AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg er på ordentlig jakt etter en laptop som er perfect for underholdning og skole/jobb. Som ikke veier så sykt mye (rundt 2-3 kg er ok), er på 14-15'', har icore4 (er det icore som er nyest prosessor eller er det dual core?), har godt med minnelagringsplass, SOM IKKE BLIR KOKENDE VARM UNDER BRUK!!!!! BRA LYSSTYRKE PÅ SKJERM OG AT DEN HAR GOD BATTERILEVETID GJERNE PÅ OPPTIL 8 T. Og sist men ikke minst at den gjerne også har nesten lik mac book pro-design på verktøylinja ? Jeg husker det var omtale om en Acer eller Asus som var nesten lik mac på design og på touch pad der man kan zoome fra hjørnene. Var det kanskje ASUS U36J Notebook? Trenger en rask laptop med god batterilevetid, stor minne, bra lysstyrke på skjerm uten støy og kokende varme. Jeg vil sette stor pris på tips og råd fra dere. Jeg har klart meg med en gammel laptop alt for lenge - nå må jeg bare satse på en som ikke skuffer!
Henkie Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Det er jo tydeligvis en Mac Book pro du EGENTLIG vil ha. Hvorfor kjøper du ikke bare det da? Synes du den er for dyr eller er det andre grunner?
aluminium Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Enig, kjøp en Macbook. Om du ikke liker OSX så er det bare å kjøre Windows og nyte ypperlig byggekvalitet og finish...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Enig, kjøp en Macbook. Om du ikke liker OSX så er det bare å kjøre Windows og nyte ypperlig byggekvalitet og finish... Det er nok fordi at den er litt for dyr, ja. Pluss så tenker jeg på ekstra utgifter på programvare uansett om det er OS X eller Windows, gjør jeg ikke? Det kommer som tillegg,- det følger ikke med når jeg kjøper mac book pro?
Sushi Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Det er nok fordi at den er litt for dyr, ja. Pluss så tenker jeg på ekstra utgifter på programvare uansett om det er OS X eller Windows, gjør jeg ikke? Det kommer som tillegg,- det følger ikke med når jeg kjøper mac book pro? Hva slags programvare tenker du på da? Det finnes mye gratis på nett.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Hva slags programvare tenker du på da? Det finnes mye gratis på nett. Office vel! TS
Henkie Skrevet 7. mars 2011 #7 Skrevet 7. mars 2011 (endret) Det er nok fordi at den er litt for dyr, ja. Pluss så tenker jeg på ekstra utgifter på programvare uansett om det er OS X eller Windows, gjør jeg ikke? Det kommer som tillegg,- det følger ikke med når jeg kjøper mac book pro? Den leveres med mye gratis programvare. Spørs hva mer du trenger da, enn det som følger med: Hver eneste Mac leveres bl.a med OS X, iPhoto, iMovie, iTunes, GarageBand, iWeb og iDVD, Mail og Safari. Trenger du Office, altså Word, PowerPoint, Excel kan du gratis og lovlig laste ned OpenOffice for mac. Det gjør jo Officejobben Stort mer har vel ikke de fleste bruk for? Endret 7. mars 2011 av Henkie
pantora Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Jeg har akkurat fått Acer Aspire Timeline, 15 tommer, 8 timers batteritid, ikke spess tung.. Veldig fornøyd
Sushi Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Office vel! TS Ok, unnskyld at jeg ikke gjettet hva du mente Henkie har allerede gitt deg tips til programmer som er gratis. Hvis du MÅ ha Office så koster det litt, ja.
Henkie Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 (endret) dobbelpost Endret 8. mars 2011 av Henkie
aluminium Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Den leveres med mye gratis programvare. Spørs hva mer du trenger da, enn det som følger med: Hver eneste Mac leveres bl.a med OS X, iPhoto, iMovie, iTunes, GarageBand, iWeb og iDVD, Mail og Safari. Trenger du Office, altså Word, PowerPoint, Excel kan du gratis og lovlig laste ned OpenOffice for mac. Det gjør jo Officejobben Stort mer har vel ikke de fleste bruk for? Openoffice er ikke noe spesielt godt alternativ. Det lagrer i .ppt og .doc, men det er også alt. Åpner man prensentasjoner fra Openoffice i Powerpoint skjer det ofte at den ikke stemmer overens. Det samme gjelder dokumenter med litt mer enn vanlig tekst... Office-pakken er rett og slett et nødvendig onde, enten man liker det eller ikke.
Sushi Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Office-pakken er rett og slett et nødvendig onde, enten man liker det eller ikke. Bare hvis man har behov for å lage presentasjoner på macen som skal vises i Powerpoint på en PC.
aluminium Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Ja, dersom man skal dele dokumentene sine med noen bør man ha Office, ikke Open Office. Hvor mange er det som ikke deler dokumentene sine? Uansett så har ikke dette noe med saken å gjøre. En Office-lisens må kjøpes uansett om vedkommende kjøper PC med OSX eller Windows 7. OpenOffice er gratis og kan prøves. Funker det så er det ingen tap, uansett hvilken maskin man kjøper. Office funker selvsagt knall på både OSX og Win7, så heller ikke her er det noe å bekymre seg over...
Sushi Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 Ja, dersom man skal dele dokumentene sine med noen bør man ha Office, ikke Open Office. Hvor mange er det som ikke deler dokumentene sine? Ja det er kanskje litt OT, men for å presisere hva jeg mente: Hvis man ikke skal dele presentasjoner med folk som bruker Powerpoint, mener jeg man ikke trenger Office. Det er etter min erfaring kun i Powerpoint det blir rot når man konverterer mellom formatene (og selv der går det som regel greit - men kanskje overgangene blir litt annerledes enn man hadde tenkt). Selv bruker jeg ikke Office, og klarer da fint å dele dokumenter med folk som bruker både mac og PC.
Henkie Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 Uansett så har ikke dette noe med saken å gjøre. En Office-lisens må kjøpes uansett om vedkommende kjøper PC med OSX eller Windows 7. Enig. Poenget mitt var bare å fortelle TS at man strengt tatt ikke behøver kjøpe noe som helst for å være oppe å gå med en Mac. At Microsoft office funker hakket bedre, er en annen sak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå