Gjest Ønsker svar Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Kan hjertet summe pga angst? Jeg sitter foran pcen så begynner plutselig hjertet mitt og summe, så får jeg litt leamus gjentatte ganger i en arm. Men det jeg lurer på er om hjertet kan summe pga angst. Var helt rolig og satt bare på pcen før det begynte men nå klarer liksom ikke hjertet og roe seg det er akkurat som om det går for fort. Føler meg rolig bortsett fra det med hjertet. Men så skjelver litt og men jeg syns ikke jeg fyrser.. Jeg har slitt med at jeg har besvimt mye tidligere i peridoder. Legen min trodde kanskje jeg hadde angst pga at hun ikke fant noen tydlig forklaring på mine symptomer. andre legen min jeg har hatt lenger i et anent fylke mener derimot helt kalart jeg ikke har angst. Jeg føler ikke angst passer for meg men for jeg er liksom ikke redd for noe eller føler noen slags frykt. Men det er ubehaglig når hjertet summer tenkte ikke så mye over det før det skjedde gjentatte ganger og jeg fikk leamus. Jeg er plutslig blitt veldig kvalm og, har egentlig vært veldig kvalm en stund da men det er litt bedre igjen nå tror jeg. jeg har mest lyst til og sove men jeg vet ikke hvorfor jeg har og fått beskjed om og ikke sove av min lege, om jeg føler meg uvell skal sitte våken. Men det er lettere sagt en gjort får og leamus i ene delen av ansiktet lurer litt på hva det er… Jeg vet ikke helt jeg jeg føler meg veldig rar og litt uvel på en merkelig måte. Men jeg vil ikke dra til legen om det ikke er noe synes det ville vert pinlig det. Ikke vet jeg hva jeg skulle sagt heller annet enn at jeg føler meg litt rar annerledes (pinlig nok og skrive det her.) ser liksom bare for meg at legen sier jaja da er vel psykatrik neste elelr neo i den duren..
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Mennesker har dødd av mareritt (angst). Så det er vel mulig..?
Gjest ts Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Mennesker har dødd av mareritt (angst). Så det er vel mulig..? Jaja da så. Men de følte seg litt redde først? (litt vansklig og få svar fra de døde) Jeg føler meg ikke redd vertfall. Hm. Føler ikke jeg er en typisk angst pasient. Jeg er vel heller en sånn litt for optimistisk ikke ser farer person.. Forige gang jeg besvimte så lovete jeg alle andre og ringe legen neste gang om det var noe. Inkludert meg selv. Men jeg pleier jo egentlig og drite i løfter jeg har lovet meg selv når det gjelder da;) Ja for jeg har så lyst og sove. Kanskje det er det hjertet mitt vil og;) Skal prøve og holde meg våken litt til likevel siden jeg hadde lovet meg dette hundrevis av ganger. Snakker jo så mye om hva alle andre skal gjøre kanskje jeg burde begynne med meg selv...
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Nå vet jeg ikke helt hva du mener med summe men. Angst og redsel kan gi deg symptomer som hjertebank, kvalme, svimmelhet, vondt i brystet, pusteproblemer osv. Men det er ikke farlig for hjertet. Men så blir man ofte redd for at det skal være noe galt med hjertet også er man i gang med en runddans. Prøv så godt du kan å slappe av, og ikke tenk på at det er noe galt med hjertet ditt. Hadde det vært det så hadde du merket det i andre situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Kjære deg Summing ja... Jeg skjønner heller ikke helt hva du mener med det, men for en tid tilbake siden hadde jeg det på samme måte med hjertebank. Jeg fikk heftig hjertebank i tide og utide uten at jeg var redd for noe eller at jeg (bevisst) engstet meg for noe. Jeg tok mange prøver etc, men legen fant ikke noe fysisk galt. Jeg husker at første gang han nevnte at dette antageligvis var angst, benektet jeg det, nettopp fordi jeg ikke var akutt redd når jeg hjertebanken kom. (slik jeg f.eks blir av å være under vann f.eks) I mitt tilfelle var jobben min for belastende for meg, jeg var sykmeldt noen uker før jeg startet i en ny jobb - og hjertebanken har ikke vært der siden den gang. (Det er 3 år siden) Så i dag er jeg obverbevist om at hjertebanken var angst- og stress-relatert, som om jeg generelt gikk rundt med en vag bekymringsfølelse som noen ganger måtte få utløp, gjerne når jeg var rolig og ikke opplevde selv at jeg stresset. Jeg anbefaler deg å forsøke å se litt større på saken og stille deg selv noen spørsmål; Hvordan har du det egentlig? Trives du på jobb, eller gruer du deg? Har du partner - og har du det bra med han/henne? Har du andre bekymnringer som tar stor plass i livet ditt? og du; det er veldig vanlig med usynlige problemer/sykdommer, og det er ikke flaut, hvertfall ikke overfor en lege! Fordelen med det er jo at du ikke trenger å fortelle om det til "Gud og hvermann", dersom du ikke ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Dette har jeg spurt legen om og hun svarte NEI, det er ikke mulig
Gjest TS Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Hmm slappet nå av, la meg og. Var litt rart for jeg våknet av at jeg hadde vont i brystet. Men jeg hadde ikke så veldig vont og smertene gikk fort over og:) Summing ja det er som om det summer inni deg. Synes det er vanskelig og forklare det på annen måte. Har tidligere hatt gjentatte besvimelser med kramper tenkte derfor at det var greit og spørre om slikt noe her. Tenker mere på blodtrykekt jeg da..? Uansett tenkte mere og spørre her for og finne ut om dette er noe jeg burde ta opp med en lege? Eller om jeg bare skal la det gå i glemmeboken:) Tror det går i glemmeboken;)
Gjest TS Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Vil bare legge til at jeg ikke tror det er noe galt men pga de besvimelsene med kramper for noen år siden skadet nakken pga at jeg slang sånn på hodet når jeg var bevistløs. Har jeg tenkt og være mere obs på alt mulig det var vertfall planen. Jeg trives godt hjemme og er i jobb med greie kollegaer. Oftest er det litt kjedelig på jobb og. Og om jeg skulle ha hjertefeil eller noe i den duren så er vel ikke det så farlig heller en blir vel operert da eller får medisiner, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle bli redd og eller engstelig? (Jeg er jo ung og er det hjertefeil er det noek en mindre hjertefeil er jeg overbevist omd a:))Noe jeg heller ikke følte jeg ble. En annen ting i forholdt til angst hvis jeg skulle fått et angstanfall så burde jeg heller fått det i situasjoner som nå hvor jeg stresser litt ikke når jeg kjeder meg foran pcen.. Jeg har og astma og allergi forresten noen ganger puster jeg veldig dårlig pga det. Besvimer oftest pga det noen ganger i løpet av pollen sesongen he he. Jeg skjønte jo ikke hvorfor jeg besvimte før, men så var det fordi jeg pustet dårlig pga allergi. Tenker og litt ekstra på blotrykksfall kramer allergi slikt noe Kan jo være jeg har spist noe jeg ikke har tålt eller noe er allergisk mot alt mulig og får lite hjelp til og bli utredet. Dette har jeg spurt legen om og hun svarte NEI, det er ikke mulig Så da er det noe som kanskje burde undersøkes..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå