frem igjen når du blir jaget. Bestem deg på forhånd litt om hvordan du vil reagere. Om forfølgeren skal krympes, eller om du skal snu deg og angripe tilbake som en blodlysten varulv. Du kan "plutselig" oppdage at du løper i politistasjonen, og at forfølgeren heller ikke oppdager det før den står midt i politiets skytehall. Styrte drømmer har funket bra på andre som har vært ridd av mare. Særlig forfølgelsesdrømmer.
Jordbæra Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har ikke så store problemer med å sove når det er dag. Hittil har jeg prøvd alt jeg kan for å la det være. Jeg merker at drømmene er anderledes på dagtid enn natt tid
Gjest Lena22 Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream Enkleste metoden for å styre drømmene.
Gjest anonym jente 18 Skrevet 2. juni 2011 #13 Skrevet 2. juni 2011 Nå har det gått snart en uke med mareritt.. Jeg tør ikke sove lenger. I natt har lyset vært av og på og jeg har vært våken en god del. Nå sitter jeg og gråter i stua fordi jeg rett og slett ikke tør å lukke øynene lenger. Hva gjør jeg? Jeg begynner å bli sliten av det her! Jeg skjønner såå godt hvordan du har det! Jeg har det akkurat på samme måte, og jeg sitter selv akkurat nå og må holde tårene mine inne. er livredd, men heldigvis fikk jeg tak i en vennine som kommer til meg nå og sover her inatt. men hu kan jo ikke akkurat sove her for alltid heller, så jeg lurer på det samme som deg! hva gjør jeg?! Jeg veit at marerittene som jeg får kan komme av at jeg har akkurat blitt nykter, og da får man som regel mareritt. men det må da være noe man kan gjøre!
Gjest Sevastra Skrevet 3. juni 2011 #14 Skrevet 3. juni 2011 For 4 år siden dro vi i fra min voldelige far. Jeg har også hatt/har ptsd. Har hatt mareritt ca hver eneste natt siden vi dro. Når det stod på som værst var han alltid med i dem. Når jeg hadde gode perioder handlet de om andre ting, men fortsatt mareritt. Jeg har gått mye til psykolog og pratet om blandt annet dette, men måten det har blitt bedre for meg er at jeg har akseptert at jeg har mareritt. Såklart, noen ganger har man så ekle drømmer at de følger deg en hel dag. Mens andre ganger kan man legge de fra seg med en gang man våkner. Kanskje hjelper det for deg og renske opp i problemet som er roten til at du har drømmene i utgangspunktet?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #15 Skrevet 3. juni 2011 Faren min døde da jeg var 5 og etterpå var jeg veldig plaget av mareritt. Jeg hadde mareritt hver eneste natt, og det endte med at jeg brukte hele dagen på å grue meg til natten, og hele natten gjorde jeg så godt jeg kunne for å holde meg våken. Mamma ga meg sovemedisin innimellom, men det er ikke en langsiktig løsning. Det hjelper der og der, men neste natten uten er like ille igjen. Jeg begynte hos pyskolog, og det var det som fikk knekken på det hele for meg..
Jordbæra Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 3. juni 2011 Piller kommer jeg aldri til å ta, men det er perioder som er bedre enn andre =) Marerittene mine har gått over, de siste månedene har vært gode!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå