Gå til innhold

Rar mensen...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går på Yasmin p-piller, gått på det merket et år. Nå har jeg ei pillefri uke, hvor jeg har jeg skal ha mensen. Begynte på første pillefrie-dag på onsdag, og pleier å få mensen ca 3 dager etter det. Jeg fikk det nå også, men det er så innmari lite. Har i løpet av 3 dager kun hatt blod til å fylle en mini o.b til sammen! Kan ikke bruke tampong, for de er jo nesten like tørre når de skal ut igjen. Behøver ikke bruek truseinnlegg engang, er bare antydninger til blod når jeg tørker meg.

Jeg blør ikke mye til vanlig, men mye mer enn det her, og det varer i 4-5 dager. Pleier å bruke mest mini eller normal, men sånn det er nå har jeg aldri opplevd.

Er det noe galt? Eller er det sånn av og til?

Videoannonse
Annonse
Gjest En annen gjest
Skrevet

Hvis det er slik jeg pleide å ha da jeg gikk på pilla så kunne det være slik første dagen før den store blødningen kom. Du får følge med å se om ikke det ordner seg.

Skrevet

Hvis du har gått kraftig ned i vekt kan det være en årsak til at menstruasjonen nesten forsvinner eller forsvinner helt.

Ta kontakt med lege for å få utelukket graviditet/sykdommer.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er slik jeg pleide å ha da jeg gikk på pilla så kunne det være slik første dagen før den store blødningen kom. Du får følge med å se om ikke det ordner seg.

Men det er det jeg har tenkt, at snart blir det mer.. men det skjer jo ikke. Nå er det snart ikke noe som helst blod igjen, virker som at det er over. Kan vel ikke være sånn hvis man blir gravid og går på p-piller?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du har gått kraftig ned i vekt kan det være en årsak til at menstruasjonen nesten forsvinner eller forsvinner helt.

Ta kontakt med lege for å få utelukket graviditet/sykdommer.

Jeg hadde mest sannsynlig klamydia for et par månder siden (partner hadde), så jeg ble behndlet for det, og har tatt test så jeg ikke har det nå lenger.

Jeg har ikke gått ned mye i vekt nå, men nesten 10kg for snart et år siden, så kan ikke være det heller. Veier ca 58kg, er 169cm høy, så er jo sunn og frisk, og trener mye.

Bekymrer meg kanskje forgjeves, men det er urovekkende lite.

Skrevet

Det er minimal risiko for å bli gravid når man bruker p-pillen, men hvis du har oppbevart dem feil (over 25 grader, for eksempel på badet) eller glemt å ta en pille, så kan det skje.

Kjønnssykdommer er du derimot ikke beskyttet for.

Skrevet

Mulig at det er sykdommen eller behandlingen som har innvirkning på syklusen din. Igjen: bestill deg en legetime.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar:)

Håper da inedelig det ikke er noen sykdom! Noen som har blitt gravide når dere har gått på p-piller? Har dere hatt noen blødning da?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg ferdig med hele perioden, og det ble ikke noe mer blod enn det jeg nevnte over. Ikke nok til å fylle en minitampong hele perioden engang! Er det sånn av og til når man går på p-piller? eller er det andre ting som kan være grunnen? Føler meg frisk og fin ellers, så ser ikke noen grunn til å dra til lege før det i såfall gjentar seg.

TS

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har hatt det akkurat sånn som du beskriver det! Ikke noe å bekymre seg for. Har det sånn i perioder, og ja, jeg bruker akkurat samme p-pille merke som deg.

Skrevet

Nå er det vel slik at p-piller gjør at du ikke får eggløsning i det hele tatt, det er derfor ikke noe egentlig behov for å ha blødning. Det er jo forskjell på både folk og p-pillemerker, men det er så vidt jeg vet slett ikke uvanlig at mensen blir kraftig redusert i forhold til hva den var før du begynte på dem. At ting forandrer seg litt en enkelt måned, eller at mønsteret ditt endrer seg over tid, er ikke bekymringsverdig i seg selv, og det er mye rart i hverdagen som kan kødde litt med hormonbalansen din og gjøre at noe blir annerledes. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...