Gå til innhold

Hva er en dokurv?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg googlet dokurv for å finne ut om det var et KG-fenomen eller om de eksisterer ute i den virkelige verden.

Dette eksempelet som jeg fant bekreftet mine bange anelser. :haar:

Haha, og jeg som alltid har trodd det het gnagsårplaster, men i følge den bloggen heter det faktisk gangsårplaster :fnise:

Og det er tydligvis bare menn som får dårlig ånde...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HVA er en "kø dobok"? :klo:

Det lurer jeg også på. Jeg gjetter at det kanskje er ei slags minnebok på do hvor alle som besøker porselenstronen skriver en liten hilsen mens de gjør sitt fornødne? Som ei hyttebok, bare med flere bakterier.

Men i så fall skjønner jeg ikke helt hva ordet "kø" skal bety.... kanskje det er så lang kø utenfor doen at gjestene må fordrive ventetiden der med å skrive?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HVA er en "kø dobok"? :klo:

Noe å lese på mens du venter i do-kø, vil jeg tro.

For noen er det sikkert aktuelt å fortsette lesingen under selve dobesøket.. kanskje lurt å ha mange bøker i kurven da. Og rikelig med anti-bac.

Skrevet

Dokøbok er enten en bok der du kan trøkke ut din smerte, som for eksempel:

Her sto jeg utenfor og led

mens ting og tang ut av dogjesten gled

her ute er desperasjon og låke

innenfor døra, den tjukkeste tåke

Eller den kan inneholde sudoku-oppgaver, for å kvele ventetiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, og jeg som alltid har trodd det het gnagsårplaster, men i følge den bloggen heter det faktisk gangsårplaster :fnise:

Hey. Eggcorn! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet
Mennenes kurv:

- paracet/ ibux

- spraydeo

- frisk pust

- gangsårplaster

- kø dobok

- små prøver i parafyme

- små lapper som det står f.eks " Elsker deg, jenta mi" som han kan gi til sin kone.

kommer sikkert mer her også, som jeg ikke husker nå.

Sett at du og din mann er invitert i bryllup. På do står det en velfylt dokurv med alt hva hjertet kan begjære.

Senere på kvelden gir din mann deg en lapp med teksten "elsker deg, jenta mi" og forteller at det var en lapp han hadde funnet inne på herretoalettet.

....hvordan ville du ha reagert?

Bevares, det er tanken som teller og brudeparet mener det godt. Men jeg hadde ikke vært overveldet av glede tror jeg. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sett litt rart på min kjære om han subba ut av dassen, litt småfull med en lapp "elsker deg kjære" eller noe, og sa "du, den fant jeg på dass!.. eh, det er IKKE så ille som det høres ut som altså!"

AnonymBruker
Skrevet

gir din mann deg en lapp med teksten "elsker deg, jenta mi" og forteller at det var en lapp han hadde funnet inne på herretoalettet.

Epic fail.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe å lese på mens du venter i do-kø, vil jeg tro.

For noen er det sikkert aktuelt å fortsette lesingen under selve dobesøket.. kanskje lurt å ha mange bøker i kurven da. Og rikelig med anti-bac.

Ja, det rette hadde jo vært å si "do-kø bok" ikke "kødobok", eller hva søren stod. Likevel, så spesielt..........

Lurer på om de kongelige hadde dasskurver! Der lå det sikkert små gullbiter i stede for sjokolader :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

dasskurver

:hakeslepp:

Helligbrøde!

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Jeg gjetter at det kanskje er ei slags minnebok på do hvor alle som besøker porselenstronen skriver en liten hilsen mens de gjør sitt fornødne? Som ei hyttebok, bare med flere bakterier.

Men i så fall skjønner jeg ikke helt hva ordet "kø" skal bety.... kanskje det er så lang kø utenfor doen at gjestene må fordrive ventetiden der med å skrive?

"Kø" kommer av fransk "queue" som kan bety hale, rumpe eller (faktisk) det mannlige kjønnsorgan.

http://www.cnrtl.fr/definition/queue

Så her er det bare å assosiere i vei! :tommelsmil::skravle:

Skrevet

Nå vil vel de færreste voksne menn, over et visst modenhetsnivå for alvor finne på å fri til ei som ikke på forhånd har et avklart forhold til slike detaljer som dokurv, blomsteroppsatser og dekornyanser.

Men det fins jo unge menn/gutter som frir til sine vel så unge kjærester.

Og i disse tilfellene tror jeg nok interessen for do-kurvene dukker opp etter frieriet, forhåpentligvis, iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...