AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har siden skolen begynte igjen i januar vært syk mer eller mindre sammenhengende (jeg har vel hatt et par dager der jeg har følt meg ganske bra). Det begynte med en skikkelig influensa, men etter at den ga seg har jeg vært forkjølet (i større eller mindre grad), slapp og hatt feber en del ettermiddager/kvelder. Jeg har veldig mye å gjøre på skolen og ofte lange skoledager og lurer litt på om alt stresset på skolen er med på å bidra til at jeg blir syk hele tiden? Nå sitter jeg igjen med (svak) feber, og dette er første kvelden med ordentlig avslapping uten skolearbeid på 14 dager. Eller er det bare en myte at man blir syk av stress? Siden jeg ikke har vært "ordentlig" syk så har jeg ikke dratt til legen, jeg ser liksom ikke for meg at det er så mye han kan gjøre uansett? Er det noen andre som har noen råd?
-Fisken- Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Det er ingen myte. Er man mye stresset, svekkes imunforsvaret, som igjen gjør deg mer mottagelig for ulike infeksjoner. Ta C-vitaminer, spis variert, drikk nok, sov nok og prøv å roe ned.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Kjenner meg så igjen i det du skriver, er nå i gang med tredje runde med skikkelig influensa i år og holder på å gi opp... (forrige gang var det til og med svineinfluensa, så ja jeg var syk) Håper noen der ute har noen gode råd, for nå har fått nok!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Kjenner meg så igjen i det du skriver, er nå i gang med tredje runde med skikkelig influensa i år og holder på å gi opp... (forrige gang var det til og med svineinfluensa, så ja jeg var syk) Håper noen der ute har noen gode råd, for nå har fått nok!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå