Gå til innhold

ulikt sexbehov

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei:)

spm til gutta..

han har mye større sex-behov enn meg,sier han vil hvær dag gjerne to ganger for dag.

vært sammen i 6 år.

jeg kunne hatt nok med et par ganger i mnd,men strekker meg litt lenger.

har et komplisert forh. til sex-og har derfor ofte blanda følelser vedr. dette.

han ønsker å eksperimentere og variert sex-jeg får dette ikke til.

lurer bare på om han kan klare¨å være i et forhold med ei som meg,uten å være utro?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt sex på 4 uker, og vurderer STERKT å være utro ja...

Gjest amalie
Skrevet

hei:)

spm til gutta..

han har mye større sex-behov enn meg,sier han vil hvær dag gjerne to ganger for dag.

vært sammen i 6 år.

jeg kunne hatt nok med et par ganger i mnd,men strekker meg litt lenger.

har et komplisert forh. til sex-og har derfor ofte blanda følelser vedr. dette.

han ønsker å eksperimentere og variert sex-jeg får dette ikke til.

lurer bare på om han kan klare¨å være i et forhold med ei som meg,uten å være utro?

Tror dette kommer helt ann på holdningen hans. Har han holdt ut i 6 år og dere har det fint ellers tror jeg ikke alle gutter går ut å er utro.

Jeg opplevde dessverre at han var det, men dette var etter bare noen måneder ut i forholdet.. Han sa det i ettertid og at det hadde delvis skyld i at han ikke fikk sex/nok oppmerksomhet fra meg på den fronten og delvis fordi vi var i begynnelsen av et forhold og ikke viste helt hvor han hadde meg... Etter 6 år burde kjærligheten være så dyp at han ikke burde vurdere noe slik.. Men dette er nok VELDIG inviduelt. Hvis dere møtes på halvveien og han elsker deg, så holder han ut. Hvis ikke så fortjener du bedre og han passer bedre med en annen :)

Gjest monica
Skrevet

Vi har ikke hatt sex på 4 uker, og vurderer STERKT å være utro ja...

?

Kanskje du er mye av grunnen til han han/hun ikke vil ha mer sex med deg? Kanksje burde du gi han/ henne mer oppmerksomhet, prøve å gjøre sexen gøyere eller ta mer hensyn til den andres lyster/drømmer!

HVIS DU HAR PRØVD DETTE og det er så gale at du tenker på å være utro, hvorfor ikke bare slå opp??

Da sparer du deg selv for dårlig samvittighet og han/henne for mer smerte......!

Gjest monica
Skrevet

Beklager at jeg sporet av tråden ts, men måtte bare kommentere den IDIOTISKE kommentaren!!!

Skrevet

prøv å gi han en fast dag eller to i uken hvor dere kan ha sex. Prøv å vær med litt å eksprimintere og utforske. Kanskje du finner ut ting som oker sex lysten din også. Da har han noe han kan glede seg til hver uke.

Gjest Katten.
Skrevet

Seksualdriften er en skummel sak - spesielt når det er snakk om store forskjeller blant partnerne.

Selv hadde jeg ikke klart det med bare to-tre ganger i måneden. Det er ikke bare for sexen skyld, men ved å bli avvist så mange ganger så går det kraftig ut over selvfølelsen. Man klandrer seg selv for at partneren ikke har lyst på en, føler seg mindre attraktiv osv.

Dermed kan behovet utvikle seg fra et rent sexbehov, til et behov for å kjenne seg verdsatt (uansett hvor mye en verbalt og psykisk verdsetter en person, så trengs det sex til i ny og ne).

Jeg vil si at sannsynligheten er stor for at personer i slike forhold, får seg en partner i tillegg. Det finnes selvfølgelig de med meget sterke prinsipper, men hovedsaklig er vi bare dyr.

• Liker 2
Skrevet

Seksualdriften er en skummel sak - spesielt når det er snakk om store forskjeller blant partnerne.

Selv hadde jeg ikke klart det med bare to-tre ganger i måneden. Det er ikke bare for sexen skyld, men ved å bli avvist så mange ganger så går det kraftig ut over selvfølelsen. Man klandrer seg selv for at partneren ikke har lyst på en, føler seg mindre attraktiv osv.

Dermed kan behovet utvikle seg fra et rent sexbehov, til et behov for å kjenne seg verdsatt (uansett hvor mye en verbalt og psykisk verdsetter en person, så trengs det sex til i ny og ne).

Jeg vil si at sannsynligheten er stor for at personer i slike forhold, får seg en partner i tillegg. Det finnes selvfølgelig de med meget sterke prinsipper, men hovedsaklig er vi bare dyr.

e

det er dette jeg også frykter...

han er nok veldig glad i meg,men har ganske lenge vært en "issue" mellom oss.

blir en vond sirkel.

jeg har sagt til han at han bør gå hvis han ikke får dette til,istede for å ende opp med å være utro.

jeg klarer ikke av private årsaker å strekke meg lenger enn jeg gjør pr idag.

Gjest Sfinx
Skrevet

Det synes jeg er utrolig fint sagt, Katten.

Utroskap fordømmes ofte, men det kan også være redningen i et forhold. Det kan være en avtale mellom to personer: et fast, utenom partnerskap, der man finner hos en annen partner det man ikke finner hos sin samboer/ektefelle. Og ja... det er som oftest sex/nærhet. Men er man 100% realistisk er det ingen ideell situasjon, for det beste hadde vært å ha et "kindereggforhold" med 3 ønsker: en venn, en elsker og en livsparner i 1 og samme person. Men det forutsetter noenlunde samme interesser, ønsker og mål, også i sengehalmen.

Det å være i et forhold der man av ulike grunner ikke har lyst/behov/anledning/etc. å ha seks med samboeren/ektefellen er en situasjon som er utrolig tungt for begge. Som Katten også skrev er "det å bli avvist gjentatte ganger" noe som de ferreste klarer i lengden. Det er rett og slett smertefult.

Jeg synes det er modig sagt av deg, TS at han "bare må gå" istedenfor å være utro, men han er tydeligvis så glad i deg at han prøver å få dette til.

Hvordan ser du på forholdet ditt? Dekker han alle 3 rollene i kinderegget? Er du fornøyd med sexlivet ditt, dersom dere hadde sex kun når du hadde ønsket, selv om det hadde vært 1 gang i året?

Du skriver at dette er en "issue" og "han er nok veldig glad i meg". Føler du det samme for ham? Eller har det kommet så langt at det hadde vært en befrielse for deg at han gikk?

Skrevet

Det synes jeg er utrolig fint sagt, Katten.

Utroskap fordømmes ofte, men det kan også være redningen i et forhold. Det kan være en avtale mellom to personer: et fast, utenom partnerskap, der man finner hos en annen partner det man ikke finner hos sin samboer/ektefelle. Og ja... det er som oftest sex/nærhet. Men er man 100% realistisk er det ingen ideell situasjon, for det beste hadde vært å ha et "kindereggforhold" med 3 ønsker: en venn, en elsker og en livsparner i 1 og samme person. Men det forutsetter noenlunde samme interesser, ønsker og mål, også i sengehalmen.

Det å være i et forhold der man av ulike grunner ikke har lyst/behov/anledning/etc. å ha seks med samboeren/ektefellen er en situasjon som er utrolig tungt for begge. Som Katten også skrev er "det å bli avvist gjentatte ganger" noe som de ferreste klarer i lengden. Det er rett og slett smertefult.

Jeg synes det er modig sagt av deg, TS at han "bare må gå" istedenfor å være utro, men han er tydeligvis så glad i deg at han prøver å få dette til.

Hvordan ser du på forholdet ditt? Dekker han alle 3 rollene i kinderegget? Er du fornøyd med sexlivet ditt, dersom dere hadde sex kun når du hadde ønsket, selv om det hadde vært 1 gang i året?

Du skriver at dette er en "issue" og "han er nok veldig glad i meg". Føler du det samme for ham? Eller har det kommet så langt at det hadde vært en befrielse for deg at han gikk?

du er inne på noe av kjernen i saken.

på tross av at det er ting i forholdet som ikke gir meg det jeg trenger/har behov, for så har jeg valgt å bli. så jeg ofrer mye på en måte for å bli,det er mitt ansvar.

har sagt dette til han rett frem.

jeg tror jeg kan leve med dette.

han ønsker og drømmer om å gjøre ting seksuelt, som jeg ikke ønsker,og dette har vært grunn til mange konflikter.

når jeg ofrer det jeg gjør for å bli i forholdet, ville det blitt helt fælt for meg å oppdage utroskap / bli bedratt.noe jeg ikke kan akseptere.det vill være den siste dråpen og i tilleg ville alt jeg har ofret være helt bortkasta.

det ville blitt forfærdelig for meg.

vil ikke gå inn på veldig personlige detaljer, men jeg har mine grunner for at det er som det er.

AnonymBruker
Skrevet

Off, jeg føler med deg. Er i en lik situasjon seøv. Samboeren vil gjerne ha sex hver dag eller mer, mens for meg holder det med maks en gang i uken. Dette er noe han sliter med. Og det er som noen over her skriver at det går ikke kun på sedan, men også det psykiske, det å bli avvist flere ganger gjør at han ikke føler at jeg begjærer han.

Han har også sagt at han er veldig glad i meg og vil leve med meg, men hvis det ikke bedrer seg så måtte vi nesten begynne å ha sex med andre og se om det hjelper. Det jeg har foreslått for oss som jeg også vil fåreslå for dere er å ta kontakt med en sexolog. De har kunnskapen som skal til for å hjelpe par med sexlivet.

Håper det ordner seg for oss begge! :klem:

Gjest Sfinx
Skrevet

Ts...

Du lever bare 1 gang (ok, noen vil påstå at man lever flere ganger, men det er en helt annen diskusjon da...)

Jeg vet ikke hvor gammel du er.

Jeg vet ikke om du har barn.

Om du har jobb.

Hvordan din finansielle situasjon er.

...Og det spiller forsåvidt ingen rolle! For ingenting - absolutt ingenting - er verdt å ofre å leve et lykkelig liv for!

Du setter ditt eget liv på vent. Du setter hans liv på vent.

Du kunne vært i et forhold der du slapp å beskymre deg om hvor mye og hvilken type sex han ønsker. Du kunne hatt et forhold med nærhet, blitt elsket, uten disse konfliktene.

Han kunne hatt et forhold der han kunne utfolde seg selv. Det han ønsker seksuelt er helt tydelig en stor del av hans personlighet som nå må gjemmes vekk, eller "slukkes".

Jeg ønsker deg alt godt, TS... Det er du som har svaret.. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det motsatt, her er det jeg som gjerne vil ha sex flere ganger i uken, mens han ikke har behov-eller klarer å få det til.

Som noen tidligere har sagt så går det utover selvfølelsen å stadig bli avvist, men jeg vet at det ikke har med meg å gjøre, men at han har fått problemer med potensen.

Jeg MÅ ha utløsning/ tilfredsstillelse, å det å gå rundt å være kåt uten å få tilfredsstillelse er frustrerende. Det går utover både konsentrasjon og humør.

Jeg har derfor anskaffet noen sex-leketøy som jeg bruker jevnlig. Ikke at de dekker behovene mine, men de hjelper.

Å gå så langt som til utroskap ville jeg ikke gjort. Da ville jeg heller avsluttet forholdet sånn at jeg hadde følt meg fri til å ha sex med andre.

Gjest hajen
Skrevet

Jeg regner med vi snakker om personlige årsakr ala tidligere vonde opplevelser.

Hadde det "bare" vært fysiske årsaker kunne du jo vært med på andre former for sex enn eks rent samleie.

Det er mange mennesker som legger restriksjoner på seg selv grunnet tidligere opplevelser.

Men mitt spørsmål er jo hvorvidt du er villig til å søke hjelp for det? Har du forsøkt dette - hos en dyktig psykolog/psykiater med videreutdanning i sexologi?

I et forhold er det viktig at man gjør sitt ytterste for å fungere optimalt sammen - og det inkluderer jobbing med en selv.

Det finnes utallige mennesker som sliter reellt med ulike problemer - og ikke alle er villige, eller klarer gjøre det som skal til for å forbedre det.når og om det er mulig).

Se for deg en person som har sterk sosialangst. Så ekstrem, at vedkommende er sikker på at h*n skal besvime/kaste opp/gruer seg ekstremt bare ved tanken av å oppsøke enkelte situasjoner.

Hva slags råd ville du da gitt denne personen? Ville det ikke vørt til det beste for denne personen om h*n søkte hjelp - og ble så "tilfrisket" som h*n klarte?

Du har av personlige årsaker blitt frarøvet din seksualitet - og muligheten til å utforske dette.

Jeg synes du skal ta den tilbake, for din egen skyld, og for ditt forholds skyld.

Det kan godt hende kjæresten din klarer unngå å være utro, men dere går glipp av uendelig mye sammen - ikke minst du - ved å ikke få hjelp for dette.

Du skylder deg selv det - men jeg mener også dette er en pris du må være villig å "betale"(altså gi målrettet terapi et realt forsøk) om du ønsker å ha et forhold.

hjelper ikke dette så har du gjort et realt forsøk - og dette vil nok gjøre mye for ham også.

Gjest J.Bourne
Skrevet

Signerer denne.

Skrevet

Ts...

Du lever bare 1 gang (ok, noen vil påstå at man lever flere ganger, men det er en helt annen diskusjon da...)

Jeg vet ikke hvor gammel du er.

Jeg vet ikke om du har barn.

Om du har jobb.

Hvordan din finansielle situasjon er.

...Og det spiller forsåvidt ingen rolle! For ingenting - absolutt ingenting - er verdt å ofre å leve et lykkelig liv for!

Du setter ditt eget liv på vent. Du setter hans liv på vent.

Du kunne vært i et forhold der du slapp å beskymre deg om hvor mye og hvilken type sex han ønsker. Du kunne hatt et forhold med nærhet, blitt elsket, uten disse konfliktene.

Han kunne hatt et forhold der han kunne utfolde seg selv. Det han ønsker seksuelt er helt tydelig en stor del av hans personlighet som nå må gjemmes vekk, eller "slukkes".

Jeg ønsker deg alt godt, TS... Det er du som har svaret.. :klemmer:

tanken din er god,men jeg er ikke helt enig.

det er noe som for meg er så viktig at jeg velger å bli.

men det jeg trenger vedr dette er å føle meg trygg på at han vil være trofast mot meg.

defor spør jeg gutta,og det blir kankje til de gutta som har sterke behov.

hvis jeg sier sånn,han er veldig kåt ofte-drømmer om å gjøre skitne ting. men får ikke disse behovene dekt.dersom det går to uker, virker det som det er krise for han og ender som regel med krangel.

sist vi hadde diskusjon om dette sa han at han skulle skjerpe seg.

han er glad i meg og har nok ganske sterke prinsipper.

ville du klart å leve hele livet slik.? sett at du hadde mye å miste og elsket dama?

Skrevet (endret)

tanken din er god,men jeg er ikke helt enig.

det er noe som for meg er så viktig at jeg velger å bli.

men det jeg trenger vedr dette er å føle meg trygg på at han vil være trofast mot meg.

defor spør jeg gutta,og det blir kankje til de gutta som har sterke behov.

hvis jeg sier sånn,han er veldig kåt ofte-drømmer om å gjøre skitne ting. men får ikke disse behovene dekt.dersom det går to uker, virker det som det er krise for han og ender som regel med krangel.

sist vi hadde diskusjon om dette sa han at han skulle skjerpe seg.

han er glad i meg og har nok ganske sterke prinsipper.

ville du klart å leve hele livet slik.? sett at du hadde mye å miste og elsket dama?

Hele livet med sjelden sex? Problemet er vel at forholdet hadde gått fra kjærlighet til kameratskap. Jeg kunne nok klart meg på sparebluss i 7-8 år, men da måtte det iallfall vært mye god kos uten nødvendigvis å ha samleie.

Utroskap er feil, men tenk over om dere kan åpne forholdet. Kanskje han kan stille opp for noen av venninnene dine som trenger litt kos.

Dere er jo mer bestevenner enn elskere.

Det er hyggelig å bo med sin beste venn.

Endret av I Grosny
Skrevet

Sitt deg ned og tenk gjennom om du selv ikke har noe du vil prøve ut i livet når det kommer til sex og si i fra om det. Eller så kan du prøve og slippe deg selv litt mere løs sammen med kjæresten. Eg hadde bare vært super glad om e hadde en kjæreste som ville så ofte etter hele 6 år sammen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som vi har litt like følelser ang sex. jeg går med på sex 2ganger i måneden. men jeg stiller vanligvis opp med en hjelpende hånd hvis det ønskes, jeg føler det er det beste alt for at jeg ikke skal gå over egne grenser.

AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo mer bestevenner enn elskere.

jeg er mye mer intim med kjærester enn venner, selv om det ikke alltid er så mye sex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...