Gå til innhold

Treningsklær


Auroressa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal starte og gå litt mer og prøve og jogge litt, men trenger treningsklær og ordentlige sko! Problemet er dårlig råd...Så om noen vet om hvor jeg kan få tak i dette billig, ville jeg satt kjempepris på det :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billige treningsklær får du på H&M. Kvaliteten er helt grei. :)

Sko bør du legge litt penger i. Jogger du med feil sko og med for dårlig demping kan du løpe på deg skader og betennelser. Her bør du gå i en skikkelig sportbutikk for å få hjelp til å finne en sko som passer deg. Du kan nok anta at du må beregne minst 600 kr på et par greie sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder joggesko så bør du aldri tenke på at de først og fremst skal være billige. De bør først og fremst være de rette skoene for dine føtter og gangelag. De behøver ikke koste 2500 kroner, men jeg ville vært skeptisk til å jogge i sko som koster under 7-800 kroner. Selv fikk jeg senebetennelse i foten fordi jeg en gang kjøpte joggesko på tilbud. De var litt trange, men de var så billige at jeg tenkte "de vider seg nok ut". Foten min ga etter før joggeskoene for å si det sånn.

(Paradoksalt nok så trenger ikke skoene være så dyre; de produseres av unge jenter i sørøst-Asia som jobber under slaveliknende forhold, og produksjonskostandene er kanskje 10 kroner per par. Så blir de fraktet til USA, får på logoen til Nike, Puma, Reebook eller hva det nå er og blir med ett tusen kroner dyrere.)

Jogging er en av de hardeste treningsmetodene som fins for kroppen hvis man holder ballspill utenfor. Føtter, ankler og knær får mye juling så man bør ikke være gjerrig på skoene.

Når de gjelder klær derimot så kan du kjøpe så billige klær du bare vil. Målet med klær er at du skal holde en passelig temperatur. Hvis du kjøper litt dyrere klær så har de nok litt bedre svettetransport, men svett blir man uansett. ;)

Det er lenge siden jeg kjøpte treningsklær for jogging, det har gått mest i sykling de siste ti årene, og jeg har aldri kjøpt treningsklær for kvinner, så jeg har dessverre ikke noe konkret tips. Men, jeg kan si deg at du trenger absolutt ikke kjøpe treningsklær på sportsbutikk. De koster som regel mye mer på sportsbutikk, så gå på de store kjedene og se hva de har.

Hvis du skal kjøpe på sportsbutikk vet jeg at XXL har mål om å være prisledende, og faktisk selger noen varer med tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Klær: H&M

BH: Cubus

Sko: XXL

Det er i alle fall det jeg har kommet fram til at er både billig og tilfredsstillende kvalitet. Hvis du følger litt med på salg/tilbud går det an å få skikkelige løpesko til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har HELT sikkert noe i skapet allerede av klær som kan trenes i :) Ta en hvilken som helst t-skjorte og en litt myk bukse og løp alt du orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær: H&M

BH: Cubus

Sko: XXL

Det er i alle fall det jeg har kommet fram til at er både billig og tilfredsstillende kvalitet. Hvis du følger litt med på salg/tilbud går det an å få skikkelige løpesko til en rimelig penge :)

Det samme gjelder dersom man bruker str 35,5 ;) De finnes alltid i siste restopplag i de fleste sportbutikker, og da til en ekstremt god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok tusen tusen takk :klemmer: Angående HM , så har jeg sett på siden dems, men der har dem kun slike treningstights som kuttes like under kneet, vil gjerne ha en som går til ankelen, og da blir det vel en sportsbutikk jeg må ha tak i det da? Men hva er "basisen" for treningsklær? Bukse og topp er det jeg kommer på ,men er det kaldt kan jeg jo ikke akuratt løpe rundt med kunn det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tusen tusen takk :klemmer: Angående HM , så har jeg sett på siden dems, men der har dem kun slike treningstights som kuttes like under kneet, vil gjerne ha en som går til ankelen, og da blir det vel en sportsbutikk jeg må ha tak i det da? Men hva er "basisen" for treningsklær? Bukse og topp er det jeg kommer på ,men er det kaldt kan jeg jo ikke akuratt løpe rundt med kunn det :fnise:

HM sine butikker har lange tights, de koster 299,-. Du finner dem ikke på nettet, men de finnes i butikk.

Bukse, sports BH (helt essensielt), t-skjorte/topp/ulltrøye, jakke (nå som det er kaldt ute), lue og vanter. Og sko, selvfølgelig.

Har du aldri hatt gym på skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Löplabbet trodde jeg det skulle være kjempedyrt. Jeg husker mamma skulle sponse meg med løpesko derifra i fjor, og hun sendte med meg 2000,-. Hvis man kjøper skoene de plukker ut til deg (de filmer hvordan du tråkker osv når du løper, for å finne perfekte sko), så betaler du ingenting for den undersøkelsen :) Jeg betalte et sted mellom 400-600 kr for sko, og jeg bruker de enda! (løper ca. 1-3 ganger i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM sine butikker har lange tights, de koster 299,-. Du finner dem ikke på nettet, men de finnes i butikk.

Bukse, sports BH (helt essensielt), t-skjorte/topp/ulltrøye, jakke (nå som det er kaldt ute), lue og vanter. Og sko, selvfølgelig.

Har du aldri hatt gym på skolen?

Har hatt gym på skolen ja, men da var det alltid innegym og vi jentene løp rundt i pysjbukse og singlett :sjenert: Men takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor kaldt det er. Jeg jogget ute i mildt regn i dag. Da hadde jeg på sko fra Salomon, ullundertøy på over- og underkropp fra Helly Hansen, løpebukse fra Craft, vindjakke fra Nike, løpehansker fra Craft, buff og pannebånd. Jeg har relativt dyrt utstyr fordi jeg er heldig og har fått alt i gave, men det er absolutt ikke nødvendig, jeg har klart meg helt fint før jeg fikk de forskjellige tingene. Hvis du er en frossenpinn burde du kjøpe bra ullundertøy, det får du på Cubus, det må ikke komme fra sportsbutikk. Løpejakke og -bukse kan du finne på H&M, det viktigst er at det er vind- og vanntett, men samtidig lufter godt. Sports-BH burde du også ha. Kjøp en med bryterrygg og definerte skåler, gjerne en størrelse mindre enn det du vanligvis bruker. Hvis du ikke har så store pupper kan du godt kjøpe sports-BH på H&M, jeg har flere forskjellige fra Nike fordi de holder mine 65E-pupper bedre på plass.

Ok, men da tar jeg meg en titt til uken og ser om jeg finner noe , og jeg er så heldig(uheldig) og ha en liten Bcup, så blir nok noe enkelt noe på den fronten hehe , men takk for svar :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da tar jeg meg en titt til uken og ser om jeg finner noe , og jeg er så heldig(uheldig) og ha en liten Bcup, så blir nok noe enkelt noe på den fronten hehe , men takk for svar :yvonne:

Jeg er også så heldig/uheldig som deg og har en b-cup. Vet mange liker bh-ene fra HM, men jeg liker dem ikke. De gir ikke noe støtte (så det dingler litt, som er ubehagelig) og gnager litt under armen hvis jeg trener noe med mye armbevegelser (feks step). Jeg tror jeg ville prøvd litt forskjellige og merket forskjellen (hopp litt opp og ned i prøverommet!), og tatt det derifra. Jeg er superfornøyd med casall sine topper, men de er jo litt dyrere, 300-400 kroner tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...