HennyKathrine Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #21 Skrevet 9. mars 2011 Hypotese: Kjønnsrollemønsteret har åpnet for at dumme kvinner er sexy/søtt. Ingen i verden synes at dumme menn er sexy. Ser den! Samtidig tror jeg vi kvinner er med på danne dette mønsteret, ubevisst. Selv om jeg føler meg relativt "smart" og er stolt av utdannelsen min, så synes jeg at det er sexy med menn med kunnskap - som kan lære meg mye jeg ikke kan fra før! Så da sitter jeg i saksen igjen; Jeg vil være intelligent og selvstendig, MEN jeg vil også ha en kjæreste som er bittelitt mer intelligent enn meg. På en måte.
Wombat Skrevet 10. mars 2011 #22 Skrevet 10. mars 2011 Vismannen sier: Det fins gamle elektrikere, og det fins dumme elektrikere. Men det fins ingen gamle, dumme elektrikere. Ehehe den fikk du pluss for
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #23 Skrevet 13. mars 2011 Vismannen sier: Det fins gamle elektrikere, og det fins dumme elektrikere. Men det fins ingen gamle, dumme elektrikere. Forklar?
Bankai L Skrevet 15. mars 2011 #24 Skrevet 15. mars 2011 Eg tenker da at de fleste vil ha en noenlunde oppgående partner. Så lenge de er det har det vel ikkje så mye å si hvilket yrke de har. Eg vil ikkje bli sammen med en akademisk dame som er helt "fjern", det finnes jo slike og. Som nevnt i tråden så blir det ikkje helt riktig å måle intelligens utifra yrket, men at det er en pekepinn tror eg stemmer.
Mann 42 Skrevet 16. mars 2011 #25 Skrevet 16. mars 2011 Forklar? Med den aller største glede. For det første: Det var en vits. For det andre: Det var en kommentar til at noen lenger oppe i tråden skrev noe som måtte tolkes som at elektrikere er litt "enkle". Kanskje fordi de driver med noe praktisk. Forklaring på vitsen: Dumme elektrikere ender sin karriere ganske kjapt, fordi høyspent er ganske farlig. Derfor finnes det ingen gamle, dumme elektrikere. Siden det ikke finnes noen gamle, dumme elektrikere, så må vi gå ut fra at yrket krever en del intelligens, i tillegg til det rent praktiske håndlaget. Og til dem som gjerne vil kritisere forklaringen og vitsen med at det ikke er et empirisk faktum at det ikke finnes noen gamle, dumme elektrikere: Meget mulig, men det driter jeg i. En god vits trenger ikke å inneholde sannheten og bare sannheten. Et lite gullkorn er nok. Denne vitsen kan resirkuleres i det uendelige, forøvrig, for en rekke situasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #26 Skrevet 16. mars 2011 Forklar? Nå var du nå ikke særlig intelligent, hva? 1
Gjest nobilian Skrevet 16. mars 2011 #28 Skrevet 16. mars 2011 Desto mer du får deg til å skape deg selv foran kvinnfolk på byn etter 01:30 desto bedre sjanse har du. Tror du virkelig du finner oppegående menn som får seg til å stå i den køen for å vente på sin tur?. ALLE jeg har kjent med IQ langt over snittet har hatt store problemer på damefronten. Hvor de fleste av de mindre begava bekjente har det desto lettere. Kvinnfolk er overfladiske og enkle vesen, like søker like. Er nok av uintelligente menn der ute, så bare å forsyne seg sånn sett. Ikke forvent å gjøre gråstein om til gull in any case i etterkant iallefall. *** Tøys. Jeg har høy IQ (og skryter av det så ofte jeg kan), og har ingen problemer på damefronten. At man ikke stiller seg i kø rundt stengetid for å få seg et nummer, har ingenting med dameproblemer å gjøre, det henger sammen med preferanser.
K.A. Skrevet 16. mars 2011 #29 Skrevet 16. mars 2011 (endret) Det finnes utallige tilfeller der oppgående menn med god utdanning viser seg å være sammen med en kvinner som ikke kan regnes som særlig opplyste. Men HVORFOR er det ikke omvendt? En smart kvinne kunne aldri datet en DUM mann! Rart, eller helt naturlig? En indisk kamerat av meg sa en gang at jeg hadde "buddha-øyne", altså "intelligente" øyne. Han forklarte at i India er smale øyne ansett som intelligente, og store øyne som hans ansett for å være "buddhu-øyne", altså "dumme" øyne. Jeg sa at her til lands er det nærmest omvendt, og at øyne som mine ofte er ansett som sløve. Hvorpå min indiske venn kommenterte, "det forklarer hvorfor jeg ser så mange pene jenter med idioter til menn her". :happy: Endret 16. mars 2011 av K.A. 1
Personlig12 Skrevet 16. mars 2011 #30 Skrevet 16. mars 2011 Jeg anser meg selv som smart. Høyt utdannet, gode karakterer hele livet osv. Har nesten kun datet og vært sammen med uutdannete og ikke spes. smarte menn (hvertfall ikke akademisk smarte). Syns gjerne de er morsommere å være med:) Nå dater jeg derimot en på "mitt nivå" (føler meg slem nå, men ikke heng dere opp i det) og det er egentlig bedre enn disse "dumme" mennene. Poenget mitt er at det finnes smarte kvinner sammen med uintelligente menn, selv om det forekommer mest av det motsatte. P.S Kunne aldri vært sammen med en skikkelig dum mann! Sånn helt hjernedød... Veldig veldi enig med deg, har selv datet en "dum" mann og han gikk meg på nervene til slutt. Det handler jo endel om interesser, å kunne diskutere ting, ha litt peiling på ulike ting. Gi hverandre av sitt interessefelt. Slik har jaffal vi det, jeg lærer utrolig mye av han og det han jobber med og interesserer seg for, og vica versa. Jeg kunne aldri datet en uskolert mann som ikke hadde noe faglig å gi meg. Slik er jeg
Gjest Spinell Skrevet 16. mars 2011 #31 Skrevet 16. mars 2011 Med få unntak synes jeg det virker som både smart menn og smarte kvinner trives best med en partner som er omtrent på samme intelligensnivå som seg selv. Slik er det i alle fall i den verdenen jeg lever i. De aller fleste smarte menn jeg kjenner har aldri ønsket seg en "trofédame" med betong mellom ørene (tenk: "Drømmedame" med Trang Fødsel). Jeg har imidlertid en venninne som uten unntak har vært sammen med menn som virker litt blåst. De andre har og har hatt menn som virker like oppegående som dem selv.
Gjest gloria Skrevet 19. mars 2011 #32 Skrevet 19. mars 2011 Så ekstremt individuelt. Noen kvinner vil kanskje foretrekke en så kalt "dum" mann fordi han er lett å dominere - holde i sjakk. Andre kvinner (en gruppe jeg antar er i flertall), ønsker seg en mann som kan utfordre henne. Ofte vil dette være mentalt sett. En smart kvinne vil som regel ønske å lære mer. En mann som kan gi henne mer kunnskap, vil derfor være en interessant kilde. ...Tror jeg. Kaster meg for så vidt i gruppe nummer 2. Utfordring er bra!
Genesis Skrevet 29. mars 2011 #33 Skrevet 29. mars 2011 Signerer denne, selv om eksemplet med elektrikeren kanskje ikke var det beste, da dette er et yrke som ikke er det som er mest kjent som et lavstatusyrke. Men jeg skjønner jo hva du mener:) Poenget er jo at det blir helt feil måle intelligens utfra folks utdannelse/yrkestittel. Men dessverre så later det til at dette et nokså utbredt fenomen. Har lagt merke til at mange høyt utdannede har en tendens til å heve seg over andre, ved å blære seg med sin utdannelse med innta en ovenfra og ned-holdning ovenfor de med mer alminnelige yrker. I mine øyne er dette en temmelig uintelligent handling i seg selv. Sosial iq og teoretisk iq, er ikke nødvendigvis synonymt med hverandre. Man velger vel først og fremst sitt yrke utfra personlig interesse, og ikke intelligens. En butikkansatt trenger da overhodet ikke å være dummere enn akademikeren, bare fordi han eller hun ikke er interessert i noe i den retningen?? Smarte mennesker ønsker et miljø hvor evnene deres blir stimulert. Har aldri møtt et intelligent menneske som kunne tenke seg å jobbe i butikk i mange år. Jeg har derimot møtt mange som ønsker høyere utdannelse som passer bedre bak kassa!
Inx Skrevet 29. mars 2011 #34 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har jævlig lav IQ, type -1500 ish. Damene tiltrekkes av denne rekkordlave IQ'en som fluer til fluepapir!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå