Gå til innhold

Smarte kvinner + uintelligente menn?


HennyKathrine

Anbefalte innlegg

Det finnes utallige tilfeller der oppgående menn med god utdanning viser seg å være sammen med en kvinner som ikke kan regnes som særlig opplyste.

Men HVORFOR er det ikke omvendt? En smart kvinne kunne aldri datet en DUM mann!

Rart, eller helt naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vis meg en kilde som beviser det du nettopp poengterte. For meg høres det ut som kraftig generalisering uten noen begrunnelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotese:

Kjønnsrollemønsteret har åpnet for at dumme kvinner er sexy/søtt. Ingen i verden synes at dumme menn er sexy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart når man tenker etter, faktisk ganske logisk. For en mann handler det bare om å spre gener på så mange kvinner som mulig for å få avkom. For kvinnen handler det om å finne den beste mannen som hun kan få avkom med, for å videreføre de beste genene på sitt eget avkom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm

Jeg tenker at en alfa-mann er en alfa-mann uansett om han er mer eller mindre intelligent. Og for meg er det leder'n som vinner uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anser meg selv som smart. Høyt utdannet, gode karakterer hele livet osv.

Har nesten kun datet og vært sammen med uutdannete og ikke spes. smarte menn (hvertfall ikke akademisk smarte). Syns gjerne de er morsommere å være med:)

Nå dater jeg derimot en på "mitt nivå" (føler meg slem nå, men ikke heng dere opp i det) og det er egentlig bedre enn disse "dumme" mennene.

Poenget mitt er at det finnes smarte kvinner sammen med uintelligente menn, selv om det forekommer mest av det motsatte.

P.S Kunne aldri vært sammen med en skikkelig dum mann! Sånn helt hjernedød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det der stort sett ikke stemmer, siden akademikere stort sett dater andre akademikere. Kvinneandelen på universitetene er ganske høy. Det er ikke akkurat noe problem å finne en dame med høy utdannelse. Og de aller fleste liker å ha en partner som de kan prate med om det som opptar dem. For en akademiker er ofte ikke jobben noe man legger fra seg når man går hjem for dagen. Det er veldig ofte også en slags hobby, som man liker å diskutere med noen.

Det er nok ikke så mange Penny & Leonard-par der ute som enkelte tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man dum bare fordi man ikke har en akademisk utdannelse? :huh:

Og her gikk jeg og trodde at mannen min var oppadgående og så viser det seg at han bare er en skikkelig morroklump, jammen bra jeg er dum jeg også så jeg slipper å bytte han ut.

Intelligens måles ikke gjennom utdannelse (selv om det er en god pekepinn), så om jeg ser en elektriker date en superforskerkvinne så tenker ikke jeg at hun har anskaffet seg et boytoy for vinteren, men at han sikkert har mange kvaliteter hun setter pris på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man dum bare fordi man ikke har en akademisk utdannelse? :huh:

Og her gikk jeg og trodde at mannen min var oppadgående og så viser det seg at han bare er en skikkelig morroklump, jammen bra jeg er dum jeg også så jeg slipper å bytte han ut.

Intelligens måles ikke gjennom utdannelse (selv om det er en god pekepinn), så om jeg ser en elektriker date en superforskerkvinne så tenker ikke jeg at hun har anskaffet seg et boytoy for vinteren, men at han sikkert har mange kvaliteter hun setter pris på.

Vet du hva? Å jobbe som elektriker er ikke bare-bare. Tro det eller ei, men du må faktisk ha et par hjerneceller for å klare den jobben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utallige tilfeller der oppgående menn med god utdanning viser seg å være sammen med en kvinner som ikke kan regnes som særlig opplyste.

Men HVORFOR er det ikke omvendt? En smart kvinne kunne aldri datet en DUM mann!

Rart, eller helt naturlig?

Faktisk tror jeg dette er en oppfatning vi har fått intravenøst gjennom realitysjangeren på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Å jobbe som elektriker er ikke bare-bare. Tro det eller ei, men du må faktisk ha et par hjerneceller for å klare den jobben. ;)

Vismannen sier:

Det fins gamle elektrikere, og det fins dumme elektrikere.

Men det fins ingen gamle, dumme elektrikere.

Endret av Mann 42
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotese:

Kjønnsrollemønsteret har åpnet for at dumme kvinner er sexy/søtt. Ingen i verden synes at dumme menn er sexy.

Tror absolutt det er noe i dette.

Åpenbart mindre glupe kvinner er sett på som sexy (hint: Linni Meister), mens det absolutt ikke er slik motsatte veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man dum bare fordi man ikke har en akademisk utdannelse? :huh:

Og her gikk jeg og trodde at mannen min var oppadgående og så viser det seg at han bare er en skikkelig morroklump, jammen bra jeg er dum jeg også så jeg slipper å bytte han ut.

Intelligens måles ikke gjennom utdannelse (selv om det er en god pekepinn), så om jeg ser en elektriker date en superforskerkvinne så tenker ikke jeg at hun har anskaffet seg et boytoy for vinteren, men at han sikkert har mange kvaliteter hun setter pris på.

Signerer denne, selv om eksemplet med elektrikeren kanskje ikke var det beste, da dette er et yrke som ikke er det som er mest kjent som et lavstatusyrke. Men jeg skjønner jo hva du mener:)

Poenget er jo at det blir helt feil måle intelligens utfra folks utdannelse/yrkestittel. Men dessverre så later det til at dette et nokså utbredt fenomen.

Har lagt merke til at mange høyt utdannede har en tendens til å heve seg over andre, ved å blære seg med sin utdannelse med innta en ovenfra og ned-holdning ovenfor de med mer alminnelige yrker. I mine øyne er dette en temmelig uintelligent handling i seg selv. Sosial iq og teoretisk iq, er ikke nødvendigvis synonymt med hverandre. Man velger vel først og fremst sitt yrke utfra personlig interesse, og ikke intelligens. En butikkansatt trenger da overhodet ikke å være dummere enn akademikeren, bare fordi han eller hun ikke er interessert i noe i den retningen??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, selv om eksemplet med elektrikeren kanskje ikke var det beste, da dette er et yrke som ikke er det som er mest kjent som et lavstatusyrke. Men jeg skjønner jo hva du mener:)

Poenget er jo at det blir helt feil måle intelligens utfra folks utdannelse/yrkestittel. Men dessverre så later det til at dette et nokså utbredt fenomen.

Har lagt merke til at mange høyt utdannede har en tendens til å heve seg over andre, ved å blære seg med sin utdannelse med innta en ovenfra og ned-holdning ovenfor de med mer alminnelige yrker. I mine øyne er dette en temmelig uintelligent handling i seg selv. Sosial iq og teoretisk iq, er ikke nødvendigvis synonymt med hverandre. Man velger vel først og fremst sitt yrke utfra personlig interesse, og ikke intelligens. En butikkansatt trenger da overhodet ikke å være dummere enn akademikeren, bare fordi han eller hun ikke er interessert i noe i den retningen??

+1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Jeg vet hvorfor men vår herre bak solen har sakt at vi aldri må røpe svaret

Definer "bak"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nedfall

Tror absolutt det er noe i dette.

Åpenbart mindre glupe kvinner er sett på som sexy (hint: Linni Meister), mens det absolutt ikke er slik motsatte veien.

Linni Meister er vel omtrent det mest usexy jeg vet om. Det er ikke bare pga hennes "enkelhet", men det hjelper ikke akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utallige tilfeller der oppgående menn med god utdanning viser seg å være sammen med en kvinner som ikke kan regnes som særlig opplyste.

Men HVORFOR er det ikke omvendt? En smart kvinne kunne aldri datet en DUM mann!

Rart, eller helt naturlig?

Desto mer du får deg til å skape deg selv foran kvinnfolk på byn etter 01:30 desto bedre sjanse har du. Tror du virkelig du finner oppegående menn som får seg til å stå i den køen for å vente på sin tur?. ALLE jeg har kjent med IQ langt over snittet har hatt store problemer på damefronten. Hvor de fleste av de mindre begava bekjente har det desto lettere. Kvinnfolk er overfladiske og enkle vesen, like søker like.

Er nok av uintelligente menn der ute, så bare å forsyne seg sånn sett. Ikke forvent å gjøre gråstein om til gull in any case i etterkant iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det vel også an på hvordan man måler intelligens. Jeg er atskillig mer teknisk/logisk intelligent enn min kjære, mens han slår meg på sosial intelligens. Og den er vel igrunnen viktigere, når det gjelder å skaffe seg (og holde på) en kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...