Gå til innhold

Hjelpetelefon for ensomhet?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er rett og slett ensom. Dette kommer og går, men nå er det ekstremt av ulike årsaker.

Er det noen av hjelpetelefonene man kan ringe kun for å ha noen å snakke med, uten å ha noe konkret å snakke om? Jeg orker ikke diskutere livet mitt og hvor drit det er akkurat nå, iverfall ikke med en villt fremmed. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en eller annen jeg kunne diskutert dårlige tv-serier med. Pokker heller, jeg er nær desperat nok til å diskutere skisport.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slenger meg på denne.

Skrevet

tatt fra ung.no:

Mental Helse har døgnåpen og gratis hjelpetelefon: 116 123, og gratis nettjeneste; sidetmedord.no. Her kan du sende inn meldinger og få svar.

Røde Kors-telefonen: 800 333 21

Røde Kors-telefonen Kors på halsen er et samtaletilbud for alle barn og unge i Norge

- du må være under 18 år

- gratis å ringe, også fra mobil

- anonymt: du trenger ikke si hvem du er

Åpningstid: Mandag-Fredag (hele året) Kl. 14.00 - 20.00

Du kan også skrive en personlig e-post og diskutere med andre på Kors på halsen sine nettsider.

Kirkens SOS er der alltid – enten via krisetelefonen 815 33 300, via nettjenesten SOS-meldinger eller via Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97.

AnonymBruker
Skrevet

I Allers nr 8 sto det om noen som kaller seg telefonvenn, hvor man kunne ringe om man vil ha noen å snakke med om hva som helst. Telefonnummeret deres er 22 41 02 30 (dagtid, hverdager), og de har en nettadresse: www.telefonkontakt.as

Jeg har ikke vært borti dem selv, men tenkte jeg kunne tipse dere om det :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...